آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 12 مرداد ماه 1396 = 03-08 2017

انتقال آهنگساز زندانی به محلی نامعلوم+عکس

سرنوشت نامعلوم یوسف عمادی، زندانی اوین پس از انتقال به محلی نامعلوم

خبرگزاری هرانا – از وضعیت یوسف عمادی از متهمان “پرونده سایت برگ موزیک” پس از اینکه اول مردادماه توسط ماموران زندان از اندرزگاه ۸ زندان اوین خارج شد پس از گذشت ۱۲ روز اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه اول مردادماه ۱۳۹۶، یوسف عمادی زندانی اندرزگاه هشت زندان اوین که به عدم اجرای اصل تفکیک جرایم در زندان معترض بود تحت عنوان “اعزام به اتاق رئیس زندان” توسط مامورین زندان از سالن محل نگهداری خود خارج شد.

از سرنوشت وی پس از بازداشت اطلاع دقیقی در دست نیست هر چند منابع مطلع اصطلاح “اعزام به اتاق رئیس زندان” را بعنوان اصطلاح پذیرفته شده معادل انتقال زندانی به بند ۲ الف سپاه پاسداران در زندان اوین می دانند.

در طی روزهای اخیر خانواده نگران عمادی اطلاعات متناقضی از سرنوشت این زندانی دریافت کرده اند، انتقال او به قرنطینه اندرزگاه ۴، تداوم نگهداری در بند ۲ الف و حضور در بهداری زندان از جمله این اطلاعات است که هرانا تا زمان تنظیم این گزارش قادر به تایید هیچیک از این گزارشات نبوده است.
خانواده نگران این زندانی در جستجو از سرنوشت او پس از ۱۲ روز کماکان در بی خبری به سر می برند. این وضعیت در حالی شکل گرفته است که آقای عمادی اساسا محکومیت داشته و در حال تحمل حبس در زندان بود.

لازم به یادآوری است یوسف عمادی از متهمان “پرونده سایت برگ موزیک” اخیرا نیز با گشایش پرونده دیگری در شعبه دوم بازپرسی به “تبلیغ علیه نظام” از طریق ارتباط با رسانه ها متهم شده است، این پرونده که در زمانی که او تحمل حبس می کند مفتوح شده هم اکنون در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در جریان است.

آقای عمادی به همراه مهدی رجبیان و حسین رجبیان در رابطه با فعالیت یک وب سایت بارگذاری موسیقی به نام “برگ موزیک” در مهرماه ۱۳۹۲ در دفتر کارشان در ساری بازداشت و به بند دو الف بازداشتگاه سپاه پاسداران منتقل شدند.

این سه زندانی نهایتا پس از تحمل دو ماه بازداشت در بند دو-الف سپاه، با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

به گفته سازمان عفو بین الملل، یوسف عمادی آهنگساز است و در زمان بازداشت مسئولیت فروش سی‌دی‌های سایت برگ موزیک را برعهده داشت.

یوسف عمادی، مهدی و حسین رجبیان آذرماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در مرحله بدوی هر کدام به تحمل شش سال حبس تعزیری و جریمه‌ی نقدی محکوم شدند که این احکام در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی تقلیل یافت. این سه زندانی خردادماه ۹۵ جهت اجرای حکم سه سال حبس تعزیری خود را به زندان معرفی کردند.

گفته میشود این سه زندانی در مراحل مختلفی از پرونده از دسترسی به وکیل محروم بودند و در زمان دادرسی بر اینکه اعترافات تحت فشار از آنان اخذ شده است تاکید کرده بودند.

برادران رجبیان در ماههای اخیر از زندان آزاد شدند اما یوسف عمادی کماکان در حالی که حتی از اعزام به مرخصی محروم است در این زندان به سر می برد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: