آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 دی ماه 1396 = 05-01 2018

آماری از تعداد دانشجویان بازداشتی نداریم

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه تعدادی از دانشجویان همچنان بازداشت هستند، گفت: در حال پیگیری وضعیت دانشجویان از طریق حراست وزارت علوم و دانشگاه تهران هستیم.

به گزارش ایلنا، غلامرضا غفاری، با اشاره به ناآرامی‌های روزهای گذشته در خیابان‌های انقلاب و ولیعصر و همچنین رو به روی دانشگاه تهران اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه تهران دیگر التهاب خاصی ندارد و فضا آرام است. تعداد زیادی از دانشجویانی هم که در روزهای اول ناآرامی‌ها بازداشت شده بودند، آزاد شدند‌ و آزادی تعداد باقی مانده از دانشجویان نیز در حال پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه آماری از تعداد دانشجویان بازداشتی نداریم، افزود: آن‌هایی که دوستانشان اطلاع دادند که بازداشت شدند ما پیگیری کردیم که بیشترشان نیز آزاد شدند. غفاری اضافه کرد: مردم از بیرون به داخل دانشگاه هجوم برده بودند و در داخل دانشگاه چیز خاصی به آن صورت رخ نداده بود. وی درباره اینکه اطلاعی از سلامت دانشجویان دارید و اینکه آیا دانشجویان آسیب دیده‌اند یا خیر؟ گفت: در این رابطه گزارشی دریافت نکردیم و آماری از تفکیک دانشجویان بازداشتی و اینکه چه تعداد دختر یا پسر هستند، نداریم.

غلامی با اشاره به اینکه از طریق مجموعه‌های مختلف و حراست دانشگاه تهران و حراست وزارت علوم پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی هستیم، گفت: ممکن است دانشجویان بازداشتی، صرفا در اطراف یا داخل دانشگاه بازداشت نشده باشند و در بیرون این اقدام صورت گرفته باشد.

گفتنی اینكه، در پی انتشار نامه و بیانیه‌ از سوی شوراهای صنفی دانشگاه‌های ایران و درخواست برای آزادی دانشجویان و فعالان دانشجویی بازداشت شده، دستکم هشت دانشجوی دیگر بازداشت شده‌اند و به این ترتیب شمار فعالان دانشجویی بازداشت شده در روزهای اخیر به ۳۷ تن افزایش یافته است. شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های ایران نوشته‌اند که با توجه به مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قبال دانشجویان، خواهان آزادی بدون قید و شرط دانشجویان بازداشتی و همچنین تکرار نشدن چنین اتفاقاتی در آینده هستند. در این نامه افزوده شد که فعالان دانشجویی در دانشگاه علامه طباطبایی به نام‌های سما درخشانی، فائزه عبدی‌پور، مجید مسافر، محمد خانی، سیاوش امجدی، محسن شاهسون و سینا غفاری بازداشت شده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: