آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 آذر ماه 1397 = 26-11 2018

آمریکا؛ کاهش صدور ویزا برای دانشجویان ایرانی

رویترز: آمریکا صدور ویزا برای دانشجویان ایرانی را کاهش داده است

خبرگزاری رویترز براساس اطلاعات وزارت خارجه آمریکا از کاهش صدور ویزای تحصیلی برای دانشجویان ایرانی خبر داد.

بر اساس این اطلاعات، ‌صدور ویزای تحصیلی برای دانشجویان ایرانی در فاصله ماه‌‌های مارس تا اکتبر سال ۲۰۱۸ نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

این در حالیست که کاهش صدور ویزای دانشجویی برای متقاضیان سایر کشورها در دوره مشابه تنها پنج‌درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مسئولان آمریکا که خواستار فاش نشدن هویت خود شده، گفته است که نمایندگی‌های سیاسی آمریکا با ارجاع به "امنیت ملی" آمریکا از صدور ویزا برای دانشجویان ایرانی خودداری می‌کنند.

پس از قطع مناسبات دیپلماتیک ایران و آمریکا، مسیر تحصیل در آمریکا بر روی ایرانیان باز ماند. همین موضوع باعث آن شد که هزاران دانشجوی ایرانی بتوانند فعالیت‌های آموزشی خود را در آمریکا دنبال کنند. آمریکا با دنبال کردن این سیاست بر آن بوده است که با بازگشت دانش‌آموختگان ایرانی به کشورشان و ایفای نقش در حیات سیاسی آن کشور، نوعی اعتدال سیاسی شکل بگیرد. این گزارش از جمله به شش وزیر دانش‌آموخته آمریکا در کابینه دولت اول روحانی اشاره می‌کند.



حقیقتگو November 26, 2018 07:16 PM

دانشجویانی که با دلار بیش از۱۲۰۰۰تومان درصدد تحصیل کردن درامریکا هستند باید ازچه خانواده هائی باشند؟ ارتباط بانکی با امریکا هم قطع است پس چگونه این دانشجویان هزینه تحصیلی و زندگی خودشان را ازکجا دریافت میکنند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: