آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 دی ماه 1396 = 27-12 2017

حمله افراد ناشناس به دو نیایشگاه یهودیان شیراز

رسانه های انگلیسی زبان خبر دادند که در شهر شیراز دو کنیسای یهودیان توسط افراد ناشناس هدف حمله قرار گرفته اند و بسیاری از ابزار مذهبی که در اجرای مراسم نیایش به کار می رود غارت شده است. یکی از کنیساهایی که هدف حمله قرار گرفت “کنیسای حاداش” بود و مکان دوم، کنیسای کاشی نام دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بنیاد پیکار با یهود ستیزی، این دو کنیسا در فاصله دو روز گذشته مورد تعرض قرار گرفته است. حاداش و کاشی دو کنیسای واقع در محله یهودیان شیراز است و انتشار این اخبار موجب نگرانی جامعه یهودیان شیراز شده است.

وبسایت خبری “عاروتس شبع” (کانال هفتم) به زبان انگلیسی نوشت: حمله به کنیسای حاداش یک شنبه شب (پریشب) صورت گرفته است.

بامداد دیروز (دوشنبه) هنگامی که نمازگزاران به کنیسا آمدند، مشاهده کردند که بسیاری از کتب نیایش پاره شده و طومارهای تورات که روی پوست نگاشته شده، به توالت انداخته شده و آسیب دیده است. از ابزار مذهبی نیز که معمولا از نقره ساخته می شود، در داخل کنیسا خبری نبود.

در گزارش ها آمده بود که شماری از کتب نیایش نیز در داخل توالت یافت شده است.

مقامات رسمی حکومت اسلامی ایران هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده اند. ولی در شیراز، گروه هایی از مسلمانان متعصب، بارها به اماکن دینی یهودیان حمله برده اند.

منبع این اخبار ذکر نشده است. ولی گزارش تعرض و هتک حرمت، در چند نشریه یهودی انگلیسی زبان انتشار یافته است.

یک سامانه خبری یهودی به نام “یشیوا ورلد” نوشت که پلیس شیراز این تعرض را مورد بررسی قرار داده است.

آگاهان به این گونه اقدامات پلیس اعتماد زیاد ندارند، زیرا در گذشته نیز پیگیری مراجع انتظامی نتیجه ای به دنبال نداشته است.

خبرنگاران موفق نشدند از داخل جامعه یهودیان شیراز اطلاعات موثق تری کسب کنند، زیرا آن ها حاضر به سخن گفتن با افراد خارجی نیستند. ولی در چند مکالمه تلفنی که از ایالات متحده با خانواده ها صورت گرفته، تائید شده که دست کم خبر تعرض به کنیسای حاداش درست است.

درباره حمله احتمالی به کنیسای کاشی هنوز خبری در دست نیست، ولی گفته می شود که به آن کنیسا و کتب مقدس در آنحا نیز اسیب رسیده است.

تا پیش از به قدرت رسیدن حکومت اسلامی در ایران، شمار یهودیان شیراز بیش از ده هزار نفر برآورد می شد. ولی احتمال می رود که اکنون تنها بین یک هزار تا دو هزار نفر یهودی در آن شهر باقی مانده باشند.


سنای آمریکا: درخواست تحریم سرکوبگران

مجلس سنای آمریکا با محکوم کردن نقض حقوق اقلیت‌های دینی در ایران قطعنامه‌ای را در این زمینه تصویب کرد و از دولت کشورش خواست تا مقامات و افراد مسوول نقض حقوق بشر در ایران را تحریم کند.

به گزارش ایسنا، مجلس سنای آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای در محکومیت نقض حقوق اقلیت‌ها در ایران مدعی شد که نظام حاکم بر این کشور به نقض معاهدات بین‌المللی حقوق بشر ادامه می‌دهد.

این قطعنامه که روز پنج‌شنبه 21 دسامبر به تصویب رسید، ابتدا در 25 آوریل 2017 در کمیته روابط خارجی سنا به پیشنهاد وایدن ران، سناتور دموکرات ارائه شده بود.

در این قطعنامه از دولت آمریکا خواسته شده است تا حکومت ایران را به دلیل ادامه نقض حقوق بشر محکوم کند و خواستار آزادی افرادی شود که به دلیل عقاید دینی‌شان در ایران زندانی شده‌اند و به علاوه مقامات حکومتی و افرادی را که مسوول نقض جدی حقوق بشر در این کشور هستند، تحریم کند



کاریکامراناتور December 27, 2017 04:49 AM

حمله به این دو مکان من را می برد به سالیان گذشته که مسلمانان به قبور پادشاهان بنی اسرائیل حمله برده و اماکن مقدس یهودیان را تبدیل به مسجد الاقصی کردند و حالا با پرروئی ادعای حاکمیت بر اروشلیم پایتخت ۳۰۰۰ ساله یهودیان را هم دارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


محمد از قم December 27, 2017 11:07 PM

این حمله کار مزدوران رژیم جمهوری اسلامی است که آشکارا جرأت ندارند به تمپل های یهودیان حمله کنند برای همین به مزدوران خود دستور میدهند که مخفیانه به عنوان افراد ناشناس حمله های خود را انجام دهند تا دست داشتن رژیم در حمله ها آشکار نشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: