آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 شهریور ماه 1396 = 12-09 2017

ایران؛ جزئیات طرحی که به ترامپ ارائه شد

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی استراتژی‌هایی است که اجازه موضع تهاجمی‌تر علیه رژیم ایران را به وی بدهد.

رویترز به نقل از 6 مقام فعلی و سابق آمریکا نوشت: ترامپ در حال بررسی یک استراتژی برای پاسخ تهاجمی‌تر به نیروهای رژیم ایران و طرفداران آن در کشورهایی مانند سوریه و عراق است.

بنا به گزارش منابع آگاه این طرح از سوی جیمز متیس، رکس تیلرسون و هربرت مک‌مستر تهیه و روز جمعه در نشست امنیت ملی به ترامپ تحویل داده شده است.

رویترز نوشت: دو تن از منابع گزارش دادند که احتمالا این طرح تا پیش از پایان ماه سپتامبر مورد توافق قرار گرفته و اعلام می‌شود.

هدف این طرح افزایش فشار علیه رژیم تهران به دلیل آنچه برنامه موشکی و حمایت از برخی گروه‌ها در منطقه نامیده شده آماده شده است.

یکی دیگر از مقامات ارشد آمریکا ادعا کرده است: من این طرح را یک استراتژی گسترده در برابر طیف وسیعی از فعالیت‌های بدخواهانه رژیم ایران می‌دانم؛ تأمین مالی و حمایت از تروریسم، بی‌ثبات کردن منطقه به خصوص سوریه و عراق و یمن.

منابع آگاه رویترز مدعی هستند: این طرح آمریکا را به متوقف کردن محموله‌های تسلیحاتی رژیم ایران مانند آنچه که به یمن، لبنان و سینای مصر فرستاده‌ می‌شود، ملزم می‌کند.

سه تن از منابع رویترز گزارش داده‌اند: این طرخ به نیروی دریایی آمریکا اجازه می دهد در مواجهه با قایق‌های تندروی سپاه پاسداران و دیگر شبه‌نظامیان تحت حمایت سپاه پاسداران به زور متوسل شوند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران و آمریکا تاکنون چندین بار در آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز با یکدیگر روبرو شده‌اند. با توجه به این راهبرد جدید فرماندهان آمریکایی اکنون می‌توانند هر زمان که احساس کردند قایق‌ها و جان کارکنانشان در خطر افتاده است، شلیک کنند.


طوفان در حال شکل گیری است

به گزارش سایت انتخاب خبر، هوشنگ امیراحمدی در یادداشتی نوشته است: مشکل آمریکا با کره شمالی و توجه دنیا به این بحران، باعث گردیده است که مشکل ایران و آمریکا در روابط بین الملل موقتا اهمیت نسبی خود را از دست بدهد. اما این وضعیت موقت است و با طوفانی که در رابطه ایران و آمریکا در حال شکل گیری است ایران بار دیگر خبر اول جهان خواهد شد.

وی نوشت: باید برای این طوفان آماده بود و از هر نوع رضایت خاطر در این باره اجتناب کرد. متاسفانه برجام نه تنها کمکی به بهبود رابطه نکرد باعث ایجاد رضایت خاطرغیرواقعی خطرناکی هم شده است. در واقع رابطه ایران و آمریکا در دوره پسابرجام بطور بی سابقه ای دچار تزلزل شده است. در واقع، در سی سالی که من دائما درون این رابطه زندگی کرده ام، هیچگاه تا این حد آینده آن دچار اضطراب نبوده است.



arzhang September 10, 2017 02:31 PM

دولت انگلستان به جمع آوری مدارکهایی هست که آخوندا ایران مخفیانه به کره شمالی کمک کردن در ساختن موشک دوربرد و بمب هیدروژنی وچگونه کلاهک‌های هسته‌ای را روی موشک سوار کردن برای نابود کردن مردم امریکا و انگلستان از روسیه خواسته در تحقیقاتشان به انها کمک کند چون درست هست پول و یک سری دانش اتمی از طرف آخوندا ایران امده ولی از تکنولوژی و مهندسهای روسی هم استفاده شده و سوال اینجاست که خود دولت روسیه چقدر در این بازی خطرناک مسئول بوده از طرفی حزب اله به دولت لبنان فشار و تهدید کرده که بگویند قسمتی از مزرعه شبا که در اشغال اسراییلیها ست مال لبنان هست ( مزرعه شبا مال سوریه هست) تا حزب اله با این بهانه با اسراییل وارد جنگ شود و چند هفته پیش ارتش اسراییل نقشه ایی از جنوب لبنان نشان داده که بیش از ۱۰ هزار مقر نظامی حزب اله در بین مردم عادی مخفیانه درست شده و دولت اسراییل به مردم این منطقه اخطار داده که در صورت وقوع جنگ آن منطقه را سری تخلیه کنند چون این دفعه مجبورند آن منطقه زیبا را به محوطه پارکینگ مخروبه مانند تبدیل کنند که تا ۱۰۰۰ سال قابل سکونت نباشد که نمیدونیم منظورشان استفاده از بمب اتم هست یا بمبهای معمولی که رییس جمهور لبنان میشل عون با دستپاچگی برای کمک گرفتن قراره به امریکا و اروپا و ایران سفر کند که جلو احتمال فاجعه جنگی گرفته شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: