آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 اردیبهشت ماه 1395 = 17-05 2016

گزارشهايی مبنی بر شکنجه بهائیان در زندان

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ده نهاد حقوق بشری از اتحادیه اروپا خواستند تا در یک اقدام فوری مانع آزار و اذیت شهروندان بهائی و لغو احکام زندان‌شان از سوی مقامات جمهوری اسلامی شوند.

بنابراین گزارش، دهها شهروند بهائی استان گلستان به بهانه معاشرت با مسلمانان و تبلیغ بهائیت، بازداشت شده و زیر شکنجه‌های شدید فیزیکی و روانی برای پذیرفتن اتهامات خود قرار گرفته‌اند.

پیش از این کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران از دریافت گزارش‌های مربوط به شکنجه تعدادی از بهائیان در استان گلستان خبر داده بود.

بانی دوگال، نماینده جامعه بین المللی بهائی در سازمان ملل با اعلام اینکه وضعیت بهائیان حتی در دوران روحانی بهبودی نیافته، گفته است: مشخص نیست تا چه زمانی بهائیان باید در ایران مورد تبعیض قرار بگیرند، اجازه اشتغال و تحصیل از آنها سلب شود و حتی نتوانند اجساد در گذشتگان خود را بدون هراس دفن کنند.”

نهادهای حقوق بشری با شرح اذیت و آزار‌ بهائیان و شکنجه آنان در زندانهای جمهوری اسلامی از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا در این مورد اقدامی فوری انجام دهد.



Alborz May 17, 2016 10:18 AM

بهاییان از شریفترین و فرهیخته ترین هم وطنان ما می باشند وبراستی از آخوند جماعت کثیف تر نجس تر پست تر و بی شرف تر و خلاصه بدترین بدترینها در این عالم نداریم مردم ایران هیچ وقت تاثیر بسزای هموطنای بهاییمان را در انقلاب مشروطه فراموش نخواهند کرد زنده باد بهایی،ننگ بر آخوندهای مرتجع و عمالشان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: