آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 اردیبهشت ماه 1396 = 04-05 2017

مالک معدن منفجرشده کیست؟+فیلم: ایمنی..!

خبرگزاری هرانا – بر اساس آخرین آمارها، درسایه نبود ایمنی محیط کار و وقوع انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی در آزادشهر، ۵۴ کارگر کشته و ۷۰ تن از آنان زخمی شدند. به گفته مسئولین، ۲۱ نفر از کارگران کشته شده برای کمک به همکاران خود وارد تونل شده بودند. کارگران این معدن در سال‌های گذشته با اخراج و معوقات مزدی مواجه بوده اند.

دو دلیل انفجار: تجمع گاز به دلیل دستگاه تهویه نامناسب و باتری به باتری برای روشن کردن موتور!

یکی از کارگران معدن آزادشهر: اینجا اگر ایمنی داشت این اتفاق ها نمی‌افتاد (فیلم زیر)

در حالی که برخی، دولت را مالک معدن زمستان‌یورت می‌دانند، مهم‌ترین مالک آن «صندوق ‌مهر‌ ایرانیان» متعلق به «بسیج» است.

به گزارش ایلنا، جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی که به دستور وزیر صنعت راهی محل حادثه شده، درباره جزئیات بیشتری از مالکیت این معدن به شرق گفته: معدن زغال‌سنگ قشلاق در سال ٨٢ انتفاعی شده و تاریخ واگذاری این معدن روی پروانه، ٨٢.٤.١ را نشان می‌دهد.

سهم عمده این معدن یعنی حدود ٢٠درصد متعلق به صندوق مهر ایرانیان (بسیج)، حدود ١٠درصد متعلق به تکادو (شرکت مجتمع صنایع و معادت احیای سپاهان) و بخشی از آن متعلق به نگین طبس است.

گزارش قبلی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جان باختن ۳۵ معدنکار در حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین؛ پیش از ظهر چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۶، انفجار در عمق ۱۲۰۰ متری معدن زغال سنگ زمستان یورت در آزادشهر استان گلستان موجب حبس تعدادی از معدنکاران شد.

گفته شده دلیل انفجار خاموش شدن یکی از لوکوموتیوها و تلاش برای روشن کردن آن با شیوه باطری به باطری بوده است. اما به دلیل انباشت گاز متان، جرقه باعث انفجار شده و تعدادی از معدنکاران را حبس می کند.

تعدادی دیگر از معدنکاران برای نجات همکاران خود وارد تونل می شوند، اما گاز مونوکسید کربن آنها را گرفتار می کند و همانجا جان‌می‌سپارند.




www.youtube.com/watch?v=H7_uFrWRUEg

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Mahtab May 3, 2017 07:53 PM

ای که هر چی بدبختی و حادثه است برای محرومین ی جامعه است اگه شما شنیده اید که ی آخوند کلاش مفت خور خودش یا بچهاشون یا در جنگ یا در حوادث طوری شود، خدایا خودت هر چی آدم مفت خور مثل آخوند جماعت و مزدورانشان را دچار این حوادث ها بگردان که ریششون کنده شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


mellat May 3, 2017 09:30 PM

ملت ایران چه چیزها که در سایه این حکومت عدل الهی ندیدند جز بلا و ستم در این ۳۹ سال ندیدیم بازم برد رای بدید که ظلم بر میهن ادامه داشته باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


GHASEM May 4, 2017 12:38 PM

پس چطور حتی یک آخوند مفتخور تو این افراد نگون بخت نبوده ؟ همیشه هر بدبختی شامل حال مستضعفین در حکومتی که میگه حامی مستضعفین است میشه حالا تازه چی میشه یک آخوند مفتخور میاد میگه که اینها شهید شدن و میرن به بهشت تازه این مفتخور طلبکار هم میشه چرا که فقط گفته اینها میرن بهشت وای به حال ما که هنوز به این لاتاالات آخوندی گوش میکنیم و باور داریم هر کس بره و در انتصابات این رژیم شرکت کنه باید جواب خانوادهای این نگون بخت ها را بده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: