آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 آبان ماه 1396 = 02-11 2017

حکم شلاق برای شاعر و فعال مدنی لُر

رضا اکوانیان شاعر وفعال مدنى لُر أهل دهدشت و ساکن تهران، به اتهام توهین به مقدسات از طریق سرودن شعر و تبلیغ علیه نظام حاکم بر ایران به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد.

اکوانیان پیش از این نیز به تحمل ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود و مدت یک سال را نیز در زندان به سر برده بود.

به گزارش خبرگزاری “هرانا ” توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب شهر تهران، به ریاست قاضی ماشالله احمدزاده ، به ترتیب به تحمل ۱ سال و ۲ سال و ۴۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده است.

خبرگزاى هرانا به نقل از يک منبع مطلع گفته است «در حالی اشعار رضا مورد استناد برای صدور حکم قرار گرفته بود که کتابها و اشعار او حتی در وزارت ارشاد دوره حسن روحانی هم مجوز گرفته و چاپ شده است.»

رضا اکوانیان با شکایت سپاه پاسداران در ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری در نخستین جلسه دادرسی شرکت کرده بود، آخرین جلسه دادرسی به این پرونده ۲۷ شهریورماه در محل شعبه ۲۶ برگزار و در ۶ آبان ماه صدور رای صورت گرفت.

اتهامات اکوانیان در طول دادرسی در چند نوبت تغییر کرد. او که ابتدا به توهین به رهبر نظام و تبلیغ به نفع گروهها متهم بود نهایتا به تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات محکوم شد.

رضا اکوانیان، تا کنون چندین جلد کتاب منتشر كرده و برای نخستین بار در بهمن سال ۸۸ بازداشت و به اتهام توهین به رئیس جمهور و رهبر نظام در وبلاگ خود، و نيز شرکت در تجمعات اعتراضی تهران و همکاری با تشکلات حقوق بشری از طریق ارسال اخبار و گزارشات به یک سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.




Mohamad September 16, 2017 10:09 PM

يك مشت شيطان صفت كه خود را آيةالله مينامند بجز اعمال شيطاني هيچ كارى از آنها سر نزده است اگر به قرآن نگاه كنى موجوداتى كه خدمتى به ديگران ميكنند آية الله ناميده شده اند مثل شتر كه آن را نشانه و رحمتى از خدا ميداند كه شيرش و گوشتش و حمل بارش خدمت به انسان است نه اين موجودات دزد و قاتل و غارتگر اموال مردم

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی September 17, 2017 08:27 AM

وقتی طشت رسوائی یک انسان جنایت کار ودزد وغارتگر وضد بشر بنام سید علی خامنه ای از بام می افتد وصدای آن عالمگیر میشود دیگر فرقی نمیکند که ابعاد رسوائی آن منحصر به درون باشد یا مرزهای آنسوی ایران را نیز درنوردد خامنه ای واطرافیان آبرو باخته او به چنان پریشان حالی وخبث ذاتی دچار شده اند که حتی تبغ برچهره آیت الله ها میکشد و با اشاره او وپادو های عمامه بسرش مثل مکارم شیرازی ونوری همدانی وسرداران ودیگر جیره خواران حاشیه نشین در دادگاههای تفتییش عقاید برای یکی از برجسته ترین استیتد حوزه علمیه قم که اسلام را با روایتی برخلاف خامنه ای وحتی خمینی تفسیر میکند، حکم شلاق میدهند واینهمه آزار واذیت بر او رو میدارند
آیا خروجی چنین اقداماتی را بجزجنون خامنه ای وریختن ستونهای حکومت ننگینش میتوان ارزیابی نمود؟؟ قطعا" خیر

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: