آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 آبان ماه 1396 = 04-11 2017

ایرانیان پناهجو در اردوگاههای جهنمی؛ تظاهرات

تظاهرات در استرالیا علیه وضعیت غیرانسانی پناهجویان این کشور

شماری از مردم در شهر ملبورن استرالیا امروز به خیابان‌ها آمدند تا نسبت به شرایط پناهجویان کمپ جزیره مانوس تظاهرات کنند. سازمان ملل وضعیت پناهجویان این کمپ را «ناگوار» توصیف کرده است.

به گزارش رادیو فرانسه، در حال حاضر حدود ۶۰۰ پناهجو در کمپ جزیره "مانوس" هستند و در حالی که دولت استرالیا قصد دارد آنها را به کمپ دیگری در جزیره "پاپوآ" گینه بفرستد، این پناهجویان می‌گویند که انتقال آنها به یک کمپ دیگر احتمال مرگ و میر و آزار آنها را افزایش می‌دهد.

دولت استرالیا از چهار روز پیش، ٩ آبان/ ٣١ اکتبر، توزیع مواد غذایی، آب و برق و همچنین سرویس‌های پزشکی را قطع کرده است.

طبق قانون استرالیا همه پناهجویانی که سعی دارند خود را از دریا به مرزهای این کشور برسانند، باید به کمپ‌هایی منتقل شوند که در جزایر "مانوس" در گینه نو و همچنین "نائورو" در اقیانوس آرام تأسیس شده و از سوی دولت استرالیا اداره می‌شود.

گزارش‌های سازمان ملل حاکی از وضعیت دشوار زندگی در این کمپ‌هاست. همچنین به دلیل طولانی بودن مراحل بررسی تقاضای پناهندگی، برخی از پناهجویانی که در این مراکز به سر می‌برند، از چند سال پیش تاکنون در آنجا سکونت دارند.

شرایط دشوار و غیر انسانی زندگی در این اردوگاهها، پایان غم انگیزی برای چند پناهجوی ایرانی رقم زده است.

از جمله یک پناهجوی ایرانی به نام رضا براتی در درگیری پناهجویان با ماموران انتظامی اردوگاهها کشته شد، حمید خزاعی به علت عفونت خونی و عدم رسیدگی به موقع پزشکی درگذشت و فاضل چگنی گفته شد در ماجرای مبهمی هنگام فرار از جزیره کریسمس به ضرب گلوله به قتل رسید و ایرانی دیگری به نام امید در مقابل نیروهای سازمان ملل خودسوزی کرد. جسد حلق آویز شده حامد شمشیری پور نیز در نزدیکی مدرسه ای در جزیره مانوس پیدا شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: