آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 18 مهر ماه 1396 = 10-10 2017

ایران؛ کار اجباری برای یک زن در تیمارستان

صدور حکم شلاق، تبعید و کار اجباری در مرکز نگهداری بیماران روانی برای دو متهم

قضات دادگاه زن و مرد جوانی را به اتهام داشتن “رابطه” به شلاق، تبعید و کار اجباری در مرکز نگهداری بیماران روانی محکوم کردند. میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، رسیدگی به این پرونده از اواخر مرداد‌ماه امسال با شکایت زنی جوان آغاز شد. او به مأموران پلیس گفت که شوهرش به‌طور مخفیانه با زنی ناشناس در ارتباط است و می‌ترسد زندگی مشترکش از هم بپاشد. او گفت: “من و شوهرم زندگی خوبی داشتیم اما از وقتی که او برای ادامه تحصیل به دانشگاه رفت، همه‌‌چیز خراب شد”.

او گفت: «شوهرم دیروقت به خانه می‌آید و مدام از طریق تلفنش با زنی غریبه چت می‌کند. هرچند ابتدا فکر کردم که اشتباه می‌کنم اما وقتی گوشی تلفن همراهش را کنترل کردم، فهمیدم پای یک زن در میان است. چند مرتبه با او در این‌باره صحبت کردم اما شوهرم این رابطه مخفیانه را منکر شد. واقعیت این است که زن غریبه‌ای می‌خواهد زندگی‌ام را خراب کند.»

به‌دنبال این شکایت، مأموران پلیس فتا به بررسی تماس‌های شوهر این زن پرداختند و دریافتند همانطور که همسرش مدعی است او با زن غریبه‌ای رابطه دارد.

به این ترتیب ۲ متهم دیروز در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

در این جلسه که به ریاست قاضی بابایی و با حضور قاضی تولیت برگزار شد، ابتدا زن جوان بار دیگر شکایتش را مطرح کرد و گفت: “شوهرم به من خیانت کرده و دیگر حاضر به زندگی با او نیستم”.

در ادامه مرد جوان در دفاع از خودش گفت: “زن جوان هم‌دانشگاهی من است و چند مرتبه به‌خاطر درس‌هایم با او صحبت کرده‌ام و رابطه دیگری در کار نیست.همسرم دچار توهم شده است”.

سپس دومین متهم گفت: “من هیچ رابطه مخفیانه‌ای با این مرد نداشتم. او هم‌دانشگاهی‌ام بود و فقط چند مرتبه در فضای مجازی با او چت کردم و بی‌گناهم”.

با پایان دفاعیات متهمان هیأت قضایی وارد شور شدند و ۲متهم را گناهکار تشخیص دادند.

براساس رأی قضات، هر دو متهم به تحمل ۹۹ ضربه شلاق محکوم شدند.

همچنین مرد جوان باید ۲ سال به‌طور اجباری در منطقه‌ای بد آب و هوا ساکن شود.

زن جوان نیز به انجام یک‌سال کار اجباری به‌صورت هفته‌ای ۳روز و هر بار ۶ساعت در یکی از مراکز نگهداری بیماران روانی محکوم شد.

میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: