آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 20 اسفند ماه 1395 = 10-03 2017

تازه ترین عقب نشینی رهبر در برابر هشدار ترامپ

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، دولت را به کوتاه آمدن در برابر آمریکا و انبار کردن موشک ماهواره‌بر ساخت این نیرو متهم کرد و گفت: با تشر آمریکا موشک ماهواره‌بر را انبار کردند.

به گزارش رادیو آلمان، پاسدار حاجی‌زاده در "گردهمایی فرزندان شهدا"، مشکل اصلی جمهوری اسلامی را "نگاه غلط راهبردی برخی مسئولان به معضلات" عنوان کرد و گفت: برخی مسئولان تصور می‌کنند آمریکا می‌تواند مشکلات را حل کند در حالی که تجربه نشان داده آمریکایی‌ها در هیچ کجای دنیا مشکلی از مشکلات را رفع نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، حاجی‌زاده می‌گوید آمریکا در جریان توافق هسته‌ای و اجرای برجام به تعهدات خود عمل نکرده، با این همه برخی مسئولان معتقدند رفع مشکلات کشور با برقراری ارتباط با آمریکا ممکن می‌شود.

انبار کردن موشک ماهواره‌بر

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنانش مسئولان دولتی را به ترس و کوتاه آمدن در برابر آمریکا متهم کرد و گفت: «اکنون ما موشک ماهواره‌بر برای اهداف غیرنظامی را آماده پرتاب کرده‌ایم اما آقایان با یک تشر آمریکا این موشک را به انباری برده‌اند و این رفتار تحقیرآمیز است.»

سپاه پاسداران از فردای اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یک سری آزمایش‌های موشکی انجام داد که با واکنش مخالفت‌آمیز کشورهای غربی، به ویژه آمریکا روبرو شد.

حساسیت غرب به طور مشخص متوجه آزمایش موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی است که برخی تحریم‌ها به خاطر آنها علیه جمهوری اسلامی اعمال شده است.

شماری از تحلیل‌گران آزمایش‌های موشکی سپاه پاسداران را تحریک‌آمیز ارزیابی می‌کنند و هدف آن را سنگ‌اندازی در مسیر بهبود روابط ایران و غرب می‌دانند که بخشی از برنامه‌های دولت حسن روحانی است.

آزمایش‌های موشکی حساسیت‌برانگیز

حدود یک ماه پیش خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که ایران یک موشک بالستیک میان‌برد آزمایش کرده که می‌تواند ناقض تحریم‌های سازمان ملل باشد و لازم است شورای امنیت به این مسئله رسیدگی کند.

دوشنبه گذشته (۹ اسفند/ ۲۷ فوریه) نیز سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اعلام کرد که در جریان رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش که با نام "ولایت۹۵" در آب‌های خلیج فارس درحال برگزاری بود، جدیدترین موشک کروز دریایی ساخت ایران با نام "نصیر" آزمایش شده است.

سردار حاجی‌زاده نیز در گردهمایی عصر پنج‌شنبه با بیان این که سپاه کارهای بزرگی انجام می‌دهد که رسانه‌ای نمی‌شود گفت: «ما بعد از موشک خلیج فارس و هرمز ۱، موفق شدیم موشک دریایی هرمز ۲ را در هفته جاری با موفقیت شلیک کنیم و این موشک هدف را در ۲۵۰ کیلومتری منهدم کرد.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خاتمه سخنرانی خود در اظهاراتی که می‌تواند تهدیدآمیز تلقی شود تاکید کرد که "نیروهای وفادار به انقلاب اجازه انحراف از مسیر انقلاب را به هیچ کس نخواهند داد".



arzhang March 11, 2017 05:11 AM

عقب نشینی نیست مارمولک بازیه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: