آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 آذر ماه 1396 = 15-12 2017

مجلس نمايندگان آمريکا: آينده تيره و تار برجام

گزارش صداوسیما: بيش از دويست و پنجاه نفر از نمايندگان مجلس نمايندگان آمريکا به ممنوعيت فروش هواپيما به ايران رأي دادند. بسياري معتقدند اگر سنا و کاخ سفيد هم مصوبه مجلس نمايندگان را تأييد کنند در آن صورت فرجام برجام مشخص مي شود.

وبگاه خبری واشینگتن‌فری‌بیکن گزارش داد که بسیاری از نمایندگان کنگره با قراردادهای فروش هواپیمای بوئینگ به رژیم ایران مخالف هستند و معتقدند که از این هواپیما‌ها برای انتقال غیرقانونی سلاح در خاورمیانه استفاده می‌شود.

کنگره آمریکا در هفته جاری اعلام کرد که اقداماتی برای افشای کامل استفاده رژیم ایران از این هواپیما‌ها برای اهداف تروریستی اتخاذ کرده است.


بازگشت توپ برجام به زمین کاخ سفید

کنگره آمریکا تصمیمی درباره برجام و برقراری مجدد تحریم‌ها علیه رژیم ایران اتخاذ نکرد. این در حالی است که ضرب‌الاجل رسیدگی به تقاضای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا برای لغو برجام و یا اصلاح و تکمیل آن به پایان رسیده بود.

به گزارش رادیو فرانسه، نمایندگان کنگره به این ترتیب توپ را در زمین رئیس جمهوری آمریکا انداختند که باید در ژانویه آینده دربارۀ حفظ یا لغو تحریم های آمریکا علیه رژیم تهران به ویژه در حوزۀ انرژی تصمیم گیری کند.

در همین حال وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده که برجام کامل نیست و نواقصی دارد که باید برطرف شود.

سخنگوی کاخ سفید نیز با بیان اینکه هیچ ضرب‌الاجلی برای کنگره در زمینه برجام وجود نداشته است، گفت: اگر اصلاحات مناسب برای توافق هسته‌ای در کنگره و توسط متحدان آمریکا انجام نشود، توافق پایان خواهد یافت.

این در حالیست که رژیم تهران مذاکره مجدد در باره برجام را برای خود خطرناک می داند

رادیو آلمان در گزارشی اعلام کرد: بازگشت توپ برجام به زمین کاخ سفید به تردیدهای بیشتر درباره آینده برجام و ادامه این توافق‌نامه دامن می‌زند. با این‌حال برخی از اعضای کنگره و مقام‌های کاخ سفید آمریکا می‌گویند در همین هفته جاری کنگره ضرب‌الاجلی را برای برقراری دوباره تحریم علیه رژیم ایران تصویب خواهد کرد.


بزودی مرگ برجام فرا خواهد رسید

واشینگتن‌تایمز به نقل از مشاوران کاخ سفید نوشته است: احتمالا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) آمریکا به طور کامل از توافق هسته ای (برجام) خارج خواهد شد.

این منبع نوشت: مدتی پیش ترامپ از صدور تاییدیه برجام خودداری کرد. با این اقدام ترامپ سرنوشت برجام به دست کنگره افتاد. اکنون با انتهای این ضرب الاجل و عدم اقدام کنگره، مجددا سرنوشت برجام به دست ترامپ افتاده است.

پس از عدم تایید برجام توسط رئیس جمهور آمریکا، یک ضرب الاجل غیر رسمی ۶۰ روزه برای کنگره تعیین شد تا در برجام بازنگری کند.

تلاش جمهوری‌خواهان کنگره، برای تصویب قانونی برای ایجاد مکانیسم "ماشه" جدید، جهت بازگرداندن تحریم‌های سخت علیه رژیم ایران راه به جایی نبرد.

مشاوران کنگره معتقدند که قانون‌گذاران هنوز قبل از فرا رسیدن موعد بررسی مجدد برجام توسط ترامپ، می‌توانند کاری انجام دهند. با این حال، واشینگتن‌تایمز به نقل از مشاوران کاخ سفید نوشته: ترامپ به خاطر عدم پیشرفت در کنگره، از آن خشمگین است؛ و احتمالا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) آمریکا را به طور کامل از برجام خارج خواهد کرد.


هشدار وزیر خارجه آلمان درباره فروپاشی برجام

وزیر امور خارجه آلمان ضمن هشدار درباره فروپاشی برجام گفت آمریکا دیگر جهان را به عنوان یک جامعه جهانی نمی بیند بلکه به عنوان یک عرصه جنگ می بیند که هر کسی باید به دنبال منافع خود باشد.

به گزارش راشاتودی، زیگمار گابریل در سخنانی در مجمع سیاست خارجی در برلین تأکید کرد سیاست خارجی اروپا باید شجاعانه‌تر باشد و به راحتی دنباله روی واشنگتن نباشد.

وی افزود با اینکه آمریکا نزدیک ترین متحد اروپاست، اختلافات با واشنگتن باید بررسی شده و با شرایطی جدی با آنها برخورد شود.

وزیر خارجه آلمان به اقدامات جنجالی واشنگتن از جمله تحریم روسیه و خطر فزاینده جنگ در صورت فروپاشی توافق هسته‌ای -- که ترامپ آن را بدترین توافق مذاکره شده نامیده است -- اشاره کرد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش تر در سخنانی در نشست شورای امور بین الملل روسیه گفته بود: مسکو معتقد است توافقنامه هسته ای با رژیم ایران با خطر فروپاشی روبروست.

لاوروف با تاکید بر اینکه برخی توافق های بزرگ که ما آن را نمونه همکاری سازنده چندجانبه می دانیم هم اکنون در خطر است، به طور خاص به توافق هسته ای با رژیم ایران اشاره کرد.



koroush December 5, 2017 04:50 PM

۴۰ ساله شما( اروپا) منطقه را توسط مزدورانت غارت کردید حالا نوبت امریکا ،با هم بجنگید شاید یک لقمه نونی گیر مردم گرسنه بیاد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش December 12, 2017 11:38 AM

بهترین اتفاقی که می تواند به نفع مردم ایران و به ضرر جمهوری اسلامی بیفتد این هست که برجام نابود شود و برجام های دیگری هم بوجود نیاید چون در این شرایط رژیم اسلامی با سرعت زیادی به سمت فروپاشی و نابودی هدایت خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان December 12, 2017 12:19 PM

فاجعه بتون ریزی در قلب رائکتور آب سنگین اراک به امر ۵+۱ و با دستان پلید حکومت دست نشانده آخوندی که سبب هدر دهی دهها میلیارد دلار از جیب مردم در بند ایران شده اند اما در مقابل تقریبا تمامی آن به جیب گشاد روسهای لاشخور صفت ریخته شد که ما آن را هرگز از یادها نخواهیم برد! این بازیهای موش و گربه ای معروف میان ۵+۱ و گماشتگان آنها یعنی رژیم اشغالگر ولایی تا آنجایی ادامه پیدا خواهد کرد که دیگر نه انسان متخصص و آگاهی و نه ثروتی در ایران باقی بماند آنها در نظر دارند پس از تجزیه کامل و تقسیم کامل جغرافیای سیاسی میان یکدیگر از سوی ترفین این بازیهای دنباله دار تا آخر طی شود! اما به کوری چشم بدخواهان ایرانزمین فرزندان مبارز این مرزوبوم در داخل بدون عقب نشینی و فرار از ایران با اقدامات بموقع تمامی معادلات آنها را بهم خواهند ریخت! پاینده باد ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush December 12, 2017 12:31 PM

دنیایی را تصور کنید که یک دست آخوند تروریست بر کتابش و دستی‌ دیگر بر ماشه بمب اتمی‌ باشد! مگر اینکه پرزیدنت ترامپ جلوی آخوندها و beta males ‌های اروپأی را بگیرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی December 13, 2017 04:17 PM

تجربه دوران حسن روحانی بخوبی نشان میدهد که قرار داد اتمی موسوم به برجام هیچ دستاوردی در سئونات زندگی روزمره مردم نداشته است وسفره مردم روز به روز خالی تر و دامنه دزدی ها واختلاسهای وزیران ووکیلان ومدیران و مسئولان حکومتی سیری صعودی وغیر قابل گنترل داشته است بنابراین وجود برجام پیش از اینکه منفعتی عملی برای مردم ایران داشته باشد، بسود حکومت اسلامی بود تا از این طریق وبا گرفتن باچهای کلان از آمریکا وکشورهای اروپائی موتورماشین جنگی خود درمنطقه را روغن کاری نماید و با خرید تجهیزات امکان سرکوب مردم ایران را گسترش یدهد پی بود نبود برجام هیچ فرقی برای میران وملت ایران نداشته ونخواهد داشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: