آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 13 اسفند ماه 1395 = 03-03 2017

اتحادیه عرب: با شر موجود در منطقه چه کنیم؟

دبیر کل اتحادیه عرب گفته:‌ رژیم ایران در امور کشورهای عربی مداخله می‌ کند و باید تغییر موضع دهد.

به گزارش ایسنا، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با برنامه «یحدث فی مصر» با اشاره به اینکه حکومت ایران نباید در امور کشورهای عربی مداخله کند گفت: تهران تلاش می‌کند تا بر تمام منطقه مسلط شود و تمام اهل سنت را شیعه مذهب کند.

دبیر کل اتحادیه عرب با اشاره به اینکه درگیری سنی و شیعی خطرناک‌ترین چیزی است که منطقه با آن رو به رو است گفت: کشورهای غربی نیز برنامه می ریزند تا از خود در برابر شر موجود در منطقه عربی محافظت کنند.

واکنش رژیم تهران به بیانیه عربستان و مالزی

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه پایانی سفر پادشاه عربستان به کوالالامپور گفت: از دولت مالزی انتظار می‌رود از ورود به مسائلی که توسط محافل کاملا مشکوک و در راستای تضعیف جهان اسلام مطرح می‌شود، خودداری کند.

در سفر چهار روزه پادشاه عربستان به کوالالامپور بیانیه‌ای مشترک صادر شد که در بخشی از این بیانیه اتهاماتی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شد. دو طرف مدعی مداخله جمهوری اسلامی در امور داخلی کشورهای منطقه شدند.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه موضوع دخالت در سایر کشورها اتهامی خیالپردازانه است، به مسئولان مالزی هشدار داد که همکاری و همراهی آن کشور با عربستان کمکی به روند رو به رشد روابط فی مابین نخواهد بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: