آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 فروردین ماه 1396 = 04-04 2017

باز هم رتبه اول مرگ و میر برای جمهوری اسلامی


كشته‌هاي تصادفات ايران به نسبت جمعيت و خودرو در دنيا اول شد، اين سخن معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامی است. گزارشها نشان می دهد که دستکم 25 هزار ايراني هر سال جان شان را در تصادفات جاده ای از دست مي دهند. 25 هزار نفري که 73 در صد شان نان آور خانواده خود هستند.

طی دو دهه بیش از ۵٠٠ هزار نفر در جاده‌های ایران کشته شده‌اند

در تعطیلات اخیر نوروزی ایران حدود ٧۰۰ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند. با این حال، رییس پلیس راه جمهوری اسلامی ایران گفته است که شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال به میزان ١٢ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

بر اساس آمار رسمی در دو دهۀ گذشته بیش از ۵٠٠ هزار نفر در ایران فقط در اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند. یعنی تعداد قربانیان تصادفات رانندگی در این مدت به مراتب بیش از شمار قربانیان جنگ ایران و عراق طی هشت سال بوده است.

اسکندر مؤمنی معاون پلیس راهور گفته است که متاسفانه هر ٧۱ ثانیه یک نفر در نتیجۀ تصادف رانندگی جان خود را در ایران از دست می دهد.

در میان همۀ کشورهای جهان تنها جمهوری اسلامی ایران دارای چنین نرخ هولناکی از مرگ و میر در تصادفات رانندگی است. از جمله دلایل چنین نرخ بالایی از مرگ و میر کیفیت بسیار پائین خودروهای ساخت ایران است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: