آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 مهر ماه 1396 = 22-10 2017

ایران؛ تاثير تصمیم ترامپ بر قراردادهای نفتی

پس از اینکه رئیس جمهور آمریکا از تایید پایبندی رژیم ایران به برجام خودداری کرد و هشدار داد که ممکن است به این توافق پایان دهد، نگرانی‌هایی مبنی بر پا پس کشیدن شرکت‌های نفتی بین المللی از مذاکرات نفتی با تهران مطرح شد.

به گزارش ایسنا، تغییر سیاست آمریکا باعث بروز نگرانی هایی در حوزه نفت شده است؛ به طوریکه این گمان می‌رفت که غول‌های نفتی جهان که در سایه تلاش وزارت نفت در دولت یازدهم برای توسعه میادین نفتی و گازی ایران صف کشیده بودند، با اعلام مواضع جدید آمریکا درهای تعامل را با ایران ببندند و نه تنها مذاکرات خود را برای توسعه میادین نفتی و گازی متوقف کنند، بلکه حتی خرید نفت ایران را کاهش دهند.

شرکت‌های بزرگ نفتی همچون شل، انی و استات اویل به مشاوران خود گفته‌اند تا روشن شدن سیاست دولت آمریکا در باره ایران هیچ قراردادی با این کشور امضا نخواهند داد.

کارشناسان بریتیش پترولیوم معتقدند در دوران ریاست جمهوری ترامپ، امکان برهم خوردن توافق هسته‌ای و رفتار خصمانه آمریکا علیه حکومت ایران وجود دارد و به همین دلیل احتمال تحریم‌های مجدد این کشور از سوی آمریکا دور از ذهن نیست.

وال ستریت ژورنال نوشته: راهی که دولت ترامپ در پیش گرفته فضا را برای شرکت‌هایی که قصد فعالیت در ایران دارند را نامطمئن کرده است.

یک کارشناس امور تحریم‌ها در لندن گفت: انگار که شمع کوچکی را فوت کرده باشند. همه آنهایی که سرشاخه نشسته بودند حالا از درخت پریده‌اند.

در همین رابطه مدیر شرکت نفتی توتال فرانسه اعلام کرد: اگر محدودیت ها اجازه ندهد ما همکاری های خود را با ایران متوقف خواهیم کرد.

توتال اخیرا یک قرارداد 5 میلیارد دلاری گازی با رژیم ایران امضا کرده بود.

پاتریک پویانه، مدیر شرکت توتال روز سه شنبه به نشریه اینترنشنال اویل دیلی گفت: درصورت کسب تضمین های لازم برای ادامه همکاری، مبادرت به این کار خواهد کرد.

وی افزود: اما اگر قوانین به گونه ای باشد که ما مجبور به خروج از ایران شویم به قوانین احترام می گذاریم و اگر محدودیت ها اجازه ندهد ما همکاری های خود را با ایران متوقف خواهیم کرد.

مدیر شرکت توتال افزود: باید ببینیم کنگره چه کار می‌کند و چه مدل تحریم‌هایی را اعمال می‌کند. اگر بتوانیم جلو برویم، خواهیم رفت، اگر نتوانیم باید متوقف شویم، کاری نمی شود کرد.


تصمیم ترامپ، اروپا را به مخمصه انداخت

شرکت خودروسازی سیات از سرمایه‌گذاری در ایران انصراف داد. به گزارش دویچه وله، شرکت خودروسازی سیات اسپانیا اعلام کرد برخلاف تصمیم‌های اولیه، در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

یک سخنگوی شرکت خودروسازی سیات در پاسخ به سوالی از سوی خبرگزاری رویترز گفته که این تصمیم در پی موضع‌گیری‌ سرسختانه دولت آمریکا در مورد حکومت ایران گرفته نشده است.

این در حالیست که یک شرکت دیگر خودروسازی (فولکس واگن) که درصدد سرمایه گذاری در ایران است، در ارتباط با مناقشه آمریکا و رژیم ایران گفته که این کنسرن خودروسازی به دقت نتایج این تنش را زیر نظر دارد.


"خرمشهر" بانک فرانسوی را مردد کرد

«موشک خرمشهر» بانک فرانسوی را برای همکاری با حکومت ایران مردد کرد

در پی آزمایش موشکی سپاه پاسداران، بانک بی‌‌پی‌آی فرانس (BpiFrance) در تصمیم خود مبنی بر کمک به شرکت‌های فرانسوی صادرکننده به ایران تجدید نظر می‌کند.

مدیر عامل این بانک در مصاحبه‌ای که در مطبوعات فرانسه منتشر شد تصریح کرده بود که «اگر مشکل خاصی پیش نیاید»، شرکت‌های فرانسوی طرف قرارداد حکومت ایران از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی به بعد سالانه تا سقف نیم میلیارد یورو وام دریافت خواهند کرد.

اکنون به نظر می‌رسد که آن «مشکل خاص» پیش آمده زیرا دولت متبوع این بانک از آزمایش موشکی سپاه پاسداران ابراز «نگرانی شدید» کرده بود اکنون بی‌پی‌آی برای عملی کردن یا نکردن تصمیم خود باید منتظر تحولات سیاسی میان جمهوری اسلامی و فرانسه بماند.

یک مقام بانکی آگاه که خواست نامش فاش نشود با ذکر این موضوع به یورونیوز گفت مصاحبه مدیر عامل بی‌پی‌آی پیش از انجام آزمایش موشک خرمشهر در ایران و به مناسبت پنجمین سالگرد تاسیس این بانک انجام شده بود.

از زمان امضای برجام، بی‌پی‌آی نخستین و تنها بانک فرانسوی است که تصمیم گرفته بود بدون توجه به خطر تحریم از سوی آمریکا با حکومت ایران همکاری کند. به گفته دوفورک، این بانک قرار بود مبلغ وام به شرکت‌های فرانسوی را به میزان ۲۰ درصد افزایش داده و شرکت بیمه فرانسوی کوفاس (Coface) نیز سقف پوشش بازپرداخت این وام‌ها را تا ۶۷ درصد بالا ببرد.



arzhang October 19, 2017 02:14 AM

اروپا نمیاد رابطه اقتصادی ۴۰۰ بیلیون دلار سالانه خود با امریکا را برای ۲ یا ۳ بیلیون دلار ایران بخطر بیاندازه یکی از دلیل قطع رابطه گروه تروریستی القاعده با داعش این بود الظواهری رهبر القاعده گروه داعش را نصیحت کرد وگفت به محض اینکه بگویی میخواهم خلیفه اسلامی را زنده کنم دنیا میاد نابودت میکند و در زمان جنگ خمینی با عراق هم دیدیم ۳۵ کشور طرف صدام که میدونستند ایشان مریض و دیوانه هست را گرفتند چون خمینی گفت خلیفه اسلامی را میخواهد زنده کند و علی خامنه ای هم تو همان راهست هر چند توانست با نرمش قهرمانه یک مدتی سر دنیا را کلاه بگذاره ولی دنیا همانطورکه پدر داعش را در اورد پدر اخوندا را هم در میاره

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی October 19, 2017 05:25 PM

اگربخواهیم صادقانه اظهارنظری داشته باشیم، باید بگوئیم که استراتژی و راهبرد ترامپ بدجوری سرداران سپاه وسردمداران نظام اسلامی را به هراس انداخته است سخنرانی دیروز خلمنه ای که با یک مشت کلمات رکیک وچاله میدانی همراه بود گواه براین قضیه است خامنه ای چاره ای نداشت که درعین عصبانیت توام با وقاحت کلام روی پا برجا ماندن برجام تکیه کند، ودرهمین حالت جنون زدگی توصیه کند که سردارانش بهمراه دولتمردان دروغگوی حسن روحانی در زمینه فعالیتهای موشکی کوتاه نیایند، که صد البته باید منتظرباشیم تا درصورت زنده ماندن بیاید بر مصطبه بنشیند وبا کلماتی مترادف با غلط کردم نوشیدن جامهای زهربعدی پذیرا شود آنروزها دور نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام October 22, 2017 07:29 PM

جام زهر - نرمش قهرمانانه - برجام ! و بزودی رسیدن به لقا الله! آخه چقدر حماقت چی گیرتون اومد ترسوهای وطن فروش همه چیز ایران رو بر باد دادین و جز بی ابرویی و مرگ چیزی نصیب خودتون و ایران نکردین واقعا لقب درازگوش برازنده ی شماست و بس

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: