آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 13 شهریور ماه 1398 = 04-09 2019

فرود طلیعه یک جنگ نابرابر در مزارع اسراییل

منصور امان

کوه تهدیدهای آخرالزمانی ج.ا و مُزدوران لُبنانی اش در واکُنش به حمله های اخیر اسراییل موش زایید. شلیک چند خُمپاره به زمینهای کشاورزی و پرتاب موشک دستی به سمت یک خودرو نظامی، همه وزنی است که همریشان لاف زن توانستند در ترازوی مُعادله با این کشور بگذارند.

اقدامات مزبور می بایست به عُنوان واکُنش جدی مُلاها و دست نشاندگان شان به رشته حمله های سنگینی انگاشته می شد که اسراییل به گونه پیاپی به مواضع، تاسیسات و انبارهای نظامی رژیم مُلاها در سوریه، عراق و اینک لُبنان انجام می دهد.

در برابر آخرین حملات از این نوع که به یک مرکز موشکی رژیم مُلاها در جُنوب شهر بیروت صورت گرفت، سرکرده واحد تروریسم برون مرزی ج.ا، قاسم سُلیمانی، رجز خواند که این "آخرین دست و پا زدنهای رژیم صهیونیستی خواهد بود". همزمان، جنگ سالار لُبنانی مُلاها، شیخ حسن نصرالله، نیز لاف زنان گفت واکُنشی نشان خواهد داد که "رژیم صهیونیستی شهامت تکرار این تجاوزات را از سر بدر کند".

حمله موضعی اخیر اسراییل به بیروت در چارچوب یک مُعادله ژئوپولیتیکی گسترده تر قرار گرفته که در مرکز آن سوریه جای دارد. رژیم مُلاها تمام تلاش خویش را برای پا سفت کردن نظامی در این کشور به کار گرفته تا بتواند پروژه ایجاد کُریدوری تدارُکاتی از تهران تا مدیترانه را عملی کرده و رویای جُنون آمیز "هلال شیعی" را به واقعیت بدل سازد.

اسراییل در چند سال اخیر و به ویژه در ماه های گذشته خود را به عُنوان یک مانع جدی بر سر راه این نقشه نشان داده است. تل آویو نمی تواند به طرحهای توسعه طلبانه رژیمی که در پی "محو اسراییل از روی نقشه جُغرافیا" است، اجازه پر و بال گرفتن و عملی شدن بدهد. این رویکرد به ویژه در سوریه مُشاهده پذیر است؛ جایی که نیروها و امکانات سپاه پاسداران و نیروهای مُزدور آن زیر آتش دایمی اسراییل قرار دارند.

رویکرد سخت اسراییل در حال آن است که سرمایه گذاری هنگُفت حاکمان کشور در سوریه را بر باد دهد. آنها جنگ وحشیانه و خونین رژیم اسدها علیه مردُم خود را موهبتی آسمانی انگاشته و با تمام توان مالی، انسانی و لُجستیکی که می توانستند از مردُم ایران غارت کنند، به مُشارکت در آن پرداختند. جنگ طلبان ولایتی حساب گُشاده دستانه ای روی استقرار دایمی در سوریه و گُشودن یک جبهه دیگر برای باجیگیری و تضمین بقا باز کرده اند که اینک با مُداخله اسراییل، به صفر نزدیک می شود.

جالب اینجاست که چنین می نماید حاکمان نابخرد کشور از واکُنش اسراییل غافلگیر شده باشند و این با وجود لشکرکشی علنی و لفاظیهای جنگی روزانه آنها علیه این کشور است. بنابراین به نظر می رسد که رژیم مُلاها پیش از آنکه ابزارهای بازدارنده ای علیه اسراییل در دست نداشته باشد، طرح استقرار در سوریه را باید فراموش کند.

این به معنای انتقال تمرکُز نظامی مُلاها از سوریه به اسراییل است که انتقال موشک و امکانات بهینه کردن هدف گیری آن در لُبنان و عراق، بخشی از آن به حساب می آید.

تحرُکات ج.ا، منطقه را آبستن یک جنگ دیگر می کند که بی تردید پیامدهای آن به مرزهای لُبنان و عراق محدود نخواهد ماند. جنگ نامُتوازن با اسراییل و هم پیمانانش می تواند برای طرفهای جنگی آنها در عرض چند هفته همان میزان خساراتی را به بار بیاورد که سوریه در ظرف هشت سال مُتحمل گردیده.



آرش - صبحی August 30, 2019 01:32 PM

باید گلوی این نظام فاسد وضد ایرانی وضد بشری راآنقدر فشار بدهند تا از نظر مالی خفه شود هرفشاری که بر پیکره نظام سیاسی ولایت فقیه وارد میشود یک بخش از برنه بیرونی ودرونی نظام در زیر فشارها بجان کندن می افتد جان کندن حزب الله یعنی دق مرگ شدن سید علی خامنه ای و دریوزگی ظریف وروحانی فشار بر حزب الله یعنی فشار بر هیمنه وسیطره خون آلود قاسم سلیمانی درواقع بمعنای مرگ سیاسی سلیمانی وپوسیده شده پایه های نصرالله

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاوه آهنگر September 4, 2019 10:11 AM

هر یک دلاری که به جیب این رژیم بره بفا آنها و مزدورانشون را بیشتر می کند قطع درآمد نفتی و پتروشیمی و گاز و سایر درآمد های این رژیم فاسد و ظالم باعث نابودی سریعتر آنها و آزادی مردم ایران خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو September 4, 2019 10:03 PM

یکبارفرانسه وانگلیس تبانی کردند خمینی را به ایران فرستادند وباردیگر تبانی کردند اوباما را گول زدند و بیش از۱۵۰میلیارد دلار برای خامنه ای فرستاد و حالا هم مکرون درصدد گول زدن ترامپ با پرداخت ۱۵میلیارددلار بعنوان جایزه برای خامنه ای وقاسم سلیمانی ها و شیخ نصرالله ها و الشعبی هاست که همچنان به اعمال بشردوستانه شان ادامه دهند انکارنه بلکه حقیقتی است که اروپا و روسیه درصدد نابودی اسرائیل هستند وتنها مانع شان امریکاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین September 10, 2019 02:31 AM

بستنِ درآمد نفتی و پتروشیمی و گاز٬ بسنده نیست
مردم ایران باید نخست پولِ آب و برق را ندهند و به بهانهٔ گفتارِ کفتارِ پیر «آب و برق و اتوبوس را مجانی میکنیم» به خیابانها بریزند و برایِ رایگان شدنِ آب و برق و اتوبوس اعتصاب کنند و این آغازِ یک جنبش خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: