آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 22 خرداد ماه 1396 = 12-06 2017

فرانسه؛ نگرانی از تشکیل پارلمان تک قطبی

پیروزی چشمگیر حزب وابسته به رئیس جمهوری فرانسه در دور نخست انتخابات پارلمانی، دغدغه نادیده گرفتن ارزش های دموکراسی در پارلمانی تک قطبی را به وجود آورده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، نتیجه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که با پیروزی چشمگیر حزب «جمهوری رو به جلو» به رهبری «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری جوان این کشور تمام شد، به انتظار برای موفقیت این حزب به کسب ۴۴۰ کرسی از مجموع ۵۷۷ کرسی پارلمانی در رقابت نهایی ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد)، قوت بیشتری بخشید.

این در حالی است که احزاب رقیب از هم اکنون نگرانی خود را از بابت زیر سوال رفتن ارزش های دموکراسی در پارلمانی که با خطر تک قطبی شدن مواجه است، ابراز می کنند.

به گفته رهبر حزب سوسیالیست فرانسه، این نتیجه برای سلامت سیاسی رئیس جمهوری که در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری تنها ۲۴ درصد آراء را به دست آورد و دور دوم را هم به سبب انزجار مردم از حزب راست افراطی به نفع خود تمام کرد، مساعد نیست.

«رهبر حزب دست راستی جمهوریخواهان نیز با ارائه نظری نسبتا مشابه گفت: قدرت سیاسی نباید در انحصار یک حزب باشد و از مردم خواست تا در دور دوم انتخابات حضور پررنگ تری داشته باشند.

گفتنی است حضور مردم در انتخابات دیروز یکشنبه تنها ۴۹ درصد گزارش می شود که از سال ۱۹۵۶ به این سو بی سابقه بوده است.

رهبر حزب افراطی جبهه ملی نیز که هنوز با ۱۸ کرسی لازم برای تشکیل گروه پارلمانی فاصله زیادی دارد، دلیل ناکامی خود را حضور کم رنگ مردم در حوزه های رای گیری عنوان کرد.

گفتنی است برنامه اصلی ماکرون اصلاح قانون کار به نفع صاحبان مشاغل است- امری که به مذاق قشر کارگر خوش نمی آید.

در همین راستا رهبر چپ های افراطی که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه در جایگاه سوم قرار گرفت، گفت: شمار زیاد مردمی که از رای دادن منصرف شدند، حاکی از مخالفت آنها با تغییر قوانین کار، کاهش آزادی و خدمات دادن به قشر مرفه است.



آمین June 12, 2017 05:23 PM

به نظر من یکی از بهترین رئیس جمهورهای دنیا همین آقای "مکرون است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: