آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 فروردین ماه 1396 = 29-03 2017

بالا گرفتن بحران آب در زندان خورین ورامین

خبرگزاری هرانا – از حدود یک‌ماه قبل آب گرم و از یک هفته پیش آب سرد در زندان خورین ورامین قطع شده است. این مشکلات باعث شده زندانیان به دلیل عدم استحمام دچار مشکلات بهداشتی و سلامتی شوند. از سوی دیگر زندانیان مجبورند برای تهیه آب آشامیدنی از فروشگاه زندان آب معدنی را با قیمت گزافی تهیه کنند. مسئولان زندان عیب در سیستم فنی و نبود بودجه تعمیر را عامل این بحران که سلامت و جان چند هزار زندانی را تهدید می کند دانسته اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تعدادی از زندانیان و خانواده‌های زندانیان زندان خورین واقع در خیرآباد ورامین به هرانا اطلاع دادند “بیشتر از یک‌ماه است که زندانیان حمام نرفته اند، چون آب گرم قطع بوده و از یک هفته قبل هم آب سرد در زندان قطع شده است.”

این منابع آگاه در ادامه به گزارشگر هرانا در مورد قطعی آبگرم گفت: “مسئولین زندان گفته اند موتورخانه خراب شده و حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه لازم دارد که تاکنون اداره کل زندان‌ها آن را تامین نکرده است.”

در مورد نحوه تهیه آب آشامیدنی این زندانیان گزارش شده است: “برای آب شرب زندانیان مجبورند آب معدنی نیم لیتری را هر باکس معادل ۶۰۰۰ هزار تومان تهیه کنند که حدود دو برابر گران‌تر از بیرون است. در چنین حالتی استحمام و شستن لباسها که برای حفظ بهداشت در محیط بسته زندان لازم است اساسا ممکن نیست”

سهراب سلیمانی رئیس سابق سازمان زندانها پیش تر در مورد زندان خورین به خبرگزاری مهر گفته بود “زندان خورین مخصوص جرایم منطقه ورامین، پاکدشت و قرچک است و از استاندارهای بهداشتی و شرایط مناسب جهت نگهداری زندانیان برخوردار است.”

در حالی مسئولین سازمان زندانها از استانداردهای بهداشتی و شرایط مناسب این زندان خبر می دهند که بنا بر گزارشات دریافتی هرانا، آب زندان از آب غیر شهری بواسطه چاههای موجود در اطرف زندان تامین میشود و حتی در صورت وصل بودن نیز فاقد استاندارد بهداشتی مناسب است. غیربهداشتی بودن آب زندان باعث شده غذاهای پخ زندان مملو از سنگ ریزه باشد.”



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: