آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 تیر ماه 1396 = 10-07 2017

افشاگری درباره اعدام‌های دسته‌جمعی در چچن

یک روزنامه مستقل تحقیقی روسیه، لیستی از اسامی ۲۷ تن را که در کشتارهای فرا قانونی در چچن کشته شدند منتشر کرد؛ ادعایی که یک مقام ارشد چچنی آن را تکذیب می‌کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه "نووایا گازتا" از جمله نشریات مستقل تحقیقاتی روسیه است که از تحولات سیاسی و اجتماعی انتقاد می‌کند. این روزنامه مدعی شد، اعدام‌های دسته‌جمعی ۵۶ تن در منطقه ناآرام چچن در روسیه انجام شده است. این روزنامه نام ۲۷ تن از اعدام‌شدگان در کشتارهای فرا قانونی را منتشر کرده است.

این روزنامه که غالبا از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه انتقاد می‌کند، تاکید کرده است آمار واقعی ممکن است بیش از دو برابر این تعداد باشد. با این حال، یک مقام ارشد چچن این ادعا را زیر سوال برد و آن را "دروغ" خواند.

این روزنامه مستقل گزارش داد،‌ بازداشت‌های گسترده و پس از آن اعدام در این منطقه مسلمان‌نشین با کشته شدن یک پلیس در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶ تحریک شد. این کشتارها در شب ۲۵ ژانویه در گروزنی، مرکز چچن انجام شد و اجساد به قبرستان‌های مختلف از جمله قبرستان مسیحیان برده و دفن شد.

روزنامه نووایا گازتا پیشتر هم درباره بازداشت‌های دسته‌جمعی و شکنجه افراد همجنسگرا در چچن گزارش داده بود. تردیدهایی هم درباره کشته شدن همجنس‌گرایان در این دور از اعدام‌ها وجود دارد. با این حال، مقام‌های چچن این ادعاها را رد کرده و تاکید دارند که همجنس‌گرا در چچن وجود ندارد.

این روزنامه در ادامه تاکید کرد که جزئیات این ۲۶ کشتار فرا قانونی را تحویل مقام‌ها داده بود اما چون آنها تحقیقات مناسبی انجام ندادند، اقدام به انتشار جزئیات و اسامی کشته‌شدگان کردند.



اردشیر July 10, 2017 11:56 AM

جالب است که خبرگزاری ایسنا برای اینکه حداکثر خدمتگزاری را به ارباب و ولی نعمت خود ابوعلی پوتین کرده باشد در هر پاراگراف دست کم یکبار نوشته است که مقامات چچن این گزارش را رد و تکذیب کرده اند تا اصلا حتی یک کلمه اش هم به باور خواننده نرسد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: