آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 بهمن ماه 1396 = 24-01 2018

ارتش لیبی: رزیم ایران در ليبی دخالت می كند

سخنگوی ارتش ملی لیبی از دخالت مخفیانه رژیم ایران در کشورش از جمله در قاچاق سلاح خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری مصر، احمد المسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی گفت که رژیم ایران نقش بسیار مخفیانه‌ای در کشور لیبی ایفا می‌کند و دلایلی برای اثبات دخالت آنها در بحران لیبی وجود دارد.

وی گفت رژیم ایران کارخانه‌هایی در سودان دارد و خودش مسئول قاچاق و وارد کردن سلاح از مرزهای سودان و لیبی است.

این سخنگو افزود: سلاحی که از مرزهای سودان وارد لیبی می‌شود در کارخانه‌های متعلق به رژیم ایران و در خاک سودان ساخته شده است.


سپاه پاسداران عبدالله صالح را ترور کرد

وکیل رئیس‌جمهور پیشین یمن تاکید کرد که سپاه پاسداران علی عبدالله صالح را ترور کرد.

به گزارش العربیه، وکیل علی عبدالله صالح وعده داد به زودی اطلاعات و داده‌های کامل درباره ورود نیروهای سپاه پاسداران به یمن و همکاری آنها با شبه‌نظامیان حوثی برای ترور رئیس‌جمهور پیشین یمن و دبیرکل حزب کنگره ملی این کشور را منتشر کند.

ااین وکیل یمنی بر استمرار مبارزه برای ناکام کردن پروژه حکومت ایران که همه منطقه عربی را مورد هدف قرار داده تاکید کرد و گفت که یمن دروازه جنوبی “پروژه کثیف” حکومت ایران است.

وکیل علی عبدالله صالح که پس از ترک صنعاء، پایتخت اشغال شده یمن، اینک در استان مارب حضور دارد، وعده داد اطلاعات مربوط به حضور حکومت ایران در یمن را منتشر کند.

محمد المسوری سومین شخصی است که تاکید می‌کند عملیات ترور علی عبدالله صالح در ۴ دسامبر ۲۰۱۷ در پی دعوت او به قیام مردمی علیه حوثی‌ها را حکومت ایران انجام داده‌ است. پیش از او احمد بن دغر، نخست وزیر دولت قانونی یمن و توفیق صالح، برادرزاده علی عبدالله صالح نیز بر این موضوع تاکید کرده بودند.


وصیت‌نامه علی عبدالله صالح

شماری از رسانه های یمنی و عربی به نقل از یک عضو حزب کنگره ملی، تصویری از یک دستخط منتسب به رئیس جمهور سابق یمن را منتشر کردند و مدعی شدند این آخرین وصیت او به فرزندانش و نیز ملت یمن بود که سبب کشته شدن وی شد.

سام الغباری، عضو حزب کنگره ملی با انتشار این دستخط مدعی شد علی عبدالله صالح در این نامه به فرزندان خود و ملت یمن وصیت کرده در برابر گروه انصارالله تسلیم نشوند.

در این وصیت نامه به نقل از علی عبدالله صالح آمده است: در این لحظات من خود را میان خیانت فراوان کسانی می بینم که یمن را به بهایی ناچیز فروختند؛ درود من به شما ای ملت بزرگ یمن؛ اگر این برگه را پیدا کردید، بدانید که میهن ارزشمند است و ما نمی توانیم آن را کوچک بشماریم. وصیت من به فرزندانم و ملت یمن این است که در برابر این شبه نظامیان جنایتکار تسلیم نشوند و جمهوری یمن را در اختیار آنها قرار ندهند و کابوسی شوند که خواب آنها را می رباید.



arzhang January 24, 2018 12:00 PM

بعد از مرگ قزافی روند خوبی در جهت اینده لیبی در حال اتفاق افتادن بود که در ان مردم لیبی خواهان جدایی دین اسلام در حکومت اینده خود شده بودند و از امریکا خواستند که به انها کمک کند در ساختن بنیاد روش دمکراسی ولی این تحولات جدید باعث وحشت اخوندا ایران شده بود مخصوصا اینکه اولین کار دولت جدید محاکمه دو افسر قزافی و درمورد نقش اخوندهای ایران در انفجار تروریستی لاکربی اسکاتلند بود که حمله تروریستها به کنسولگری امریکا در بنغازی که باعث مرگ سفیر امریکا شد کشور لیبی هم به یک کشوربدبخت با اینده نا معلوم پرتاپ شد الکی نیست وقتی میگویند سر افعی در تهران هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام January 24, 2018 11:39 PM

رژیم ایران در کجا دخالت نمی کند؟ البته به دستود اربابانش روسیه و اروپا

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: