آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 اردیبهشت ماه 1396 = 23-04 2017

ایران؛ تماس صوتی تلگرام خطر امنیتی دارد

دادستان کل جمهوری اسلامی از مسدود شدن تماس صوتی تلگرام دفاع کرد. به گفته محمدجعفر منتظری نظر تمام دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی این بوده که سیستم تماس صوتی تلگرام برای کشور خطر امنیتی دارد.

به گزارش رادیو آلمان، محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران شامگاه شنبه در برنامه "نگاه یک" تلویزیون دولتی ایران از مسدود شدن سیستم تماس صوتی شبکه‌ پیام‌رسان تلگرام دفاع کرد.
تماس صوتی تلگرام اواخر فرودین در ایران فعال شد، اما چهار روز بعد از دسترس خارج شد. گفته می‌شود قوه قضائیه زیر فشار سازمان اطلاعات سپاه پاسداران حکم مسدود سازی آن را صادر کرده است.
برای چندین روز ادعا می‌شد که این کار توسط دولت و وزارت ارتباطات انجام شده اما دولت آن را تکذیب کرد. شب گذشته دادستان کل کشور رسما تایید کرد که قوه قضاییه دستور بستن سیستم تماس صوتی تلگرام را صادر کرده است.
به گزارش ایسنا، دادستان کل کشور دراین باره در صداوسیما گفت: «برای ما در سراسر کشور آنچه که خیلی مهم است بحث امنیت کشور است. در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که چهار طرف کشورمان آتش، جنگ و خونریزی و جنایت همه را به وحشت انداخته، ولی کشور ما آرام است و امنیت ارزشمندی دارد که آسان به دست نیامده و هزینه‌های زیادی را نظام و مردم متحمل شده‌اند.»
منتظری ادامه داد: «سیستم تماس صوتی که به وجود آمد، بررسی شد و بررسی‌ها به این صورت بود که تمام دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی عنوان کردند که این سیستم به دلایلی خلاف امنیت کشور است. بنابراین مقرر شد که در شورای عالی فضای مجازی مطرح شود که در آنجا نیز به دلایلی تصمیمی بر بسته شدن آن گرفته نشد.»

ظاهرا قوه قضاییه و اطلاعات سپاه پس از آن که نتوانستند بسته‌شدن تماس صوتی تلگرام را به تصمیم شورای عالی فضای مجازی تبدیل کنند برای اجرای خواست خود به حکم قضایی متوسل شدند.
چند روز پیش "کمیپن حقوق بشر در ایران" در گزارشی نوشت قوه قضائیه در حکمی خطاب به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی و تلفن‌های همراه، تماس صوتی تلگرام را "ضد امنیت ملی" ارزیابی کرده و دستور فیلترینگ این سرویس را صادر کرده است.
سردار حسین نجات، جانشین رئیس اطلاعات سپاه پاسداران، پنج‌شنبه گذشته (۳۱ فروردین) در همایشی در مشهد فاش کرد که در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور، مخالفت خود با فعال‌سازی تماس صوتی تلگرام را اعلام کرده است.
شبکه پیام‌رسان تلگرام، بیشترین کاربر را در ایران دارد. پاول دوروف، مدیر عامل شرکت تلگرام،‌ در یکی از تازه‌ترین بیانیه‌های خود اعلام کرده که این اپلیکیشن ۴۰ میلیون کاربر فعال در ایران دارد که با استفاده از تماس صوتی تلگرام می‌توانستند با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر با مخاطبین خود در تماس باشند.


ایران پرس نیوز




majid April 14, 2017 05:41 PM

فیلتر میکنند برای اینکه تمام ارکان دین و دولتشان به لرزه می افتد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی April 14, 2017 06:41 PM

جهانیان ایرانیان آزاده ووطن پرست ای عزیزان ایرانی که دل درگرواین سرزمین دراسارات طاعون ملا وآیت الله وشیخ وشیخک دارید بدانید دریابید خامنه ای بوحشت افتاده ارتش ملی ایران ونظامیان باشرف ارتش ملی با شجاعت به جمهوری اسلامی نه گفته اند وبیانید عدم تمکین ازدستورات فرمانده قلابی کل قوا راصادرکرده وبیرون داده اند خامنه ای وسرداران سپاه دروحشت وهراس لحظه ای بسر میبرند بهمبن جهت همه تلاششان اینست که با سانسوروخفه کردن وبگیروببند شاید بتوانند از سقوط محتوم وبدون برو، برگرد نظام جهنمی شان را بگیرند تلاشی مذبوحانه وذلیلانه وبی فایده اینها مرده اند این حکومت ریخته است

گزارش یا اعتراض به این نظر


akbar April 23, 2017 02:31 PM

علت بستن مجانی صحبت کردن مردم از طریق تلگرام است

گزارش یا اعتراض به این نظر


telegram April 23, 2017 10:27 PM

مرگ جمهوری اسلامی موهبت و سوغات خدا است نه خطر امنیتی ، این خطر برای دولت است نه برای ملت ای دولت بی ملت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: