آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 7 مهر ماه 1396 = 29-09 2017

توقیف کتاب های عرفان حلقه و بهاییان

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف ۴۰۰ جلد کتاب مربوط به گروه عرفان حلقه و بهاییان در محدوده سرکلانتری یکم پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فرقه نیوز، سرهنگ رضا بستو درباره کشفیات سرکلانتر یکم فاتب مدعی شد “با افزایش فعالیت‌های فرقه‌های ضاله و همچنین عرفان‌های نوظهور، پلیس پیشگیری فاتب با رصد فعالیت‌های سردسته این باندها در شبکه‌های اجتماعی موفق شد با رصد و شناسایی چندین مرکز عمده‌ای که اقدام به توزیع کتاب‌ها و همچنین ترویج فرهنگ ضاله و عرفان حلقه می‌کردند، بیش از ۴۰۰ جلد کتاب که عمدتاً چاپ خارج از کشور بوده و به صورت قاچاق در کشور توزیع و در اختیار افراد قرار می‌گرفتند را شناسایی و جمع‌آوری کند”.

بعضی تحلیلگران معتقدند، در پی سخنرانی سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در اواخر سال ۱۳۸۹ و تأکید وی بر لزوم مبارزه با آنچه او از آن به «عرفان‌های کاذب» یا نوظهور و وارداتی تعبیر نمود حملات شدیدی متوجه دراویش و سایر گروه‌هایی که به موازات مجاری رسمی اقدام به تببین مسائل اعتقادی می‌کردند صورت گرفت و گروه‌های عرفانی و معنوی نیز در این مورد مستثنی نبودند. با اعتقاد به اینکه اندیشه‌های محمدعلی طاهری در اسلام جایگاهی ندارد از طرف عده‌ای اتهامات متعددی به او وارد شد که وی نیز در جواب اقدام به مطرح نمودن مواضع فکری و عقیدتی خود نمود تا ثابت کنند که این مواضع شفاف بوده و مغایرتی با اسلام و مذهب تشیع ندارد. البته این موضوع نه تنها کمکی در پاسخگویی به آن عده نداشته بلکه به عنوان وارد شدن به مسائل اعتقادی تبعات جدیدی را متوجه او نمود.

همچنین دستگاه امنیتی از اولین روزهای پس از انقلاب به مصاف پیروان دیانت بهایی که در ادبیات جمهوری اسلامی از آن تحت عنوان “فرقه ضاله” یاد میشود رفت و از این رهگدر دهها تن اعدام و صدها تن زندانی شدند. روندی که کماکان تغییری در آن دیده نمی شود.



کاریکامراناتور September 29, 2017 03:06 PM

بجای این کتاب ها منبع اصلی مزخرفات مذهبی یعنی قران و کتاب های اسلامی جمع آوری شود تا ایرانیان بجای مذهب گرائی به خردگرائی بپیوندند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: