آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 اردیبهشت ماه 1396 = 30-04 2017

برگزیت؛ واکنش انگلیس به هشدار اروپا

نخست وزیر انگلیس در واکنش به صحبت‌های اخیر رهبران اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) هشدار داد که مذاکرات با این اتحادیه بر سر بریگزیت "دشوار" خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ‌ترزا می، نخست وزیر انگلیس این اظهارات را در پاسخ به موضع سرسختانه اخیر رهبران اتحادیه اروپا بر سر مذاکرات آتی دو طرف درباره بریگزیت مطرح کرد.

رهبران اتحادیه اروپا روز شنبه در اجلاس به تصویب شرایطی "سختگیرانه" برای مذاکرات مربوط به خروج انگلیس از این اتحادیه پرداختند و به این کشور هشدار دادند درباره دستیابی سریع به روابط جدید همراه با دسترسی با بازارهای اتحادیه اروپا خیال پردازی نکند.

ترزا می در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: چیزی که این موضع نشان می‌دهد و چیزی که اظهارنظرهای اخیر رهبران اروپا نشان می‌دهد این است که مذاکرات ما دشوار خواهد بود.

ترزا می همچنین بر موضعش تاکید کرد که همچنان آماده است در صورتی که شرایط پیشنهادی از سوی بروکسل را دوست نداشته باشد از مذاکرات مربوط به بریگزیت بدون هیچگونه توافقی خارج شود.


محروم شدن انگليس از حقوق اتحاديه اروپا

وزير دارايي آلمان با اشاره به موضوع خروج انگليس از اتحاديه اروپا گفت که اين کشور ديگر از مزاياي اتحاديه برخوردار نخواهد نبود.

ولفگانگ شويبله در سخناني درباره برگزيت اظهار داشت: انگليس پس از خروج از اتحاديه اروپا ديگر از حق و حقوق ساير اعضاي اين اتحاديه برخوردار نخواهد بود.

وي در ادامه افزود: انگليس بايد به اين نکته واقف باشد که پس از ترک اتحاديه اروپا نبايد در انتظار ضيافتي رايگان از سوي اروپا باشد.

اين در حاليست که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در آخرين سخنان خود در باره برگزيت گفته بود: حقوق عضويت انگليس پس از خروج از اتحاديه اروپا از بين خواهد رفت.

گفتني است ترزا مي نخست وزير انگليس به تازگي با اعلام برگزاري انتخابات زودهنگام از تسريع در اجرايي شدن روند خروج از اتحاديه اروپا خبر داده است.

پارلمان انگليس موافقت خود را برگزاري انتخابات زود هنگام اعلام کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: