آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 شهریور ماه 1396 = 05-09 2017

توئیت ترامپ: هفته ای مهم در راه است

رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین توئیت خود در صفحه شخصی اش در جمله ای کوتاه نوشت: هفته ای مهم در پیش است.

به گزارش مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیام جدید خود در توئیتر می نویسد: هفته ای بزرگ در راه است.

این در حالیست که نشست اضطراری شورای امنیت درباره بخران کره شمالی بدون نتیجه پایان یافت و پوتین نیز امروز گفت: اعمال تحریمهای جدید علیه کره شمالی بی فایده است.

پوتین گفت: تشدید تنش های نظامی درباره کره شمالی ممکن است به فاجعه ای جهانی منجر شود.

رسانه‌های کره‌ جنوبی روز گذشته به نقل از ارتش این کشور گزارش دادند که کره شمالی در حال آماده شدن برای پرتاب یک موشک بالستیک جدید است که احتمالا قاره پیما خواهد بود.

گفته می شود آزمایش موشکی جدید در تاریخ 9 سپتامبر به مناسبت سالگرد تاسیس کشور کره شمالی انجام می شود.

در همین حال رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل گفته: رئیس جمهور آمریکا باید به کره شمالی حمله پیشگیرانه انجام دهد.

وی افزود: ترامپ برای انجام یک حمله پیشگیرانه به اطلاعات نظامی دقیقی نیاز دارد چرا که ضد حمله کره شمالی ممکن است به کره جنوبی و ژاپن کشیده شود.

این در حالیست که رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر ژاپن گفته: واشنگتن آماده استفاده از توان اتمی علیه کره شمالی است.

وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در واکنش به اقدامات اخیر کره شمالی ضمن تهدید بی پرده این کشور گفته بود: آمریکا به هرگونه تهدید کره شمالی با یک واکنش نظامی بزرگ که موثر و قاطع خواهد بود، پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال ماتیس گفت: آمریکا به دنبال نابودی کامل کره شمالی نیست، ولی گزینه های بسیاری برای انجام این کار در اختیار دارد.

ماتیس طی بیانیه ای کوتاه برای خبرنگاران مقابل کاخ سفید گفت: جامعه بین المللی در درخواست برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره متحد هستند. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی باید بداند که تعهد واشنگتن به ژاپن و کره جنوبی ناگسستنی است.

درحالیکه ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنار ماتیس حضور داشت، وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت: هرگونه تهدید به آمریکا و اراضی آن، از جمله گوآم، یا هر گونه تهدیدی علیه متحدان ما با یک واکنش نظامی بزرگ موثر و قاطع همراه خواهد شد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: رئیس جمهور ترامپ قصد دارد در مورد تمامی گزینه های نظامی علیه کره شمالی مطلع شود.

وی درباره این موضوع افزود:‌ ما به طور واضح بیان کردیم که توان دفاع از خود و متحدان خود از جمله کره جنوبی و ژاپن را از سوی هرگونه حمله ای داریم و تعهد ما در میان متحدان آهنین است.

کره شمالی فقط زبان زور را می فهمد

رئیس جمهور آمریکا پیش تر گفته بود: کره شمالی کشوری یاغی و خودسر است که تهدیدی بزرگ و مایه شرمندگی برای چین است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: کره شمالی یک آزمایش هسته ای مهم انجام داده است. حرف ها و اقدامات شان در قبال آمریکا همچنان خطرناک و بسیار خصمانه است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه پیام های خود در واکنش به آزمایش هسته ای کره شمالی نوشت: کره شمالی کشوری یاغی و خودسر است که تهدیدی بزرگ و مایه شرمندگی برای چین است که سعی دارد کمک کند اما موفقیت های چندانی بدست نیاورده است.

وی افزود: همانطور که من به کره جنوبی گفتم، آنها متوجه شدند صحبت هایشان با هدف راضی نگاه داشتن کره شمالی کارایی نخواهد داشت، آنها فقط یک چیز را می فهمند. سیاست کاهش تنش با کره شمالی بی نتیجه است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: