آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 آبان ماه 1396 = 04-11 2017

این آمارها تنها بخش کوچکی از فجایع است

زینت میرهاشمی

آسیبهای خشونت حکومتی بر اساس داده های آماری

انبوه خبرهای مربوط به تجاوز، قتل کودکان، خرید و فروش کودکان و رها کردن نوزادان تازه به دنیا رسیده در سطلهای زباله و .... نمایی از رشد خشونت و رفتارهای نامتعادل و غیر انسانی در جامعه است. این رفتارهای خشونت آمیز با وجود مجازاتهای وحشیانه و قرون وسطایی نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه با اتکا و ترویج خشونت عریان حکومتی، نهادینه شده و هر روزه افزایش پیدا می کند.

هنگامی که ماموران حکومت در سیاهچالها از تجاوز به زندانی به عنوان یک ابزار شکنجه روحی و فیزیکی استفاده می کنند، طبیعی است که تجاوز به عنوان یک پدیده زشت و ضد انسانی اهمیت خود را از دست می دهد و تبدیل به امری رایج می شود. اعدام در ملا عام در برابر دیدگان کودکان و جوانان نمونه ای دیگر از رواج خشونت توسط حکومت است.

یافته های آماری نهادینه شدن این خشونتها را گواهی می دهند. مدیر کل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی در رابطه با افزایش آسیبهای اجتماعی واقعیت دردناکی از جامعه را منعکس می کند.

بر اساس آمار های داده شده از طرف این پایور رژیم که در روز ۷ آبان منتشر شد «در هر ساعت ۴۹ نفر روانه زندانهای کشور می شوند، این در حالی است که در سال ۵۸ این آمار ۱۰ نفر به ازای هر ساعت بود.» وی ادامه می دهد که «بیش از ۱۵ میلیون و ۲۰۰ پرونده قضایی در حال رسیدگی وجود دارد و همین طور به ازای هر چهار نفر ایرانی حداقل یک فرد دچار اختلالات روانی است.».

او رشد خشونت در جامعه را در حدی ارزیابی کرده که حتا به «سالمند آزاری» هم رسیده است. در بخشی از داده های آماری وی می خوانیم که «بیش از ۱۹ میلیون نفر در هزار و ۱۰۰ محله ناکارآمد در کشور زندگی می کنند.».

آمارهای داده شده بخش کوچکی از فجایعی است که در ایران زیر سلطه حکومت فاسد و ضد بشری ولی فقیه می گذرد.



Ghasem November 4, 2017 08:44 AM

در حکومت این فرستادگان قلابی خدا به آدمخواری هم می رسیم وقتی همه چیز روی پوچی بنا شده انتظار بیشتری نمی توان داشت ،اینها دست دزدان که از روی نیاز دزدی کردن قطع می کنند ولی میلیارد دزدانی مثل خاوری ها را آزاد میگذارن که از کشور فرار کنند این عدالت یک مشت بی سواد حکومتی است حکومت عدل علی خاک بر سر این بی فرهنگان پاینده باد ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


داريوش November 4, 2017 11:56 AM

حكومت ننگ ملايان كه بنيانگذارش خمينى جلاد كه نسبت نزديك و به كمان فرزند خود شيطان است حكومتى قرون وسطايى و باب ميل شيطان با حيله و وعده هاى دروغين در ايران بنيان كردند و تاكنون بجز ويرانى ، بى آبرويى ، بى كارى ، فقر ، بى امنى ، نا اميدى و افسردگى چيز مثبتى براى ملت ايران نداشته اند هيچ و هر روز با افشاگرى هاى بين المللى متوجه آن مى شويم كه گروهاى تروريستى و مخرب خاورميانه از آستين اين نظام فاسد بيرون مىآيند و تا ملت ايران را نابود مملكت را بكلى غارت و منطقه را به جهنم شيطان تبديل نكنند دست نخواهند كشيد
نابودى اين انگلهاى از حلقوم شيطان بيرون زده فقط و فقط از دست ملت آزاده ايران برمى آيد تك تك ملت چه پير و چه جوان همه ما مسئوليم و جوابگوى نسل آينده همه براى نابودى اين ملايان و دين كاذب كه بهانه آنها براى حكومت و سركوب است اقدام كنيم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: