آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 آبان ماه 1396 = 07-11 2017

بحران اقتصادی ترکیه و سرنوشت اردوغان

بحران اقتصادی ترکیه ادامه داشته باشد، اردوغان رفتنی است

«پاشنه آشیل اردوغان اقتصاد است. اگر اردوغان رفتنی باشد نه با کودتای نظامی، بلکه با بحران اقتصادی خواهد رفت. اخبار منتشر شده در خصوص نوسانات اقتصادی اگر ادامه یابد، اردوغان رفتنی است مگر آنکه اردوغان در تنظیم مجدد، در مسیر راهبردهای تعیین شده گام بردارد.»

صادق ملکی، کارشناس و تحلیلگر ارشد سیاسی در یادداشتی برای سایت "دیپلماسی ایرانی" نوشت: امروز ترکیه نه چون گذشته ارتش ملی و نه اقتصاد ملی دارد، اما توسعه و شکوفایی اقتصادی دارد که بندهای آن بیش از آنکه در دست آنکارا باشد، در دست های واشنگتن است. این بندی است که هم عامل بقای اردوغان است و هم می تواند عامل سقوط او باشد. شانس بزرگ اردوغان آن است که کماکان جایگزین ندارد و الا اردوغان را نه روبل، نه ریال نمی تواند از سقوط نجات دهد. باید انتظار کشید و دید بازی پیچیده صحنه سیاست و تعاملات و تعارضات چند وجهی حاکم بر آن، چه آینده ای برای ترکیه و چه سرنوشتی برای اردوغان رقم خواهد زد.



رضا.ف November 7, 2017 11:29 PM

اردوغان نوچه اروپا"المان" و دموکذاتهای امریکاست حالا حالا ها رفتنی نیست تمام نظامی های ترکیه رو به پای این خمینی ترکیه سربریدن به نظرتون این میخواد بره؟ نزدیکی اردوغان به روسیه هم بر پایه تاکتیک جدید غرب در مقابل روسیه یعنی همون چماق و هویجه تا روسیه رو کنترل کنند یعنی هر جور شده روسیه باید به پول فروش گاز به غرب محتاج بمونه تا هموزنی بوجود بیاد و روسیه این خرس نفهم وحشی نشه! ! از قدیم میگن اگه طورت به کسی نرسید سعی کن بخریش! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: