آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 آبان ماه 1396 = 18-11 2017

طنزی تلخ؛ قوی ترین زلزله تاریخ ایران

سایت نجات پاسارگاد

طنزی تلخ از محمد علی گلی
قوی ترین زلزله تاریخ ایران

آيا ميدانيد قويترين زلزله اى كه تا به حال در ايران آمده كدام زلزله و در چه سالى بوده؟ بله درست تشخيص داديد. قويترين زلزله در 22 بهمن سال57 آمد. شدت زلزله به قدرى زياد بود كه هيچ پايگاه زلزله نگار نتوانست آنرا ثبت كند.

در اين زلزله مخوف تمام زير ساخت هاى مملكت با خاك يكسان شد. تمام رود خانه ها خشك شدند و آب اكثر درياچه ها خيلى سريع بخار شد. به طوري كه درياچه اروميه با يك ميليون سال قدمت،ظرف سى سال خشك شد. زاينده رود،رود هيرمند،درياچه بختگان،درياچه هامون،درياچه نيريز، درياچه مهارلو،درياچه پريشان و خيلى ديگر از تالاب ها و درياچه ها و رودها سوختند و خشک شدند.

در اثر اين زلزله زير ساخت هاى معنوى مثل عاطفه، انسانيت، نوعدوستى، وطن پرستى، شرافت و ..... در خطر افتاد. .به طوري كه بسیارانی با خود و به هم بيگانه شدند.

حيوانات هم از اين زلزله جان سالم به در نبردند مثلا يوز پلنگ ايرانى كه سه ميليون سال زاد و ولد كرده بود به ناگاه از بين رفت، پرندگان استثنایی از ایران گریختند، و شیر ایران دست و پایش شکست.

جنگل ها هم در اثر اين زلزله رو به نابودى گذاشتند. اكو سيستم بهم ريخت و بخارات مسموم تحجر تمام فضاى مملكت را پر كرد

زمان زلزله های شدید معمولا چند ثانیه است و با چند ساعت یا چند روز پس لرزه های خفیف. اما زلزله سال 57 ایران چندین سال بود با پس لرزه های شدید که هنوز و همچنان پس از چهل سال ادامه دارد.



majid November 18, 2017 08:12 AM

آنچه در بالا گفته شد به درستی گفته شد
لعن و نفرین بر هر چی آخوند و سردار دزد و آدمکش

گزارش یا اعتراض به این نظر


shahab November 18, 2017 09:13 AM

درود
از نظر نگارنده مطلب این زلزله است اما میشود گفت این زلزله فتنه شیطان است چون هرانچه زشتی و پلیدی هست این آخوندها به شیطان متصل میکنند اما همه آنچه میگویند در وجوده خودشان است پس میشود گفت فتنه شیطان با زلزه ۵۷ تا کنون به تکامل میرسد به امید این که حقوق بگیران حکومت آگاه شوند مردم بسیار آگاهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


فریبرز November 18, 2017 02:33 PM

خوب شد روزنامهٔ اطلاعات ورود این حضرت را با تیتر بزرگ اعلام کرد وگرنه اصلاً متوجّه نمی شدیم! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: