آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 آذر ماه 1396 = 02-12 2017

بردن پرتغال و اسپانیا، یعنی پیروزی كاذب

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه، در یادداشتی برای روزنامه آرمان نوشت: «یک‌ بار دیگر هم در مصاحبه یا نوشته‌ای گفته بودم که خیلی علاقه‌مند نیستم تیم ایران در فوتبال برنده شود. برای این که وقتی در فوتبال برنده می‌شویم یک احساس کاذب به ما دست می‌دهد و در جایگاه و وضعیت خودمان تا حدود زیادی دچار دور شدن از حقیقت و واقعیت می‌شویم. به علاوه معتقدم متاسفانه می‌توان گفت در بسیاری از موارد بیش از اندازه به فوتبال بها می‌دهیم؛ در حالی که واقعا در نگاه به سایر کشورها، کمتر کشوری پیدا می‌شود که مثل ما ایرانیان این‌ قدر به آن بها دهند.

این فقط مردم عادی نیستند که این‌ قدر به فوتبال بها می‌دهند، بلکه مسئولان و صداوسیما سعی می‌کنند فضایی ناسیونالیستی را در رابطه با فوتبال به‌ وجود بیاورند که فی‌الواقع یک‌جورهایی بهره‌برداری‌های سیاسی هم با آن مخلوط می‌شود. در واقع خیلی با فضایی که در رابطه با فوتبال ایجاد می‌شود و با این هیجانات کاذبی که صداوسیما سعی می‌کند به راه بیندازد، با این امواج ناسیونالیستی که صداوسیما و مسئولان سعی می‌کنند به‌ راه بیندازند، موافق نیستم و به خاطر اینهاست که چندان از این که ما بتوانیم مراکش، پرتغال و اسپانیا را بزنیم، استقبال نمی‌کنم، چون آن‌وقت فکر می‌کنم که از نظر مسائل ناسیونالیسیتی صداوسیما دیگر می‌خواهد که بال دربیاورد.



سيامك شوروى December 2, 2017 05:12 PM

با درود!
آقاى زيباكلام گوئى از آنچه نه تنها بر فوتبال ايران بلكه ورزش ايران در درازاى حكومت اسلامى رفته است بيخبر است يا اينكه ايشان به ماليخوليايى كه افراد جمهورى اسلامى، از ولى وقيح گرفته تا كوچكترين آنها بدان گرفتارند رنج ميبرد وگرنه كدام انسان فرهيخته و آگاه ممكن است روياى شكست نه تنها اسپانيا، پرتغال و بلكه حتى مراكش را ممكن پنداشته و آنرا باور نمايد؟ چه بسا ايشان دليلى براى كوبيدن ناسيوناليسم ايرانى يافته و ميخواهد از آن استفاده بهين نمايد قافل از آنكه ناسيوناليسم ايرانى با آنچه به ناسيوناليسم پيوند داده ميشود بيگانه است ناسيوناليسم ايرانى جز خواهان بهترين براى وتن نيست و با بيگانه ستيزى، نژادپرستى و ديگر خصوصياتى كه جزئى از جمهورى اسلامى است بيگانه است
با درود دوباره!
سيامك شوروى

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: