آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 شهریور ماه 1396 = 19-09 2017

هشدار صریح ترامپ به حاکم سرکوبگر ونزوئلا

رئیس جمهور آمریکا امروز در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در باره بحران ونروئلا گفت: آمریکا آماده است تا در صورتی که دولت ونزوئلا همچنان حکومت خودکامه خود را بر مردم این کشور ادامه دهد، به اقدامات بیشتری متوسل شود.

ترامپ افزود: وضعیت کنونی در ونزوئلا که در شرایط دیکتاتوری است، غیرقابل قبول است و ما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و نظاره گر باشیم.

رئیس جمهوری آمریکا پیش تر گفته بود که ونزوئلا در حال فروپاشی است و دموکراسی باید به زودی در این کشور آمریکای لاتین برقرار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به متحدان آمریکای لاتین خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: "نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا مردم خودش را انکار می‌کند و حکومتی خطرناک در پیش گرفته که ممکن است به اقدامات تنبیهی آتی منجر شود.

وی افزود: مردم ونزوئلا گرسنه هستند. این کشور رو به زوال است. نهادهای دموکراتیک این کشور نابود می‌شوند. هدف ما باید کمک به آنها و احیای دموکراسی باشد."

رئیس جمهوری آمریکا در ضیافت شام با رهبران آمریکای لاتین در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اوضاع در ونزوئلا کاملا غیرقابل قبول است. ما خواستار برقراری حکومت دموکراسی و آزادی سیاسی در این کشور هستیم. ما می‌خواهیم این مساله خیلی زود رخ دهد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز اخیرا گفته بود: دموکراسی در ونزوئلا در معرض خطر بزرگی قرار دارد و اگر اقدام سازنده ای صورت نگیرد، اوضاع وخیم ونزوئلا از این نیز بدتر خواهد شد.

از سوی دیگر معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز گفت که ایالات متحده "ظهور دیکتاتوری" در ونزوئلا را تحمل نخواهد کرد و متعهد شد واشنگتن اجازه ندهد ونزوئلا سقوط کند. او تأکید کرد چنین رویدادی سایر کشورهای منطقه را هم درگیر خواهد کرد.

مایک پنس گفت: سقوط ونزوئلا زندگی تمامی کسانی را که در نیم کره غربی ساکن هستند به خطر می‌اندازد. ما نمی‌توانیم و اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی رخ دهد. ما همکاری با متحدان در منطقه آمریکای لاتین را ادامه می‌دهیم. آمریکا با تمام کسانی که جرأت می‌کنند این منطقه را تهدید کنند مقابله کرده و بر آن‌ها غالب می‌شود.

معاون رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: سقوط ونزوئلا موجب افزایش قاچاق مواد مخدر و تبعات مرگباری خواهد شد که آمریکا نمی‌تواند چنین مسئله‌ای را بپذیرد.


نقش سپاه پاسداران در سرکوب مردم ونروئلا

دوشنبه، 23 مرداد ماه 1396
14-08 2017

رئیس سازمان سیا از حضور عوامل رژیم ایران و حزب‌الله لبنان در ونزوئلا خبر داده است. آمریکا گفته است که "ظهور دیکتاتوری" در ونزوئلا را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش دویچه وله، مایک پومپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز مدعی فعالیت عوامل حکومت ایران و حزب‌الله لبنان در ونزوئلا شد.

پومپئو گفت: «ونزوئلا می‌تواند تبدیل به خطری بزرگ برای ایالات متحده شود. کوبایی‌ها آنجا هستند، روس‌ها، ایرانی‌ها و حزب‌الله لبنان آنجا هستند. وضعیت این کشور می‌تواند به خطری تبدیل شود که آمریکا باید آن را جدی بگیرد».

رئیس سیا گفت: «در این چند ماهی که در این کار هستم شاهد وضعیتی هستیم که مستمرا بدتر می‌شود. حاکمان ونزوئلا با کارهایی که وحشتناک و سرکوبگرانه است ،درد بیشتری را بر مردم این کشور تحمیل می‌کنند.



arzhang August 26, 2017 12:29 PM

هر جا اخوندا ایران رفتند ان کشور بدبخت شده لبنان سوریه عراق یمن غزه کوبا ونزویلا ارژانتین چون از پول نفت ایران استفاده میکنند برای گشتن دمکراسی و تقویت دیکتاتور دزد مثل خودشان

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردشیر September 19, 2017 10:46 PM

الان دیکتاتور ونزوئلا با خود میگوید یاد باراک اوباما به خیر که میامد با چاوز دیدار می کرد و چاوز هم به هم فکر خود یک کتاب هدیه میداد جالب است که روزگار به یک باره برای دیکتاتورهای کمونیست و اسلامیست کره ی شمالی و کوبا و ونزوئلا و ایران و سوریه به تنگ آمده است آن هم همزمان با پای گذاشتن یک مرد در کاخ سفید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: