آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 دی ماه 1395 = 13-01 2017

ارتش عراق به "پل آزادی" در موصل دست یافت

رادیو فرانسه: نیروهای ویژه ارتش عراق در ادامه پیشروی خود در موصل به دومین پل از میان ۵ پل احداث شده بر روی دجله در موصل رسیدند.

نیروهای ویژه ارتش عراق در ادامه پیشروی خود در موصل امروز، جمعه/١۳ ژانویه به دومین پل از میان ۵ پل احداث شده بر روی دجله در موصل رسیدند. این در حالی است که بر اساس برخی گزارش ها، داعش سه پل باقی مانده شهر را منفجر و تخریب کرده تا ارتباط دو بخش شرقی و غربی موصل را قطع کند.

دومین پلی که امروز به تصرف نیروهای ارتش عراق درآمد، "پل آزادی" نام دارد. این پل یکی از ۵ پلی است که در شهر موصل بر روی دجله احداث شده است. بخش هایی از شهر موصل که در کرانه راست دجله و در غرب موصل قرار دارند، هنوز کاملاً تحت کنترل ستیزه جویان گروه دولت اسلامی (داعش) است.

ارتش عراق با دست یافتن به دومین پل احداث شده بر روی رود دجله که دو نیمه شرقی و غربی این شهر را به هم مرتبط می‌سازد، بیش از ۸۵ درصد از بخش شرقی موصل را تحت کنترل دارد.

فرمانده عملیات آزادسازی موصل عبدالامیر یارالله، در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که نیروهای عراقی در۲۴ساعت گذشته دستکم ١١۳ عضو داعش را در شرق موصل از پای درآوردند و سه منطقه جدید این شهر را آزاد کردند.

به گفته وی، این پیروزی به رغم مقاومت نیروهای داعش، با مشارکت تمامی نیروهای حاضر در عملیات موصل و با پشتیبانی هوایی ارتش عراق و ائتلاف بین‌المللی به دست آمده است. او همچنین از انهدام چندین خودروی بمب‌گذاری شده داعش طی شب گذشته خبر داده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: