آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 فروردین ماه 1396 = 16-04 2017

مرگ دو کولبر دیگر در منطقه مرزی غرب

خبرگزاری هرانا ـ در روزهای گذشته، دو کولبر کرد در مناطق مرزی غرب کشور «بر اثر حوادث غیرطبیعی» جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین دو کولبر کرد بر اثر حوادث غیرطبیعی جان خود را از دست دادند.

کولبر اول عطا حسینی نام داشته و کولبر دوم به نام آزاد محمودی که اهل روستای چی‌چومان بوده، در بیمارستان جان خود را از دست داده‌است.

مرگ کولبران در حالی اتفاق می‌افتد که نمایندگان مجلس و مسئولان محلی، اواخر سال گذشته از طرح بیمه کولبران صحبت کردند؛ این طرح قرار بود از نیمه دوم فروردین ۹۶ اجرایی شود.

به نظر می‌رسد اندیشیدن تمهیداتی برای حفظ جان کولبران در درجه اول اهمیت قرار دارد و مسئولان بایستی برای از بین بردن خطرات بیشمار شغل کولبری، به جای بیمه کولبران، به دنبال ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی باشند.



رضا April 16, 2017 02:49 PM

من چند سال پیش با چند تا از این کوبرها در کردستان صحبت میکردم
هیچ کدوم از بارهایی که حمل میکنند به متعلق به اینها نبود و اصلا قاچاقچیهای گردن کلفت مرز رو بین خودشون تقسیم کرده بودن و اجازه نمیدادن یک کولبر بدبخت واسه خودش جنس بیاره و همشون به انواع امراض بدنی دچار شده بودن در اثر کار بدنی زیاد اینها در ازای یه مبلغ کم جنس قاچاقچیان گردن کلفت رو حمل میکردن! !
من حتی موفق شدن به دیدر یه دونه از این ثاچاثچیهای گردن کلف برم و باهاش پای بحث نشست و ایشون گفتن کار من اصلا قاچاق نیست و تقریبا هر چند ماه یک بار مامورین اخوندی برای گرفتن سهمشون از قاچاق کردستان سر میزنن و مثلا میگا امسال اینقدر قاچاق شده شما 30 درصد سهم اخوند رو رد کن بیاد! ! به این وسیله هر روز کمر کولبرها خمیده تر و گردن اخوند وقاچاقچی اخوندی کلفتر! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: