آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 دی ماه 1399 = 02-01 2021

نگرانی از روند افزایشی مرگ‌های زودرس در ایران

مجری بزرگ ترین مطالعه پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی و مغزی در ایران، نسبت به افزایش سهم بیماری های قلبی عروقی از کل علل مرگ در ایران هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا ملک زاده، با بیان اینکه بیماری های قلبی عروقی از ۳۰ سال گذشته تا کنون همچنان علت نخست مرگ و ناتوانی ناشی از بیماری ها در جهان و ایران هستند، گفت: بر اساس نرخ مرگ استاندارد شده سنی، سال گذشته، به ازای هر ۱۰۰ هزار ایرانی، ۲۷۷ نفر جان خود را بر اثر بیماری های قلبی - عروقی از دست داده اند.

نویسنده همکار مطالعه جهانی بار بیماری های قلبی عروقی افزود: شمار مرگهای ناشی از بیماری های قلبی عروقی طی ۳۰ سال گذشته در ایران، از ۸۹ هزار و ۲۱۱ به ۱۷۳ هزار و ۶۰۰ مورد رسیده و بیش از دو برابر افزایش یافته است!

به گفته ملک زاده، سهم مرگ های ناشی از بیماری های قلبی عروقی در ایران از کل علل مرگ، از ۲۵ درصد در سال ۶۹ به بیش از ۴۴ درصد در حال حاضر افزایش یافته است.

به گفته مجری اصلی بزرگ ترین مطالعه پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی و مغزی در ایران، حدود ۳۰ درصد ایرانی ها به دلیل سکته قلبی و ۱۵ درصد به علت سکته مغزی فوت می کنند و این روند در حال افزایش است. ۱۵ درصد ایرانی هایی که بر اثر سکته قلبی فوت می کنند، زیر ۵۵ سال هستند! در مجموع، سن سکته قلبی در ایران ۱۰ سال پایین تر از میانگین کشورهای اروپایی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: