آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 19 اسفند ماه 1396 = 10-03 2018

کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه موقتا تعطیل شد

پنج هزار کارگر و کارکنان نیشکر هفت‌تپه در انتظار حقوق معوقه و عیدی و پاداش پایان سال هستند اما روابط عمومی این شرکت خبر می‌دهد که کلیه بخش‌های مدیریتی، اداری و زیرمجموعه‌های وابسته از ۱۸ اسفند تعطیل شده‌اند.

روابط عمومی کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه طی بخشنامه‌ای خطاب به کارگران و کارکنان قسمت‌های اداری، کشاورزی و صنعتی این شرکت نوشته است: «با توجه به توقف بهره‌برداری از روز جمعه ۱۸ اسفند ماه، فقط مدیریت حراست و انتظامات این شرکت دایر خواهد بود.»

به گزارش دویچه وله، خبرگزاری ایلنا می‌نویسد با وجود این بخشنامه، کارگران قسمت‌های مختلف نیشکر هفت‌تپه، روز شنبه ۱۹ اسفند باز به محل کار آمدند و خواستار پرداخت مطالبات معوقه خودشان شدند.

در همین روز، سندیکای نیشکر هفت‌تپه نیز از برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارگران و کارفرما در فرمانداری شوش خبر داد. در این جلسه فرماندار و نیروهای امنیتی هم حضور داشته‌اند.

فرماندار شوش از کارگران خواسته به اعتصاب پایان دهند و با راه‌اندازی دوباره کارخانه، به کارفرما فرصت دهند تا مطالبات‌شان را بپردازد. وبسایت اتحادیه آزاد کارگران می‌نویسد، رئیس اطلاعات شوش، نماینده هفت‌تپه را "عامل شبکه‌های خارج نشین" خطاب کرده و جلوی سخنرانی او را گرفته‌ است.

بهره‌برداری در شرکت نیشکر هفت تپه در حالی متوقف شده که بخشی از مزارع نیشکر این شرکت هنوز برداشت نشده است. خبرگزاری ایلنا می‌نویسد: «خاموش شدن کوره بخار و آسیاب کارخانه، روزانه خسارت سنگینی را به این شرکت بزرگ تولید شکر وارد می‌کند.»

اعتصاب کارگران و کارکنان نیشکر هفت‌تپه از اواسط دی‌ماه ۹۶ شروع شد. کارگران بخش‌های کشاورزی، بازرگانی، خدمات و کارگران رسمی بخش تجهیزات در اعتراض به مزد معوقه مهر ماه و معوقات مانده از سال ۹۴، از کار دست کشیدند. اعتصاب دامنه‌دار شد زیرا یکی از مدیران شرکت صراحتا گفت که به خاطر وضع بد اقتصادی کشور، نمی‌توان بابت پرداخت مطالبات قولی داد.

دستمزدهای معوقه بنا بر اعلام کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، از دلایل اصلی اعتراضات و اعتصابات جامعه کارگری ایران است.

کشت و صنعت هفت‌تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش با ۵۰ سال سابقه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در ایران است. این مجتمع اواخر سال ۱۳۹۴ از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.




www.youtube.com/watch?v=n7Wb07UbwZU

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



آرش-صبحی January 16, 2018 08:48 PM

بدون هیچ اگروامائی، حمله کنندگان همان اوباشان، ولات ولوتهای لباس شخصی هستند که بوسیله نهادهای اطلاعاتی واوباشان وابسته به بسیج ودفاتر نمایندگی ولایت فقیه حمایت میشوند، وبطورقطع ازسوی سازمان اطلاعات سپاه، وچه بساازسوی بخشهائی ازدرون وزارت اطلاعات دولت روحانی وسرداران سپاه مناطق سازماندهی میشوند بیاد داشته باشیم که سردارملعون حسین همدانی که درسوریه بدرک واصل شد بصراحت اعلام نموده بودکه ما برای برخورد با مردم درجنبش ۸۸، ۵۰۰۰ هزارلات ولوت ومعتادان جنائی راسازماندهی کردیم وبجان مردم انداختیم تا بزنندوبکشندوهرغلطی میخواهند بکنند اینها تجربیات عینی درگستره تاریخ جمهوری اسلامی است حتی در جنبش دانشجوئی هم این سازماندهی صورت گرفته بود که عناصرانتظامی آنزمان اینها را تائید کردند آقای روحانی صحبت ازمنشورحقوق شهروندی میکند ودراینسو دارند میزنند و

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ghasem January 17, 2018 12:12 AM

یک زحمت کش چرا باید مورد حمله قرار گیرد ایشان نان زحمات خودش را می خورد مثل زالو صفتان نیست که ۶۳ حساب بانکی داشته باشند آن هم از پول مردم دزدیده باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور January 17, 2018 04:17 AM

سرم چون کوره ی آتش در آن میل جنون دارد
فقط این دل خبر از دل ز بیداد درون دارد

چه گویم شکوه ها را بس شما بهتر ز من آگاه
که دشمن در میان خاک خبیثان و ستون دارد

نه من زارم که با اشکم بشویم ماتم دل را
که رنگ خشم من دیگر نشان از آب خون دارد

نمیرد خصم بی آتش اگر در خود نمی جوشی
حدیث کار یک ملت نشان از ارغنون دارد

سلاح و ساز را باید نشاندن بر سر دشمن
که اهریمن کشی علت برای واژگون دارد

توعمری کامران درجنگ به پیری رفته ای اینک
که چرخ بی مروت هم ز بازی ها فزون دارد

کامران فرزان
ژانویه 16 2018
پیتزبورگ - امریکا

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ira January 17, 2018 02:51 PM

اتحاد شما مردم ایران در دوست داشتن یکدیگر و ساختن فضای پاک
خلع لباس کردن ملایان حذف اعدام ، قتل ، غارت ، تجاوز ، زندان ، حصر ، شکنجه ، تبعید ، شلاق ، خیانت ، زورگوئی ، دزدی، ، رشوه و هر خلاف دیگر را پایان دهید
سرور خود باشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی January 18, 2018 03:04 PM

آقای خامنه ای، آقای روحانی، آقایان علمای جرم جنایت وپست فطرتی، آقایان امامان جمعه، آقایان امامان جماعت مساجد وحسینیه ها، آهای بسیجیان سپاهیان هنوز در حماقت مانده، همه این تبهکاریهای قمه کشان را نه بیک گروه کوچک که به تمامی شما مرتبط میدانیم اگرغیراز اینست از خامنه ای ورژیم آدمکشش اعلام برائت کنید وخودتان را بمردم متصل کنید درغیر اینصورت هیچ تفاوتی نمیکند که حمله کنندگان شما بودید یا همکاران شما بدلیل اینکه آبشخور تمامی شما آخور ولایت فقیه است که ملت ایران در صدد نابودی تمام وکمال آن و خشکاندن ریشه های اصلی وفرعی آنست

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیام February 4, 2018 05:26 PM

روز جمعه گذشته که دو روز پیش می شد از ایران اطلاعیه دعوت به کمک در سرنگونی رژیم اسلامی با تیتر توجه! توجه! برایمان فرستادند و از ما خواستند که به ایران پرس نیوز بفرستیم که چاپ بشود ولی متأسفانه ایران پرس نیوز محل سگ هم به آن اطلاعیه نگذاشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


bazdasht February 4, 2018 09:15 PM

اصلآ چطوره همه مردم را بازداشت کنید و خودتان نقش مردم را بازی کنید و خودتان هم بر مردم که خودتان باشید حکومت کنید دیکتاتور یعنی همین دیگه خجالت هم نمیکشند کشتار بازداشت شکنجه اعدام سرکوب حمله اختلاس غارت خیانت فقر بیماری گرانی مرگ و میر ذلت خواری دروغ شهید پروری درد غم غصه تورم فاجعه زلزله قحطی خشکسالی این بود جمهوری ملائی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: