آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 فروردین ماه 1396 = 29-03 2017

توافق سپاه پاسداران و القاعده در سوریه

سایت حکومتی فردانیوز: جمهوری اسلامی ایران همزمان با اتحادیه گروه های تروریستی وابسته به القاعده در سوریه» بر سر سرنوشت شیعیان فوعه و کفریا مذاکره کرد. پیش از این در جریان تخلیه حلب، قرار بود چندهزار نفر از شیعیان مظلوم این دو شهر از شهر خارج شوند؛ اما با خلف وعده ترکیه، تنها 300 نفر از این دو شهر خارج شدند.

حالا این بار تهران تصمیم گرفته بدون وساطت ترکیه و روسیه به صورت مستقیم و با میزبانی قطر، با گروه های وابسته به القاعده مذاکره کند. بنا به توافق بسدت آمده شیعیان ادلب شهر خود را ترک خواهند کرد

مهم ترین نتیجه این مذاکرات، رسمیت یافتن احرار الشام و تحریر الشام از طرف جمهوری اسلامی و حزب الله برای اجرای توافقات است!

در گزارشها صراحتا از «حسام شافعی» به عنوان یکی از رؤسای هیئت مذاکره کننده از طرف القاعده ایها نام برده شده است.

وی با تأیید خبر مذاکره رو در رو با جمهوری اسلامی ایران، در صفحه شخصی خود نوشت: «جیش الفتح به عنوان سازمان اداره کننده استان ادلب، از گذشته با ایران در مورد اهالی شهرهای فوعه و کفریا مذاکره می کرد. در نتیجه مذاکرات من موضوع جدیدی نیست که بخواهد بر سر آن جنجال شود! به صراحت باید بگویم طرف حساب ما در مذاکرات، جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان هستند! به عبارت دیگر بشار اسد در پرونده مذکور اصلا کاره ای نیست و [برای طرفین] کم ترین اهمیتی ندارد!!»



زهرا March 29, 2017 07:02 PM

درود اینگونه بنظر میرسد که گردانندگان این سایت نسبت به ماهیت بوجود اورندگان سپاه و القاعده دچار نوعی توهم میبباشند در جنگ بالکان نیز این دو نیروی تبهکار در کنار هم ارتش ازادیبخش بودند یک حقیقت اصلی در این گزارش در حاشیه است و ان اینکه گرداننده پشت پرده و مدیریت این جنگ هاست هیچ احدی در هیچ کجای جهان بدون اذن سازمانهای امنیتی و اظلاعاتی غرب و در راس ان امریکا نمیتواند تا این سطح عرض اندام کند در عراق و در یمن نیز همینگونه است همان اصلی که بر اساس ان دست این جنایتکاران را باز گذاشته خود سود برنده اصلی و واقعی این اتش افروزیهاست که متاسفانه یا دستگاههای فکری و نظری گردانندگان این سایت تعمدا انرا نادیده میگیرد و یا از پشت پرده سیاست جهانی و منطقه ایی صاحبان قدرت بی اطلاع است این شناخت نیاز به تیز هوشی زیادی هم ندارد فقط باید که بی طرف بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: