آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 16 اسفند ماه 1396 = 07-03 2018

مخالفت فدراسیون با تجمع در حمایت از خادم

فدراسیون کشتی با انتشار اطلاعیه‌ای از مخالفت خود با برگزاری هرگونه تجمع در حمایت از رسول خادم خبر داد.

به گزارش ایسنا، در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر برگزاری تجمع مقابل وزارت ورزش و جوانان در حمایت از رسول خادم، رییس مستعفی فدراسیون کشتی، این فدراسیون ضمن مخالفت با برگزاری هرگونه تجمع، اطلاعیه‌ای را به شرح زیر صادر کرد.

«در پی پخش اخباری در فضای مجازی در مورد برگزاری تجمع در مقابل وزارت ورزش و جوانان در مورد بازگشت آقای رسول خادم، فدراسیون کشتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این تجمع به هیچ عنوان مورد تایید این فدراسیون نیست.

از علاقمندان به کشتی و مردم عزیز درخواست می‌شود از اقدامات این‌چنینی که موجب برهم خوردن فضای ورزش کشور می شود، اجتناب کنند.»


منشور انقلاب اسلامی است

​​​​​​​رئیس کمیته المپیک جمهوری اسلامی خودداری از رقابت با ورزشکاران اسرائیلی را جزیی از "ماهیت انقلاب اسلامی" می‌داند. همزمان، یک فعال اصلاح‌طلب از روحانی خواسته با انجام نظرسنجی میزان استقبال مردم از این رویکرد را روشن کند.

به گزارش رادیو آلمان، رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی و وزیر ارشاد دولت سابق روحانی با بیان این‌که "ما نمی‌توانیم تحت هیچ شرایطی از اصل تقابل با منافع رژیم صهیونیستی عبور کنیم"، عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی را نیز جزیی لاینفک و تعطیل‌ناپذیر از این سیاست می‌داند.

رئیس کمیته المپیک جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری شفقنا تلویحا به اعتراض‌ رسول خادم، رئیس مستعفی فدراسیون کشتی ایران و اعتراض‌های مشابه پاسخ می‌دهد و سیاست اجتناب از رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی را غیرقابل تجدیدنظر می‌داند. او این عدم رویارویی را "یکی از سیاست‌های تغییرناپذیر نظام جمهوری اسلامی" ذکر می‌کند که "با ماهیت انقلاب اسلامی و مبارزه با صهیونیسم درهم آمیخته است" و بخشی از "منشور انقلاب اسلامی" است.

این‌که چرا در ۴۰ سال گذشته چنین تلاش‌هایی از سوی جمهوری اسلامی به نتیجه نرسیده است و نظام همچنان در پیشبرد این سیاست تنها مانده است و روز به روز هم با فشارهای بین‌المللی بیشتری برای تغییر آن روبرو است، در اظهارات رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی پاسخی نیافته است.

هم‌زمان با اظهارات رئیس کمیته ملی المپیک ایران، مصطفی تاج‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در نامه‌ای به حسن روحانی راهکارهایی را برای خروج از معضل یادشده طرح کرده است. او در نامه سرگشاده خود می‌نویسد: «سیاست کنونی جمهوری اسلامی در مسابقه ندادن ورزشکاران ایرانی با همتایان اسراییلی به دلایل گوناگون با بن‌بست مواجه شده است، اگر آن را شکست خورده ننامیم».

تاج‌زاده علت این بن‌بست را مجبورکردن هم‌زمان ورزشکاران، مربیان، کادر فنی و نیز مسئولان فدراسیون‌ها به دروغگویی، از دست‌دادن مدال و افتخار و نهایتا اندوهگین و سرخورده ‌شدن جامعه می‌داند، در حالی که از این رویکرد "پیام نامشروعیت “رژیم صهیونیستی” هم" بیرون نمی‌‌آید زیرا علت مسابقه ندادن، بیماری و عدم آمادگی ملی پوش ما ذکر می‌شود."

به نوشته تاج‌زاده کار به جایی رسیده است که "اغلب ورزشکاران، مربیان، مسئولان فدراسیون‌ها و نیز بسیاری از مقامات دولتی در جلسات خصوصی و اخیرا گاه علنی مسابقه ندادن با ورزشکاران اسراییلی را تصمیمی غیرقابل دفاع می‌خوانند".

این فعال سیاسی نهایتا از رئیس جمهور می‌خواهد که برای تعیین میزان استقبال از سیاست کنونی در رقابت‌های ورزشی بین‌المللی در جامعه، در میان فعالان و دست‌اندرکاران ورزش کشور و در میان مدیران سیاسی نظرسنجی برگزار کند و نهادهایی مانند شورای عالی امنیت ملی یا شورای تشخیص مصلحت نظام بر اساس نتایج این نظرسنجی‌ها به بازبینی سیاست یادشده اقدام کنند.

فیلم زیر از دقیقه هفت به بعد: تهـدید یک سپاهی سرکرده بسیج علیه رسول خادم و دیگر حامیان مسابقه با اسرائیل: قلم‌ پایتان را خـرد می‌کنیم

رسول خادم با توجه به برخی اتفاقات و اظهارنظرها پس از استعفا از ریاست فدراسیون کشتی، با انتشار بیانیه ای نسبت به این مسائل واکنش نشان داد و خطاب به مسئولین نظام نوشت: اگر قرار به باختن است، با هم ببازیم...قهرمانان ملی را سپر بلای خود نکنید.

در همین حال پاسدار جزایری از سرکردگان سپاه پاسداران در واکنش به اتفاقات اخیر گفته: از نظر جمهوری اسلامی، اسرائیل به عنوان غاصب سرزمین فلسطین و قدس شریف، نامشروع و غیرقانونی است که دوران اضمحلال و نابودی را طی می‌کند و در همه عرصه‌ها از جمله ورزشی، این اصل غیرقابل تغییر وجود دارد.

قهرمانان ملی را سپر بلای خود نکنید

در ادامه جنجال بر سر جلوگیری از مسابقه ورزشکاران ایرانی با اسرائیلی که با استعفای رئیس فدراسیون کشتی آغاز شد، رسول خادم در بیانیه دوم که روز شنبه ۱۲ اسفند منتشر شد سیاستمداران را متهم کرد که قهرمانان ملی را «سپر بلای خود» قرار می‌دهند.

به گزارش رادیو فردا، آقای خادم در این بیانیه مقامات سیاسی جمهوری اسلامی را به «بی‌تفاوتی نسبت به جایگاه قهرمانان ملی» و دروغگویی متهم کرده و گفته است جوایز و افتخاراتی که ورزشکاران کسب می‌کنند «برای رجال مسئول یک نوع سرگرمی اجتماعی است».

رئیس مستعفی فدراسیون کشتی ایران روز هفتم اسفند در مصاحبه‌ای از مراجع سیاسی جمهوری اسلامی خواست تا خود مواضع کشور درباره رویارویی ورزشکاران ایرانی با رقبای اسرائیلی را به اطلاع کمیته بین‌المللی المپیک برسانند و «پای آن» بایستند.

او دو روز بعد با اعلام این که «نمی‌توانم به کشتی دروغ بگویم تا بمانم» از سمت خود استعفاء کرد، اقدامی که واکنش حمایتی روسای هیات‌های استانی کشتی را به دنبال داشت که روز ۱۰ اسفند در حمایت از او دسته‌جمعی استعفای خود را اعلام کردند.

در حالی که تعلیق ایران از حضور در رقابت‌های جهانی کشتی به دلیل سیاست جمهوری اسلامی مبنی بر خودداری از رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی به تهدیدی جدی تبدیل شده، محمد محمدی بریمانلو روز چهارم اسفند در مسابقات بین‌المللی جودوی آلمان، برای جلوگیری از مسابقه‌ دادن با حریف اسرائیلی، از این رقابت‌ها انصراف داد.

پیش از او، فدراسیون جهانی کشتی علیرضا کریمی را به دلیل باخت اجباری شش ماه تعلیق، و مربی او را به دو سال محرومیت از حضور در رقابت‌های بین‌المللی محکوم کرده بود.

حال در ادامه این اعتراضات که هنوز واکنشی از سوی دولت حسن روحانی یا شورای عالی امنیت ملی به خود ندیده، رسول خادم در بیانیه‌ای تازه و تندتر با اشاره به اظهار نظر «مقامات محترم وابسته به نهادهای سیاسی و بعضا نظامی» چنین نوشته است: «یا واقعاً متوجه موضوع نمی‌شوند و یا خود را به ندانستن می‌زنند».

او در ادامه می‌گوید: «تمام سخن من به عزیزانی که نام “رژیم صهیونیستی” آنها را به یاد خط قرمز نظام سیاسی می‌اندازد این است که، اگر به آنچه می‌گویید به عنوان یک اصل… اعتقاد دارید، به… سردار قاسم سلیمانی [فرمانده نیروی قدس سپاه] تاسی نمایید، سلاح بردارید و پیشاپیش ورزشکاران ملی‌پوش حرکت کنید. نه این که قهرمانان ملی را سپر بلای خود قرار دهید».

گفته آقای خادم می‌تواند پاسخی باشد به اظهار نظر رئیس سازمان بسیج که از موضع رئیس فدراسیون کشتی شدیدا انتقاد کرده بود.

غلامحسین غیب‌پرور، رئیس بسیج، بدون نام بردن از خادم گفته بود: «خواهش من این است که موضوع رژیم اشغالگر را به عنوان ابراز سلیقه شخصی از تریبون‌های رسمی مطرح نکنیم؛ این خطای بزرگی است.. این که فردی، حتی مقام مسئول از سر هیجان و التهاب بیاید و از تریبون رسمی کشور حرفی را بزند درست نیست».

آقای خادم که خود کشتی‌گیر بنام و صاحب مدالی است در ادامه بیانیه خود در حمایت از ورزشکاران و به‌ویژه کشتی‌گیران ایران می‌گوید: «ما قهرمان ملی را منفعلانه و مظلومانه جلو می‌فرستیم، بدون هیچ حمایت دیپلماتیکی. بعد مجبور می‌شویم بر خلاف ادعای‌مان از ورزشکار بخواهیم پیش از مواجهه با رژیم صهیونیستی، ببازد و یا مریض شود».

رسول خادم با یادآوری این که از تیرماه تا مهرماه سال آینده، ۱۳۹۷، ایران هشت مسابقه جهانی در رشته کشتی خواهد داشت، هشدار داده است که «دیگر بازی زودتر بباز یا مریض شو جواب نمی‌دهد» و خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی گفته که «شما هم باید به میدان بیایید و اگر قرار به باختن است، “با هم ببازیم…”».

جمهوری اسلامی از سال ۱۹۸۳ از مواجهه ورزشکاران ایرانی با همتایان اسرائیلی خود جلوگیری می‌کند. اما قانون تصویب شده‌ای در این زمینه وجود ندارد.

رئیس اتحادیه جهانی کشتی هفته گذشته هشدار داده بود جریمه‌ای که برای علیرضا کریمی و مربی‌اش در نظر گرفته شده جریمه سبکی بوده، اما در صورت تکرار، عواقب سنگینی برای ورزش ایران خواهد داشت.




www.youtube.com/watch?v=UUMcKiBvF8s

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



behroz March 3, 2018 12:38 PM

از خر شیطان بیا پایین تا سرنوشت تختی تکرار نشه برات!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak March 3, 2018 03:41 PM

behroz سرنوشت تختی چی بود؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهرام March 3, 2018 03:56 PM

رسول خادم و همه خانواده اش اکثرا مذهبی و بعضا حزب اللهی بوده اند و این نشان میدهد شکاف در بدنه نظام تا حد فروپاشی و از هم پاشیدگی آن پیش رفته است گفته های اخیر خادم نشاندهنده از بین رفتن زنگار موروثی مذهب در رویاروئی با اسید واقعیت است وی بدرستی دریافته است که خامنه ای و رژیم جنایتکار مذهبی نه تنها ثروت ها طبیعی بلکه غرور و سربلندی میهن را وجه المعاله بینش ارتجائی عقب مانده و ضدمیهنی خود میکنند و در حقیقت بگفته وی افتخارات بدست آمده کسانی همچون او را به پشیزی میفروشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


سالم March 3, 2018 04:45 PM

يه عده متوهم هنوز نمى خوان بفهمن كه تختى خودكشى كرد و در افكار وامانده خود غرقند هر چيزى يه حدى داره بس كنيد از اينهمه مهملبافى خفتگان تاريخ

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ali March 3, 2018 07:05 PM

آقای خادم نشان داد مسئولین نظام متعفن جمهوری اسلامی اندازه جویی غیرت و صداقت و شهامت ندارند آفرین بر تو

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak March 4, 2018 09:41 PM

سالم ، جانا سخن از زبان ما می گویی
همانگونه که میدانیم ، یک عده با این چرندیات مانند کشتن تختی و یا آتش زدن سینما رکس آبادان توسط ساواک ، فتنه خمینی را آماده کردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ira March 6, 2018 07:45 PM

ای بریده تر از من
هیچ راجب تختی نگو
چون چرت و پرت می گویی
اگر انصراف بدهیم به ضرر اسرائیل نیست
انها برنده و ما رسواتر می شویم
دلتان برای کشتی می سوزد
برای نرگس محمدی چطور؟ گوهر عشقی چطور؟
اگر تختی می خواست یک شبه تاج و تخت ایران را می گرفت
درک تاریخ درک زمان از بخار معده نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


majid March 6, 2018 09:06 PM

اصلن در شیوه حرف زدنش صلابت و ابهت یک نظامی نیست
مرتیکه مثل اینکه آخوند چلقوزی بوده که حالا لباس نظامی پوشیده
مصرف تریاک هم گویا به وفور انجام میده چه خوردن چه دود کردن چه استعمال

گزارش یا اعتراض به این نظر


علی March 7, 2018 01:08 PM

در مورد کشتی ما باید این تابوی مسخره اسراییل و آمریکا را از بین ببریم در مورد تختی هم من یادمه اول انقلاب یک جزوه‌ای سپاه پاسداران داد نوشته محسن رضایی به نام : انقلاب تاکتیک ها و راهبرد ها که شرح همین شایعه ها و زیاده نمایی ها توسط خودشان را نوشته بود مثل قضیه مصطفی خمینی و تختی و کشته شدگان هفده شهریور و و‌و همه دروغ و دغل یا مثلاً یک نفر تیر میخورد اینها عکس های مختلف می‌گرفتند و چند تابوت راه می انداختند و ووووو همینطور این بازی را به عنوان انقلاب به ما چپانیدند و بعد از چند روز جزوه مربوطه جمع آوری شد غرض اینکه ما باید گول دوباره این جماعت و چرندیات آنها را نباید بخوریم همه اینها سر و ته یک کرباس هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: