آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 26 اردیبهشت ماه 1396 = 16-05 2017

جمهوری اسلامی و اهداف انتخاباتی

آریوبرزن داریوش

از چگونگی و کارکردمهندسی نظام و عملکرد دست اندرکاران انتخابات جاری درایران می شود به سهولت دریافت که، بنا بر دلائلی علی خامنه ای درنظر دارد بهر قیمت ممکن ابراهیم رئیسی را بعنوان خلف منتخب خویش و درمرحله یکم برمسند ریاست جمهوری بنشاند. زیرا روند رهبرسازی از رئیسی. بر اساس شواهد و ادله ملموس، در گام های اولیه به گونه ای موفق پیش رفته است.

خواست رژيم بابرپائی پروپاگاندای وسیع تبلیغاتی تنها گماردن آخوندسید ابراهیم رئیس السادات ملقب به رئیسی به مقام ریاست جمهوری با نتایج ساختگی، وزارت کشور و شورای نگهبان می باشد.
این امر می تواند رفته رفته با انجام اقدامات بعدی یعنی نشر آگهی عمومی برنده شدن رئیسی وکنارنهادن حسن روحانی درانتخابات آینده به پیش برده شود.امروز ،انجام تمهیداتی مانند به خیابان آوردن عوامل بسیج، موتورسوران مسلح سپاه و نیروهای ویژه پلیس (نوپو) نیروی انتظامی ومانورپرسروصدای آنها درتهران ، بیشتر در جهت ارعاب مردم وجلوگیری از تکرار رویدادهائی همانندخرداد 1388 درایران و پس از اعلام نتایج ساختگی انتخابات 1388، صورت می پذیرد. تدبیردیروز رها کردن میدان انتخابات از سوی قالیباف، که آمده بود تا از فضای سیاسی برای تخریب روحانی و حکومت موجود او استفاده کند،اینک به نفع رئیسی ،از قبل پیش بینی و به بیانی پیشتر از سوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا ) مقرر بوده است.
این حرکت بدون تردید برای تبیین وتوجیه اعلام آرای دست ساز آتی، با درصد بالا برای ابراهیم رئیسی در روز پس ازانتخابات وپیروزگردانیدن او برحسن روحانی اتخاذ شده است.
رژیم جمهوری اسلامی بتدریج درتلاش است تا با چیره دستی و مهتری کامل که بر اعضای مجلس خبرگان دارد، درتدارک فراهم ساختن زمینه پروپاگاندای نمایشی لازم یعنی نشان دادن وجود میل و اقبال مردمی به رهبر آینده را، بانشان دادن آرای بالای ملت ایران دراین انتخابات، برای جانشین رهبر شدن ابراهیم رئیسی و نشان دادن نمایش داخلی و کسب وجهه بین المللی برای او مهیا سازد.
رئیسی درگفتاوردهای انتخاباتی که ازشبکه های صدا و سیمای رژيم به انجام رسید وبه نمایش درآمد، به روشنی نشان داد که از آگاهی و اطلاعات بسیار ابتدائی و سطحی درامور مدیریت اجتماعی و اداری برخوردار است. ودرآتی نمی تواند با مهارت و کاردانی به ریاست جمهوری وسپس چه بسا به رهبری بپردازد.
حال چرا مافیای سپاه پاسداران و رسانه های وابسته به آن بشدت و بی پرده به تصویرسازی سیاسی و انتخاباتی از او مشغول و علی خامنه ای تمایل فراوان برای برمسند نشاندن او به مقام ریاست جمهوری دارد؟ وچرا رهبری با عطف به سوابق سیاه او درمقام قضائی و آلوده بودن دستش به خون هزاران نفراز فرزندان این آب و خاک ،از او بطورپنهانی بشدت حمایت می کند؟ پرسشهائی هستند که بی پاسخ مانده اند.
عده ای براین باورند که شاید دلائلی مانندداشتن تبار عربی (سید بودن) ،پشتبانی بی چون وچرا و کورکورانه ی او ازفرماندهان مفسده گر سپاه و یا انکه شرکت بی چون وچرای او در طول 38 گذشته در سرکوب و کشتار مردم و مخالفان برای تداوم رژیم دلائل اصلی این انتخاب باشد.
طرح ادعای به مسند ریاست جمهوری رسانیدن ابراهیم رئیسی این پرسش را درپی دارد که، اگر دراین کارزار حساس وسرنوشت ساز انتخاباتی رژيم برای او از روحانی شکست بخورد، روند پروسه جایگزینی رهبری به کجا خواهدانجامید، وچه تبعاتی بدنبال خواهد داشت؟
یک انگاره هم وجود دارد که کاندیداتوری رئیسی در انتخابات با هدایت و برنامه ریزی مخالفان رسیدن او به رهبری آماده وفراهم شده باشد تا با به میان آوردنش و سرانجام ، شکست ازحسن روحانی، پروسه رهبر شدن او را بنابودی بکشانند . اگر آنچنان شود که رژیم تدارک دیده است. انتخاب سید ابراهیم رئیسی به مقام ریاست جمهوری اهداف آینده رژیم را به پیش خواهد برد وناکامی و شکست اش دراین کارزار می تواند به اهداف مخالفان وی یاری موثری رسانیده و دوباره انتخاب جانشین برای سید علی خامنه ای را درپرده ابهام فرو برد.

سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ماه ۱٣۹۶ برابر ۱۶ ماه می ۲۰۱۷
[email protected]



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: