آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 2 تیر ماه 1395 = 22-06 2016

دانشگاه؛ واکنش تند روحانی به اظهارات رهبر

درست چند روز پس از اظهارات خامنه‌ ای در باره دانشگاهیان، روحانی همانند مسئله زبان انگلیسی، واکنش تندی به آن نشان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی سه شنبه شب در ضیافت افطار با برخی اساتید دانشگاهها اظهار داشت: به هیچ وجه نباید به دانشگاه و دانشجو با عینک امنیتی نگریست.

این در حالیست که خامنه‌ ای خواستار جلوگیری از رشد مخالفان در دانشگاه‌ها شده و آنها را افرادی نامطمئن خوانده و خواستار خروج آنان از دانشگاه‌ها شده است.

خامنه ای به مسئولان آموزش عالی هشدار داده که نگذارند تا دانشگاه به جایگاهی برای واگرایی از مفاهیم و ارزش های انقلاب تبدیل شود.

روحانی در واکنش به این سخنان گفته: چرا ما به دانشگاه اعتماد نمی‌کنیم بعد می‌خواهیم دانشگاه به ما اعتماد کند. مگر می شود با عینک امنیتی به دانشگاه و دانشجو نگاه کرد؟ باور را مگر می‌شود با اجبار بوجود آورد؟

روحانی در باره بحث نفوذ دشمن در دانشگاهها نیز گفت: می‌ گویند اگر اساتید ما با اساتید دیگر کشورها در ارتباط باشد، ممکن است خطراتی کشور را تهدید کند و باید این رابطه را قطع کرد، این در حالیست که نمی‌توان درهای کشور را بست و انتظار پیشرفت علمی و اقتصادی داشت.

روحانی در ادامه خطاب به دلواپسان تحریم هم گفت: چرا هر روز یک مشکلی را در فضای رسانه ها برای دولت بوجود می آورند. ممکن است برخی ها از شرایط و گشایشی که برای کشور ایجاد شده خیلی عصبانی باشند البته ما پاسخ آنها را به موقع خواهیم داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: