آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 فروردین ماه 1396 = 27-03 2017

یمن؛ رئیس پنتاگون و پیامی آشکار برای سپاه

پنتاگون در دوره ترامپ از اختیارات ویژه برخوردار است

وزیر دفاع آمریکا از کاخ سفید خواست محدودیت‌های وضع شده در باره یمن را لغو و با انصارالله (شبه نظامیان شیعه تحت حمایت سپاه پاسداران) مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا خواستار مشارکت نظامی واشنگتن در جنگ یمن شد.

متیس طی گزارش ماهانه به «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت حمایت از عملیات عربستان و امارات در یمن می‌تواند به مبارزه با یک تهدید مشترک کمک کند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» وی از کاخ سفید خواست تا ممنوعیت حمایت نظامی آمریکا از عملیات کشورهای عربی در یمن را – که در دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» تصویب شده بود – لغو و با «انصارالله» مقابله کند.

تأیید چنین درخواستی، تغییر فاحش سیاست‌های آمریکا خواهد بود زیرا تاکنون آمریکا فقط حملات هوایی محدودی را علیه مواضع شاخه «القاعده» در یمن داشته است.

واشنگتن پست همچنین نوشت که چنین مسئله‌ای می‌تواند یک پیام آشکار دولت «دونالد ترامپ» به رژیم تهران باشد زیرا او پیشتر گفته بود حکومت ایران درحال آموزش، مسلح کردن و جهت دادن به شیعیان انصارالله است.


پنتاگون از اختیارات ویژه برخوردار است

به گزارش خبرگزایر فرانسه از واشنگتن، وزارت دفاع آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آزادی بیشتری برای هدایت جنگ ها به شیوه دلخواه خود برخوردار است و همواره به دنبال تایید کاخ سفید در تصمیم گیری های مهم نخواهد بود.

در دوره باراک اوباما حتی تغییرات کوچک در برنامه های آمریکا در این زمینه باید تحت نظارت دقیق و کامل کاخ سفید انجام می شد.

با افزایش اختیارات پنتاگون نقش شورای امنیت ملی که مسئولیت هماهنگی سیاست نظامی و خارجی را بر عهده دارد و دستور کار امنیت ملی رئیس جمهور را اجرا می کند کمرنگ خواهد شد.

در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما ، شورای امنیت ملی آمریکا همه جنبه های جنگ های آمریکا را در عراق ، سوریه و افغانستان تحت نظر داشت و اشتون کارتر وزیر دفاع وقت اختیارات چندان گسترده ای نداشت.

اما دونالد ترامپ در زمینه اقدامات نظامی بارها تسلیم جیمز ماتیس وزیر دفاع خود شده است.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد جیمز ماتیس اختیار دارد عملیات های نظامی را به شیوه ای که خود مناسب می داند انجام دهد.



آرش آريايى March 27, 2017 07:58 PM

قطع كردن شاخه هاى رژيم آخوندى دردى براى بدست آمدن صلح جهانى درمان نخواهد كرد بايد ريشه بقول پرزيدنت بوش محور شرارت آخوندى را خشكاند و آنهم با حمايت و در كنار مبارزات مردم ايران امكان پذير خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


tahlilhaye rousi March 28, 2017 01:11 AM

به آنهایی که ماله کشی میکنند برای پایگاه های خبری پوتین برای دروغ پراکنی و امریکا ستیزی دیوانه وار و دشمنی با اسرائیل ...چرا این رسانه ها در مورد تظاهرات علیه پوتین و قتل و ترور مخالفین او و نئو امپریالیسم ک گ ب نشان ارتدکس ، نژاد پرست و تجاوزات بی شرمانه او به همسایه ها سکوت میکنند ..جواب دهید تحلیل کنید چرا پوتین با لوپن رهبر راستگرایان افراطی فرانسه ملاقات کرده؟ این یک بام و دو هوا باید از رسانه های فارسی زبان برچیده شود


گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang March 28, 2017 02:10 AM

این پیام نیست این اگر اجرا شود موزیکی هست به گوش پاسداران و عربستان چون همه میدانیم که با حمله هوایی نمیشه در جنگی پیروز شد فقط با پیاده نظام ممکن هست عربستان خوشحاله چون گفته بود آخوندا ایران میخواهند نفت ما را از راه یمن به دزدند که برای اینکاراول یمن باید دست حودثیها باشد ولی بخاطر حمله های هوایی عربستان رهبران حودثیها از ترس در تونل و زیر زمین زندگی میکنند عوض کاخ رییس جمهوری و پارلمانی پاسداران هم خوشحالند که جنگ هست چون از آن جنگ برای تعلیم و تربیت سربازان شیعه استفاده میکنند موشکهاشن را ازمایش میکنند و هر وقت آمریکا اشتباه مدرسه بیمارستان یا مسجدی را بمب باران کرد رژیم برای دنیا قیافه میگیره که دولت آمریکا جنایتکار و تروریسته ولی ما فرشته و مظهرصلح و دوستی

گزارش یا اعتراض به این نظر


رامتین March 28, 2017 10:17 AM

یادمون نره اولین مرحله نفوذ یک کشور به کشور دیگه زدن شاخه هاشه و انزوا مطلق اون کشور متحاوزه الان همین قضیه برای رژیم صدق میکنه وقتی دست رژیم از لبنان سوریه عراق و یمن قطغ بشه دیگه مانور دادن در خارج از مرزهای رژیم تموم میشه و میمونه داخل که مردم در روز موعود کار رو یکسره میکنن چون رژیم بکل تضعیف شده! این بهترین راه برای خشکاندن ریشه رژیم در یمن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: