آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 خرداد ماه 1396 = 28-05 2017

درگیری با معترضان به سرکوب در ونزوئلا

معترضان ضد دولتی در ونزوئلا به مناسبت دهمین سال بسته شدن یک شبکه تلویزیونی محبوب به دست دولت، به خیابان‌های کاراکاس آمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری تی‌آرتی ورلد، معترضان ضد دولتی و پلیس ونزوئلا شنبه مجددا درگیر شدند. جوانان ماسک‌پوش خیابان‌های اصلی کاراکاس را بستند و خودروهایی را به آتش کشیدند.

تجمع روز شنبه تازه‌ترین سری از درگیری‌ها طی اغتشاشات دو ماه اخیر است که غالبا به خشونت کشیده شده است. این معترضان خواستار کناره‌گیری نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا هستند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان به پرتاب گاز اشک‌آور متوسل شد و معترضان هم به پرتاب کوکتل مولوتف و سنگ اقدام کردند. راهپیمایی‌هایی که از اواخر مارس آغاز شده، تاکنون جان ۵۸ تن را گرفته و فشارها بر رئیس‌جمهوری چپگرای ونزوئلا افزایش یافته است.

تجمع اعتراض‌آمیز شنبه به مناسبت دهمین سالروز بسته شدن شبکه تلویزیونی آرسی‌ تی‌وی (RCTV) به دست هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری سابق ونزوئلاست. این شبکه نیم قرن سابقه فعالیت داشت، از منتقدان دولت بود و بعد از روی کار آمدن مادورو هم اقدامی در بازگشایی آن صورت نگرفت.

معترضان امید دارند که نیروهای مسلح علیه مادورو از آنها حمایت کنند؛ مادورو درخواست اپوزیسیون برای برگزاری انتخابات زودهنگام را نمی‌پذیرد.

سازمان‌دهندگان اعتراضات تجمع‌های بیشتری را برای روز دوشنبه تدارک دیده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: