آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 مرداد ماه 1400 = 10-08 2021

پیام دادگاه نوری: دیگر جای امنی برای شما نیست+فیلم

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید نوری در ارتباط با کشتار زندانیان سیاسی در ایران امروز در سوئد آغاز شد. (عکس زیر: رسانه های بین المللی در بیرون دادگاه)

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات قضایی سوئد نوشته است که دادگاه روز سه‌شنبه اولین دادگاهی است که برای افراد دخیل در کشتار ۶۷ تشکیل می‌شود. (فیلم زیر: دیگر جای امنی برای شما در دنیا نیست)

حمید نوری ۱۸ آبان ۱۳۹۸ (نهم نوامبر ۲۰۱۹) به ظن دخالت در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷، به محض ورود به فرودگاه استکهلم بازداشت شد. اکنون دادستانی سوئد حمید نوری ۶۰ ساله را به نقض فاحش قوانین بین‌المللی و قتل عمد متهم کرده و در بیانیه خود درباره کیفرخواست، به کشتار زندانیان سیاسی اشاره کرده است.

این نخستین باری است که یکی از متهمان به کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ در دادگاهی رسمی محاکمه می‌شود. برخی ناظران می گویند دادگاه نوری سیاست مماشات اتحادیه اروپا را هدف قرار داده است.

سایت دویچه وله آلمان به نقل از یک فعال ایرانی نوشت: مخاطب اصلی کارزار حقوقی جنبش دادخواهی ایران در استکهلم، نه رهبران کشورهای اروپایی بلکه افکار عمومی بین‌المللی و همه آزادیخواهان و عدالت‌طلبان است. این جنبش با مراجعه به قانون و عدالتخانه، سیاست مماشات با نظام اسلامی را به چالش گرفته‌است. رهبران اتحادیه اروپا برای پیشبرد سیاست استمالت از نظام اسلامی روزهای سختی را در پیش خواهند داشت.

به گفته این منبع، حمید نوری مجری فرامین و دستورات ابراهیم رئیسی بوده است. رئیسی شخصاً عضو کمیته مرگ بوده و بدان مباهات می‌کند و خواهان دریافت پاداش و جایزه است. او طی ۴۰ سال بالاترین اهرم‌های قضایی را در دست داشته و نقش مستقیمی در جنایت داشته است.

در این پرونده‌بارها به نام سیدابراهیم رئیسی اشاره می‌شود و محکومیت حمید نوری در آن،‌ حقوق بین‌‌الملل را در مقابل این پرسش قرار می‌دهد که چگونه ممکن است رئیس و فرمانده وی و کسی که عضو تصمیم‌گیرنده هیأت مرگ در کشتار ۶۷ بوده مصون از مجازات باشد و در مجامع بین‌المللی پذیرفته شود.


محاکمه نوری گریبان رئیسی را خواهد گرفت

به نوشته یک روزنامه فرانسوی، محاکمه حمید نوری در سوئد گریبان ابراهیم رئیسی را خواهد گرفت

روزنامه لیبراسیون روزنامۀ صبح پاریس با اشاره به همزمانی مراسم تحلیف و تنفیذ ابراهیم رئیسی از مسئولان کشتار زندانیان سیاسی ایران در سال ٦٧ و آغاز محاکمۀ یکی از مجریان همین کشتار، حمید نوری، در سوئد، نوشته است که رئیس جمهوری جدید رژیم ایران از همین حالا در کمند این کشتار گرفتار شده است.

به گزارش رادیو فرانسه، حمید نوری اولین مقام جمهوری اسلامی است که در ارتباط با این جنایات اکنون در یک دادگاه صالح بین المللی در سوئد محاکمه می شود و محاکمۀ او که ماهها به درازا خواهد کشید پرده از اسرار بسیار برخواهد داشت.

ایران پرس نیوز





www.youtube.com/watch?v=cZa69dqANdY

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



مرتد تبریزی August 2, 2021 02:01 PM

هادی خرسندی با اظهار نظر سخیف خود بهترین فرصت را برای ساکت ماندن اردست داد

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا August 2, 2021 04:25 PM

قبل از ورود نا میمون خمینی آنسان ستیز و ادم کش , پاسپورت وطن ما مقامی داشت , مردم ما به خیلی از کشور ها بدون روادید رفت آمد می‌کردند
امروز به این پاسپورت و ارم نکبت بار آن با تردید نگاه می‌شود
امروز صادرات جمهوری ادم کش , اشخاصی هستنند امثال این فرد قاتل و ادم کش
در وطن اشغالی ما ,رهبرش کودک کش و جنایتکار و کسی که لواط کار را در کنارش دارد
نخست وزیر او هزاران انسان جوان و فرهیخته را به جوخه های مرگ سپرده
رئیس قوه قضای اش هم گاز میگیرد و هم ادم کشته و میکشد
فرمانده سپاه این ادم کشان فرقه انسان ستیز , بجای صیانت از مرزهای وطن به قاچاق مواد مخدره و کودک کشی مشغول است
از این اراذل و اوباش چاقو کش انتظار بیشتری نیست
ما ۸۵ میلیون هستیم و مصمم و شما یک عده وطن فروش و از نفس افتاده

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیمان August 2, 2021 06:47 PM

در کیفرخواست دادگاه سوئد آمده است که: حمید نوری ده ما قبل از دستگیری، رابطه ایمیلی با ایرج مصداقی داشته است این موضوع را پلیس سوئد از داخل موبایل حمید نوری کشف کرده است آیا ایرج مصداقی واقعا همانی است که می گوید؟! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا August 10, 2021 11:23 AM

این حمید نوری نیست که در روی صندلی اتهام در سوئد نشسته آست , در این صندلی فرقه تبه کار شیعه سید علی ادم کش نشسته , در این صندلی رئیسی و
ادم کشانی شبیهه روحانی و قالی باف و ارازل و اوباش و چاقو کش های سران سپاه کودک و انسان کش و تمامی بازجویان و گوسفند های طویله شیعه نشسته اند
تمام آین انسان کشان و دذدان و وطن فروشانی , که دست در این کاسه پر از
خون مردم ایران دارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: