آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 مرداد ماه 1396 = 27-07 2017

آخرین خبر از کارگران بازداشت شده هفت تپه

آخرین خبرها از کارگران بازداشت شده شرکت نیشکر هفت تپه

کانون مدافعان حقوق کارگر: پس از بازداشت شبانه هشت نفر از کارگران ، صبح 4 شنبه نیز پنج نفر دیگر در محل کارخانه بازداشت شدند. اسامی کارگران بازداشت شده عبارتنداز:
1-احمد کثیر
2- بهزاد نظری
3- سیدهادی تفاح
4- عبدالرضا سرخه
5و 6- برادران عبدالله زاده(دو برادر)
7و 8 - صباح سواری ( هر دو نفر آخر دارای اسم و فامیل مشابه هستند)
9- رحیم چنانه
10- کاظم چنانی
11- یاسر حمیدی
12- احمد مرادی
13- یابر هویزه

بنا بر اظهار کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، تعداد کارگرانی که قرار بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شوند 31 نفر بوده است که تاکنون 13 نفر از آنها دستگیر شده اند و پیگیری خانواده های آنان در مورد محل نگهداری عزیزانشان به جائی نرسیده است.

بنا بر این گزارش ها کارگران بازداشتی توسط قاضی سرخه بازجویی شدند و به رغم خواست خانواده ها، با آزادی آنها با قرار وثیقه موافقت نشد. کارگران شرکت نیشکر هفت تپه همچنان در اعتصاب هستند و یکی از خواستهای مهم آنان آزادی فوری و بی قید و شرط همکارانشان است.

تشکل ها و کارگران بسیاری در ایران و جهان از کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کرده اند. از جمله حمایت های بین المللی می توان به حمایت و اعتراض فدراسیون بین المللی کارگران صنایع غذایی ،کشاورزی و خدمات به این بازداشتها اشاره کرد.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی کارگران صنایع غذایی، ‌کشاورزی و خدمات،‌ روز چهارشنبه چهارم مرداد از بازداشت تعدادی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه انتقاد کرد و اعلام کرد که این فدراسیون در صورت ادامه بازداشت این کارگران به سازمان بین‌المللی کار شکایت خواهد کرد.

آقای روزمن با بیان اینکه این نخستین بار نیست که با کارگران شرکت نیشکر هفت تپه برخورد می‌شود،‌ خواست به جای تهدید و بازداشت، «ابتدا دلیل اعتراض کارگران را اعلام کنند. کارگران اعتراض کرده‌اند زیرا حقوق و مزایای‌شان برای چند ماه پرداخت نشده است و در عین حال، ‌آنان از حق فعالیت سندیکایی محرومند.»

حدود دو هفته پیش از بازداشت‌های اخیر در هفت تپه،‌ فدراسيون بين‌المللی کارگران صنايع مواد غذايی، کشاورزی و خدمات در بیانیه‌ای از اتحادیه‌های عضو خود و نهادهای کارگری در جهان خواسته بود از مطالبات کارگران و بازنشستگان شرکت نیشکر هفت تپه برای پرداخت دستمزدهای معوقه و مزایای‌شان حمایت کنند.

دبیر کل فدراسیون بین المللی کارگران صنایع غذایی، کشاورزی و خدمات اعلام کرد کمپین حمایت از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه ادامه دارد تا اعضای فدراسیون بین‌المللی کارگران صنایع غذایی، ‌کشاورزی و خدمات، از تحقق خواسته‌های کارگران هفت تپه اطمینان حاصل کنند. در عین حال، نشان داده شود که هزاران تن از فعالان سندیکایی در جهان وضعیت کارگران در هفت تپه را دنبال و از آنان حمایت می‌کنند.



shahab July 25, 2017 01:35 PM

درود
به کارگر برای خواستن حق و حقوقش باید بدترین حرفها را بزنند و رفتاری همچون ارباب با این کارگران را پیشه کنند اما سرداران دزد هیچ اما کسانی که دکل نفتی میدزدند جزو اسرار هستند عجب یک زمانی این آخوندها روی منبر میرفتند و میگفتند امام حسینشان گفته اگر مرد نیستی آزاده باش حالا دارم میبینم آزاده بودن حسینشان چکونه بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


shahab July 26, 2017 02:25 PM

درود
بله حکومت عدل علی باید کارگران را در خانشان دستگیر کند اینها غلام هستند غلمهای که از نظر اسلامی هیچ اشکالی ندارد والی اقازادها سرداران دزد آخوندهای بی وجدان انسان هستند ! باید دید کدامین بی وجدانی این کارگران را دستگیر کرده و از ان پرسید تو هم قاری قرآن هستی که اطاعت بی چون و چرا میکنی؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: