آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 16 آذر ماه 1396 = 07-12 2017

فرار مردم از آتش سوری مهیب کالیفرنیا+فیلم

بنابر گزارش نيويورک تايمز، آتش سوزي گسترده در جنوب کاليفرنيا در آمريکا وسعتي بيش از يک ميليون هکتار را در بر گرفته است و بيش از 40 نفر در اثر اين آتش سوزي جانشان را از دست داده‌اند و هزاران خانه طعمه آتش شده‌اند. (فیلم زیر)
مقامات کاليفرنيا چهارشنبه شب به ساکنان منطقه هشدار دادند که با وزش باد ممکن است آتش سوزي در 24 ساعت آينده شدت بيشتري پيدا کند.
وزش بادهاي سانتا آنا که پيش بيني مي شود در 3 روز آينده ادامه داشته باشد مي تواند شرايط را بسيار بيشتر از آنچه پيش بيني مي شد وخيم کند و باعث خسارات بيشتري به خانه و جنگل ها شود.
مقامات در تازه ترين تصميم خود 46 هزار نفر را از محدود تپه هاي لس آنجلس تخليه کنند. بخش ديگري از آتش سوزي در شمال لس آنجلس 12 هزار هکتار را در بر گرفته است.
بدنبال گسترش آتش سوزي 260 مدرسه در لس آنجلس در روزهاي پنج شنبه و جمعه تعطيل شده‌اند.
شدت و گسترش اين آتش سوزي به حدي است که ستون دود از ايستگاه بين المللي فضايي قابل مشاهده است.
به گزارش يورو نيوز، مقامات گفته‌اند که نمي توانند به طور دقيق بگويند چه تعداد خانه در اثر آتش سوزي ويران شده است با اين حال برآوردها گوياي آن است که هزاران خانه تا روز پنج شنبه در آتش سوخته‌اند.
ايالت‌هاي ديگر آمريکا براي کمک به اطفاي حريق تجهيزات امدادي به کاليفرنيا فرستاده‌اند و هليکوپترهاي آب پاش تمام وقت در حال تلاش براي خاموش کردن آتش هستند. با اين حال وزش باد وضعيت را هر لحظه بدتر مي کند و به نظر مي رسد اين آتش سوزي از کنترل خارج شده باشد.
کاليفرنيا تابستان گذشته يکي از گرمترين تابستان‌ها را در تاريخ خود تجربه کرد که باعث شد خشکي مضاعف در جنگل ها شده است. وضعيتي که سوخت کافي براي چنين آتش سوزيي گسترده اي فراهم آورده است.
از سوي ديگر گسترش و توسعه کاليفرنيا باعث جذب جمعيت بيشتر شده و بنابراين خانه‌هاي مسکوني به جنگل نزديک‌تر شده‌اند. براي مثال شهر سانتا روزا از سال 2000 تا 2010، سيزده درصد رشد داشته و اين آتش سوزي به حدود 5 درصد خانه‌هاي اين شهر آسيب زده است.
مطالعات نشان مي دهد که فصل آتش سوزي در کاليفرنيا امسال شامل روزهاي بيشتري خواهد بود و علت اصلي اين وضعيت تغييرات اقليمي است.




www.youtube.com/watch?v=H75WyeuGFZ4

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: