آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 11 تیر ماه 1396 = 02-07 2017

احتمال تغییر وزیر خارجه آمریکا؛ نیکی هیلی؟

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل قرار است جایگزین «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه کنونی آمریکا شود.

به گزارش فارس، پایگاه اسرائیلی «دبکا» به نقل از برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی موضوع جایگزین کردن هیلی به جای تیلرسون است.

طبق این گزارش، ظاهراً تیلرسون از سمت ریاست وزارت خارجه آمریکا چندان خرسند نیست و همچنین روابط چندان خوبی با مقامات کاخ سفید و همچنین رئیس‌جمهور آمریکا ندارد.

برخی منابع می‌گویند که رکس تیلرسون، روابط کاری با کارکنان حرفه‌ای ستاد وزارت خارجه آمریکا برقرار نکرده است و همچنین به درخواست‌های سفیران آمریکا در کشورهای خارجی در خصوص مواضع رسمی که باید در خصوص موضوعات مختلف در پیش بگیرند، پاسخ نداده است.

بر اساس این گزارش، شماری از پست‌های معاونین در وزارت خارجه آمریکا همچنان خالی است و به همین دلیل شکافی را در فرایند تصمیم‌گیری‌های وزارت خارجه آمریکا ایجاد کرده است و به همین دلیل عملکرد وزارت خارجه آمریکا، آنطور که می‌بایست، نیست.

هیلی یکی از نامزدها پیشرو برای احراز این سمت است که البته گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد.


نیکی هیلی رژیم تهران را به عقرب تشبیه کرد

سفیر آمریکا در سازمان ملل روز جمعه در نشست بررسی گزارش دبیرکل سازمان ملل از میزان پایبندی جمهوری اسلامی به قطعنامه شورای امنیت، سخنان خود را با اشاره به یک داستان قدیمی آغاز کرد و گفت: بحث پایبندی رژیم تهران به تعهدت بین‌المللی، مرا به یاد داستان عقرب و قورباغه انداخت. عقربی که سوار بر قورباغه در حال گذشتن از رودخانه بود و با علم به غرق شدن خود، بخاطر طبیعت اش، قورباغه را نیش زد.

نیکی هیلی با مخاطب قرار دادن اعضای شورای امنیت، گفت: هشدارآمیزتر از اقدامات عقرب، ساده‌لوح بودن قورباغه است؛ رژیم ایران بارها و از روی عمد، قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض کرده و شورا هیچ اقدامی حتی اقدامات حداقلی در مقابله با این نقض قطعنامه انجام نداده است.

سفیر آمریکا ادامه داد: این تخلفات در خفاء انجام نشده بلکه در عیان و با پوشش رسانه‌ای انجام شده ولی شورای امنیت هیچ عکس‌العملی نشان نداده است.

سفیر آمریکا ادامه داد: ما هرگز چشمان خود را بر این اقدامات حکومت ایران نخواهیم بست.


ميراث ترامپ بايد تغيير نظام ايران باشد

خبرگزاري آريا - يک روزنامه آمريکايي نوشت؛ دولت اين کشور بايد تغيير نظام ايران را در دستور کار قرار دهد.

روزنامه «بالتيمورسان» روز پنجشنبه در تحليلي با توجه به اظهارات اخير «رکس تيلرسون»، وزير خارجه آمريکا مدعي شد که دولت ترامپ بايد تغيير نظام ايران را در دستور کار قرار دهد.

اين روزنامه نوشت: انتخاب «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا بسترهاي لازم براي ايجاد تغييرات محسوس در سياست خارجي آمريکا، به ويژه در قبال ايران را فراهم آورد.

به نوشته اين روزنامه، «با گذشت شش ماه از رياست‌جمهوري ترامپ، وي اکنون در موضعي مناسب قرار دارد که مي‌تواند با استقبال جسورانه از تعيير نظام سياسي ايران ميراثي ماندگار در خاورميانه به جا بگذارد.»

وزير خارجه آمريکا هفته گذشته در نشست استماع سنا گفت که سياست آمريکا حمايت از عناصر داخلي ايران براي تغيير نظام سياسي ايران است.

بالتيمورسان نوشته: «سياست‌هاي دولت آمريکا در قبال ايران که هم‌اکنون در حال شکل‌گيري هستند نشان مي‌دهند که تغيير نظام حاکم احتمالاً در چشم‌انداز (برنامه‌هاي) دولت قرار دارد.»



arzhang June 30, 2017 03:05 AM

ما همیشه میگفتیم فقط ایرانی هست که ایرانی را میشناسه حالا خانمی ازان ینگ دنیا پیدا شده ایرانی را به این خوبی میشناسه از آن عجایب کمیاب تاریخ هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان June 30, 2017 11:01 AM

این حرفهای یکی به نعل ویکی به میخ وزیر امور خارجه آمریکا درباره حمایت از کسانی که در داخل ایران برای تغییر نظام سیاسی هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد! البته منظور او از گفته هایش کاملا مشخص شد که آمریکا خواهان سرنگونی رژیم غیرقانونی آخوندی نیست در واقع آمریکا خواهان تغییرنوع سیاست جمهوری اسلامیست نه بیشتر! ایکاش ما میتوانستیم بصورت روی درروی بطور مستقیم با سیاستمداران آمریکایی گفتگو میکردیم و به آنها میفهماندیم که اکثریت مردم در بند ایران هیچ نیازی به حمایت دولت آمریکا در این ارتباط ندارند چرا که منظور از حرفهای یک بام و دوهوایی آنهارا ما کاملادرک کرده ایم بنابرین ما میدانیم حمایت دولت آمریکا شامل کسانی مانند روحانی، موسوی، کروبی، محمد خاتمی و اصلاح طلبانی خواهدشد که دستان ناپاک آنهاتا مفرق به خون بهترین فرزندان وسربازان این آب وخاک آغشته است!

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردشیر June 30, 2017 01:17 PM

جناب اردلان شما بر اساس کدام شواهد به چنین برداشت های ساده لوحانه ای رسیده اید و تا این اندازه هم به اطمینان دست پیدا کرده اید و از طرف خود برای همه حکم صادر می کنید؟ در دنیای خیالی شما چه خبر است و قدرت هر طرف چقدر است؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa July 2, 2017 11:04 AM

امریکا وانگلیس و همانطورکه طرح ودسیسه درگوادلوپ ۲ تصمیم به فرماپاشی پادشاهی ایران وهدف فقط شاه باید برود ریخت ایا حرفی از مردم زده شد؟ فقط انگشت دروغ روی حقوق بشر درزمان شاه گذاشت حالاهم به نقص فاحش حقوق بشر رژیم و دهان کجی حتی به شورای امنیت وحمایت مستقیم ازتروریست و دخالت در سوریه وعراق ویمن و بگذارد مردم سرکوب و ترس سراپاشون را گرفته و جوانان مبارز اغلب درزندانها هستند انقدرمردم گرفتارمعیشت سرسام اور وتورم زندگی هستند که بهیچ چیز جز دراوردن لقمه نانی نیستند خودتان این رژیم را اوردید وخودتان هم ببرید

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی July 2, 2017 11:37 AM

جالب اینجاست که نیکی هیلی همین چند روز پیش گفت که باید با ایران سر گفتگو باز شود و من که منظورش را نفهمیدم ولی اینجور مشخص است که تیلرسون بیشتر خواستار ساقط کردن رژیم آخوند است تا نیکی هیلی و شاید یکی از دلایل برکناری تیلرسون همان گفته او در سنای آمریکا باشد که پیشنهاد داد تا رژیم تغییر کند و تا زمانی که خامنه ای اینگونه سخت گرفته و حاضر نیست صدای کسی را بشنود و مزدورانش هم در حال پر کردن جیبهای خود از پولهای ملی کشور ایران هستند حاضر نیستند زره ای عقب نشینی کنند عده ایی میگویند که مردم ایران چاره ای بجز همکاری با دول خارجی ندارند چون فاصله بین مردم و رژیم بسیار زیاد است من مخالف کمک خارجی هستم و امیدوارم که مردم ما خودشان رژیم را سرنگون کنند تا ما به دولتهای بیگانه بدهکار نباشیم و از رژیم حمایت نکنند کمک پیشکششان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Manam Babak July 2, 2017 05:07 PM

باعس تعجب است که قشر به قولی با سواد هنوز نفهمیده که دشمن اصلی ایران دیروز و امروز ما انگلیس و آمریکاست ملا ها ، و اسلام فقط یک ابزار هستند
فکر میکنید اگر رژیم را در ایران عوض کنند ، چی جانشینش میکنند؟ رژیمی که برای مردم ایران باشه یا برای امریکا، و انگلیس خدمات کنه؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang July 2, 2017 05:52 PM

دانلد ترامپ وقتی رییس جمهور شد گفت او به دیپلماسی یا به سرویس انتجلنس اعتقاد نداره که او میتواند تمام مشگلات دنیا را با نیروی نظامی حل کند بطور مثال گفت اگرمن به کره شمالی یا ایران یا داعش بگویم اگر از من اطاعت نکنید من شما را با بمب اتم جزغاله میکنم انها هم خواهند ترسید و زود تسلیم ترامپ میشوند که نتیجه رییس جمهور شدن ترامپ باعث تخریب و نابودی سفیر و سفارتخانهای امریکا در دنیا و اداره انتجلنس امریکا شده تا جاییکه رهبر کره شمالی و علی خامنه ای ترامپ را مسخره و تحقیر کرده و انگشت وسط خودشان را به ترامپ نشان میدهند در چنین موقع برهان دیپلماسی درامریکا عوض شدن رکس تیلرسون که بازاری وتجربه سیاسی نداره با خانم نیکی هیلی معنی میدهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Manam Babak July 2, 2017 08:47 PM

تا دیروز «رکس تیلرسون» پشت پرده دشت با رژیم ملا ها نفت غیره قانونی معامله میکرد حالا میخاد رژیم عوض کنه ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: