آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 25 اسفند ماه 1396 = 16-03 2018

روزنامه نگار درون کشور: آخرین وعده‌گاه ۹۶ بود

احمد زیدآبادی در گفتگو با سایت فرارو در تهران گفته: اصلاح طلبان تاثیر معکوس گذاشته اند. وقتی که یک سیستم حکومتی عیب و ایراداتی دارد اساسا بهتر است یک نیروی اصلاح طلب به جای حضور در آن سیستم به عنوان یک نیروی مدنی خارج از عرصه قدرت عمل کند و آنقدر قوی شود که نهایتا بتواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ساختار قدرت تاثیر بگذارد و آن را به نحوی وادار به اصلاحات کند.

وی افزود: اما وقتی شما وارد چنین سیستمی می‌شوید به جای آنکه عیب‌ها را برطرف کنید، تضادها، تنش‌ها و درگیری‌ها را به قدری زیاد می‌کنید که عملا ممکن است دولتی که بتواند بخشی از کار‌ها را انجام دهد وجود نداشته باشد.

این روزنامه نگار منتقد گفت: نگاه من اساسا این است که از دوم خرداد به بعد، سمت و سوی اصلاح‌طلبی سمت و سوی اشتباهی بوده است. اصلاح‌طلبی نباید در حوزه قدرت به آن صورت وارد می‌شد بلکه باید عمل سیاسی خود را معدود به فراکسیون‌هایی در مجلس یا شورای شهر می‌کرد. وقتی اصلاح‌طلبی وارد عرصه اجرایی شد در مقابلش نیرو‌های متقابلی وجود داشت که عملا اصلاح‌طلبی را فلج کردند.

وی افزود: اصلاح‌طلبان در هر دوره هم گفتند که اگر ما در قدرت و عرصه اجرایی حضور داشته باشیم اوضاع را درست می‌کنیم. آن‌ها در هر دوره مردم را بسیج کردند. اما این وعده‌ها بالاخره یک تاریخ مصرفی دارند. آخرین وعده‌گاه ۹۶ بود.


هشدار به سرنشینان کشتی ورشکسته ولی فقیه

مسعود نیلی، دستیار اقتصادی روحانی در مصاحبه ای با اشاره به اعتراضات دیماه به سران حکومت هشدار داده و گفته است: این تظاهرات ممکن است بیشتر و بزرگ‌تر شود و ابعاد وسیع‌تری به خود بگیرد. مسائلی که در مقیاس کوچک می‌بینیم، به ما علامت آماده باش می‌دهند. ممکن است دفعه بعد فرصت در اختیار شما نباشد و اگر همینطور ادامه دهیم و در همین روند پیش برویم، در معرض خطر خواهیم بود.

از سوی دیگر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی نسبت به افزایش ریزش نیروهای سپاهی هشدار داد و با بیان اینکه تهدیدات روز به روز وسیع‌تر و متنوع‌تر می‌شود، گفت: اگر نیروی انسانی معتقد و آگاه نداشته باشیم، حتی با وجود تسلیحات روز دنیا (که نداریم) پیروز نخواهیم شد.

پاسدار باقری گفت: جامعه از جهت سطح فکر و علایق با نسل‌های گذشته تفاوت اساسی دارد و در معرض خطرات فرهنگی قرار گرفته و این نقش روحانیت را در توسعه اعتقادات و روحیه دینی سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: توسعه تهدیدات و تهاجمات فرهنگی روزبه روز همه اعضای نیرو‌های مسلح و خانواده هایشان را با خطر مواجه می‌کند.


نوه امام هم به رهبر هشدار داد

حسن خمینی، در گفتگو با روزنامه آرمان امروز، گفت: بی توجهی به مطالبات مردم می تواند منجر به فروپاشی نظام شود.

وی گفت: در این ماه‌ها ابراز ناامیدی و ارائه تصویری کاملا سیاه و مأیوس کننده از چهره جامعه، ترجیع بند کلام بسیاری از مردم و نخبگان و فعالان فضای مجازی شده است. به نظر می‌رسد که عکس العمل مسئولان به این فریاد‌ها باید سریع و مناسب باشد وگرنه ممکن است اعتراض‌ها یا بیان دردها به خشم و نفرت بیانجامد که پرهزینه خواهد شد. شاید یک روز دیگر به جایی برسیم که بازگشتی نداشته باشد.

ایران به سمت انفجار اجتماعی پیش می‌رود

«نشست جهانی حکومت» (World Government Summit) که هر سال در ماه فوریه به میزبانی دولت امارات متحده عربی و در دبی برگزار می‌شود، امسال شاهد حضور ۱۴۰ سخنران و بیش از ۴ هزار شرکت‌کننده از سراسر جهان بود. «فرانسیس فوکویاما» نظریه‌پرداز ۶۵ ساله‌ی ژاپنی-آمریکایی و استاد علوم سیاسی دانشگاه استنفورد که به خاطر نظریه‌ی خود درباره‌ی «پایان تاریخ» مشهور است از جمله سخنرانان این نشست ۳ روزه بود.

به گزارش شفقنا، بخشی از سخنان فرانسیس فوکویاما که رخدادهای اخیر ایران را شامل می‌شد، در رسانه‌های عرب‌ زبان بازتاب یافت. او ادعا کرد ایران به خاطر تنش‌های اجتماعی که بین نسل‌های این کشور وجود دارد به سمت یک بحران در سمت حرکت است.

این عضو ارشد اندیشکده‌ی «رند» همچنین مدعی شد: «در ایران، یک انقلاب اجتماعی زیر پوست جامعه در حال گسترش است. یک جمعیت جوان و تحصیل‌کرده وجود دارد، خصوصا در بین زنان، که با ساختار قدرت محافظه‌کار که بر کشور حاکم است سر سازگاری ندارد. ایران به سمت نوعی انفجار در حرکت است و من مطمئن نیستم نتیجه‌اش چه می‌شود، ولی وضعیت ایران وضعیت باثباتی نیست».



شاهین March 5, 2018 05:30 PM

چشم بسته غیب گفته بعد از ۴۰ سال، از اول انقلاب همه می‌گفتند که آتیش زیر خاکستره بقول معروف دیر و زود داره سوخت و سوز نداره و این رژیم فاسد از درون منفجر می‌شه

گزارش یا اعتراض به این نظر


علی March 6, 2018 07:31 AM

این بابا نخواسته تو دل ما رو خالی کنه جامعه ما همان روزی که خمینی تو هواپیما با احساس هیچ چی برای نجاتش میامد فاتحه اش خوانده شده بود و روزی که همه با کلاه کلاه کردن روزگار گذراندند و مال همدیگر را خوردند و شب سر راحت بر بالش گذاشتند مرد همان وقتی که اون پیر مرد گوش مخملی بر پشت بام مدرسه رفاه بر جنازه سپاهیان ما خندید و ما برایش هورا کشیدیم مرد همان روزی که در شین آباد بچه مدرسه ای ها سوختند سوخت با پلاسکو خراب شد با کشتی سوچی منفجر شد و با هواپیما در زاگرس سقوط کرد ما سالهاست از هم پاشیدیم ولی خبر نداریم سوال از این بابا اینه که مگر چیزی مانده که از بین نرفته باشه ؟ که ما حالا باید نگران اون باشیم ؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی March 11, 2018 04:02 PM

حسن خمینی ودیگر نوه های خمینی، منهای حسین خمینی فرزند مصطفی خمینی ازجمله مهره هائی هستند که باید درمحاکم ملی بخاطر غارتهای نجومی وثروت اندوزی های بی حساب وکتاب محاکمه شوند این آقا که حالا داره این سخنان بزعم خودش مردم پسند را برزبان میاورد چرا یکبار خطاب به مسئولان نگفت برای مقبره خمینی چنین هزینه ای را نکنید؟ آرامگاه خمینی هرساله دربودجه با عناوین مختلف میلیاردها میلیارد پول مملکت را میبلعد وبرای یک پیرمردخائن به ایران وایرانی گنبد وبارگاه چند صد میلیاردی ساخته اند که هنوزهم ادامه دارد چرا حسن خمینی یکبارمعترض این ریخت وپاشها نشد؟ اینها یک مشت حرامی و ضد ایرانی هستند که بایدخودشان را برای یک مجازات ملی آماده کنند واین سخنان ریشه درهراس شان ومجازات ملی دارد والاحسن خمینی همان کسی است که وقتی ازشرکت درانتخابات خبرگان محروم شد خفقان گرفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


مسعود March 11, 2018 06:11 PM

لپ قرمزی زیاد نگران نباش این روزهاست که قبر امام قاتل با پدرت را ملت روی سر شما مفت خورها خراب کنند آنقدر به این جماعت انگل خوش میگذره که تازه متوجه نشده که ملت از همه شما جنایتکاران گذر کردن مترصد فرصت هستن

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش پ March 11, 2018 07:28 PM

بيشتر سران رژيم و همينطور حسن خميني اقرار نميکنند که نظام ضحاکي شان هم اکنون فروپاشيده شده و هيچ اميدي به بازگشت واصلاح آن نيست, آنچه آنها را سرپا نگهداشه, وحشيگري هاي مامورين مزدور رژيم يا بعبارت ديگر حکومت سر نيزه با حداکثر سرکوب است بايد اميدوار بود که سرانجام مبارزان جوان و شجاع در آينده نزديک راه را براي رستاخيز ملي چند ميليوني جهت براندازي رژيم باز ميکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی March 16, 2018 08:40 PM

خوشحالم که بالاخره دکتر احمد زید آبادی این روزنامه نگار ومحقق برجسته پای بمیدان گذاشتند وزبان به سخن گفتن گشودند بنظر من وشاید بنظر بسیارنی از دوستان داخلی دکتر احمد زید آبادی بعنوان شخصیتی که زمانی ارتباطات تنگا تنگی با مجموعه اصلاح طلبان داشته اند بالاخره نقاب از چهره اصلاحات واصلاح طلبان برکشیدند وچهره کریه آنها را بخوبی عریان نمودند در کل از سخنان احمد زید آبادی این مفهوم قابل استنتاج است که اصلاحات واصلاح طلبان در همان دورانی که مجلس وقوه اجرائیه در دست شان بود مردند وجنازه آنها تبدیل به استمرار طلبان حقیر شده بدل گردید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ira March 17, 2018 07:06 AM

پزشکان ایرانی که در غارت مردم ایران نقش غیر قابل انکار داشته اید
محاکمه شما نزدیک است اگر ثابت شود هر گونه همکاری مستقیم یا غیر مستقیم با ملایان داشته اید در صورت نداشتن شاکی خصوصی در مرز بازرگان با اوردنگی از کشور ایران اخراج خواهید شد
اگر فکر می کنید انسان هستید بر علیه حکومت بچه بازان جلاد غارتگر بایستی صدای اعتراض و اعتصاب شما را مردم ایران بشنوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: