آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 24 آبان ماه 1396 = 15-11 2017

کودتای نظامی علیه رژیم موگابه در زیمبابوه

نظامیان ارتش زیمبابوه کنترل تلویزیون رسمی این کشور را در دست گرفتند. خبرنگار تلویزیون فرانس 24 در آفریقای جنوبی گفت: اقدام به کودتا در جریان است و پایتخت زیمبابوه وضعیت مبهمی دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نظامیان زیمبابوه از تلویزیون ملی این کشور مردم را خطاب قرار دادند. افسران نظامی زیمبابوه اعلام کردند رابرت موگابه رئیس جمهور این کشور در امنیت و سلامت کامل به سر می‌برد.

افسران نظامی زیمبابوه گفته اند جنایتکارانی که در اطراف موگابه فعالیت می کنند را هدف قرار داده اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: شاهدان از شنیده شدن صدای تیراندازی در اطراف مقر ریاست جمهوری زیمبابوه در هراره خبر می‌دهند.

برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای دستکم سه انفجار در هراره، پایتخت زیمبابوه و حضور خودروهای نظامی در خیابان‌های این شهر خبر دادند.

پس از شنیده شدن صدای چند انفجار در هراره سفارت آمریکا از اتباع خود خواست مراقب خود باشند و در اماکنی امن پناه بگیرند. سفارت آمریکا در زیمبابوه اعلام کرد این سفارت‌خانه روز چهارشنبه تعطیل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس نیز با توجه به تردیدها درباره اوضاع سیاسی در زیمبابوه به اتباع خود در هراره دستور داده است تا اطلاع ثانوی در خانه‌های خود بمانند.

خبرنگار تلویزیون فرانس 24 در کیپ تاون آفریقای جنوبی نیز گفت: اقدام به کودتا در جریان است و هراره وضعیت مبهمی دارد.

وی گفت: نیروهای نظامی از دیشب در خارج از پایتخت حضور داشتند و امشب وارد آن شدند. رفت و آمدهای قابل توجهی در شهر هراره پایتخت زیمبابوه انجام می شود و صدای انفجار به گوش رسیده است. اینکه آیا این اتفاقات با نارضایتی هایی که در راس ارتش از حکومت مشاهده شده است در ارتباط است یا نه، نمی توانیم فعلا آن را تایید کنیم. اینکه چند روز قبل ژنرال شیوانگا از فرماندهای ارتش سخنانی را مطرح کرد و امروز نتیجه آن را می بینیم، موضوعی است که فعلا نمی توان تایید کرد.

گفتنی است رابرت موگابه، رئیس جمهور زیمبابوه اخیرا معاون قدرتمند خود را برکنار کرد تا راه همسرش را برای رسیدن به جایگاه رهبر زیمبابوه هموار کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: