آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 3 اردیبهشت ماه 1397 = 23-04 2018

جنایت تازه اسد و روسیه علیه آوارگان فلسطینی

اردوگاه آوارگان فلسطینی در يرموک زير بمباران

نیروهای ارتش سوریه و هم‌پيمانان روسي آن طي چند روز اخير تاكنون منطقه اردوگاه يرموک و «حجر الاسود» در حومه جنوبی دمشق را از زمين و هوا زير شديدترين بمباران‌ها قرار داده و گزارش ها حاكيست حجم بمباران و موشكباران به حدي است كه بسياري از خيابان‌هاي اين مناطق هم با خاك يكسان شده‌اند.

در تصاویری که تلویزیون دولتی سوریه از منطقه حجر الاسود پخش کرد، دود غلیظی از ساختمان های این منطقه به هوا برخاسته است. بنا به گزارش گروه دیده بان حقوق بشر سوریه در حملات هوایی به این منطقه طی ۲۴ ساعت حداقل پنج غیر نظامی کشته شدند. نیروهای دولتی سوریه طی روزهای گذشته اردوگاه آوارگان فلسطینی در منطقه یرموک در نزدیکی حجر الاسود و مناطق اطراف آن را هدف قرار داده اند. هزاران غیرنظامی در این مناطق که تحت کنترل مخالفان مسلح رژیم سوریه است زندگی می کنند. بنا به اعلام گروه دیده بان حقوق بشر سوریه از روز پنجشنبه تاکنون ۱۱ غیرنظامی در جریان حملات هوایی به حجر الاسود، یرموک و مناطق اطراف آن کشته شده اند.

پیش از آغاز جنگ داخلی سوریه حدود ۱۶۰ هزار آواره فلسطینی و اتباع سوری در منطقه یرموک زندگی می کردند. شمار ساکنان این منطقه اکنون تنها چند هزار نفر تخمین زده می شود. اردوگاه آوارگان یرموک پیش از آنکه توسط داعش تصرف شود در کنترل شورشیان مخالف بشار اسد قرار داشت و به وسیله‌ی نیروهای دولتی سوریه و متحدان آن تحت محاصره قرار گرفته بود. در جریان این محاصره مطابق اعلام سازمان عفو بین‌الملل دستکم ۱۲۸ تن بر اثر گرسنگی و سوءتغذیه جان باختند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: