آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 23 دی ماه 1396 = 13-01 2018

اعتراضات؛ حمله شدیداللحن فعال سیاسی به رهبر

ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی سابق مقیم ایران در بیانیه ای در ارتباط با اعتراضات اخیر نوشت: همانگونه که آگاهان و دلسوزان این مرز و بوم به تلویح و تصریح پیش بینی می‌کردند، فساد و ناکارآمدی اقتصادی حکومت ولایت فقیه و سرکوب آزادی‌های مشروع مدنی و سیاسی جان را به لب توده محروم و مطرود رساند و باعث شد که در هفته‌های اخیر، ایران شاهد فراگیرترین اعتراضات سال‌های پس از انقلاب باشد.

هرچند بر همگان واضح و مبرهن است – ولی متأسفانه پرچمداران امروز اصلاحات از گفتنش حتی به اشاره نیز ابا دارند- مقصر اصلی چنین وضعی آقای علی خامنه‌ای است.

کسی که نهادهای تحت تولّی‌اش عملا شصت درصد اقتصاد ایران را در اختیار خود دارند و با مصونیت از حسابرسی و حساب کشی مشغول غارت اموال عمومی و ثروت ملی اند.

کسی که بخش مهمی از بودجه عمومی، مصروف نهادهای رسمی و نیمه رسمی زیر نظر او مانند ستاد تبلیغات اسلامی و نهاد نمایندگی رهبری و … می‌شود، نهادهایی که نه تنها نقشی در تولید و رشد اقتصادی ندارند بلکه کارویژه‌شان تولید مدام نفرت و خشونت و توزیع ایدئولوژی مسمومی است که بقای ایشان را در قدرت تضمین می‌کند.

کسی که برای مصون ماندن از محاسبه، فاسدترین و گوش به فرمان ترین دستگاه قضایی تاریخ معاصر ایران را پدید آور​​ده و رسانه‌ها و منتقدان را منکوب و مرعوب و محصور ساخته است.

کسی که برای برقرار نگه داشتن سلطه‌ی استبدادی‌اش طبقه‌ی مولد اقتصادی کشور را خرد کرده است و جوانان مستعد را از سرزمین مادری‌شان بالاجبار کوچانده.

کسی که تمامیت‌طلبی‌ و حرص بی حدش به قدرت، ثبات سیاسی را در این سرزمین به آرزوی محال بدل کرده است و بستر سرمایه‌گذاری‌های مولد را خشکانده.

کسی که بدون رضایت عمومی ثروت این ملت مظلوم رادر سوریه و اینجا و آنجا صرف در قدرت نگاه داشتن دیکتاتورهای فاسد و تطمیع افراد وابسته کرده… این سابقه سیاه و عشق بی حد و حصر به قدرت و جاه البته جایی برای امیدواری به تغییر منش و کردار او باقی نمی‌گذارد و این حق طبیعی مردم است که مطابق با نص صریح قانون اساسی در اصل ۲۷ به استبداد این فرد اعتراض کنند و حقوق دریغ شده خود را طلب کنند.

این اعتراضات برخواسته از متن جامعه و در پاسخ به ظلم و ناکارآمدی حاکمان آن بوده و علی الاصول بر حق است، به خشونت کشیده شدن این اعتراضات نیز ناشی از پایمال شدن حق طبیعی اعتراض به حاکمان است. اگر مردم می‌توانستند اعتراض خود را به حکمرانی شخص آقای خامنه‌ای به صورت مدنی و مسالمت‌آمیز ابراز کنند، خشونت از ابتدا مجال ظهور و بروز پیدا نمی‌کرد که شخص او آن را طلبکارانه دستاویز حمله به معترضان کند.

این دغلکاری رسوا که برای عوض کردن جایگاه شاکی و متهم به معترضان بهتان وابستگی بزنند دیگر برای مردمان این دیار باورپذیر نیست.


ماهیت پلید اصلاح طلبان معلوم شد

بهارنیوز: صادق زیباکلام، در یادداشتی برای روزنامه آرمان امروز نوشت: «با ‌آغاز اعتراضات در چند روز گذشته موضوعی‌ که بسیار اهمیت داشت، واکنش و رویکرد دو جریان سیاسی اصلی نسبت به این ناآرامی‌ها بود. تکلیف اصولگرایان از پیش مشخص است، جریانات دلواپس معلوم است اعتراضات اخیر را کجا و چه چیز نسبت دهد. جریان معتدل اصولگرا ضمن آن که سعی‌کردند، وانمود کنند مردم از گرانی‌ها و مشکلات و مسائل اقتصادی در رنج هستند اما در عین حال به گونه‌ای از کنار موضوع گذشتند که اگر چه مردم از وضعیت اقتصادی خود ناراضی هستند اما‌ این مشکلات به دولت روحانی بازمی‌گردد. بنابراین اصولگرایان چیزی در نتیجه نا‌آرامی‌ها از دست ندادند. تنها تلاش‌ آنها این بود که علت نا‌آرامی‌ها را در سوء مدیریت بدانند اما موضوع اصلی، موضع اصلاح‌طلبان است. سوال اساسی و محوری در مورد آنها این است که این مجموعه سیاسی باید چه رویکردی در رابطه با امواج نا‌آرامی‌های اخیر داشته باشند.

بسیاری از اصلاح‌طلبان نگران بودند که اگر با این ناآرامی‌ها همراهی کنند، بعد‌ها چه مشکلاتی با مسئولان پیدا خواهند کرد. به علاوه برخی از آنها هم متوجه شده بودند که جنس این نا‌آرامی‌ها با جنس وقایع ۸۸ فرق دارد. برای نمونه ظرف یک هفته گذشته حتی یک‌ بار هم شعار‌های معترضان سال‌های گذشته داده نشد. اصلاح‌طلبان متوجه شده بودند هم اقشار و لایه‌های اجتماعی که نیروی اصلی این اعتراضات هستند، با اقشار و لایه‌های اجتماعی اعتراضات سال ۸۸ متفاوت هستند و هم این که شعارهای متفاوتی سر می‌دهند. به هر میزان اعتراضات ادامه یافت شکاف میان اصلاح‌طلبان و اعتراضات اخیر بیشتر و بیشتر شد. موضع‌گیری چند روز پیش رئیس دولت اصلاحات اگر چه در قالب روحانیون مبارز بود اما بعد از سکوت ممتد ایشان و عدم اعلام موضع برخی دیگر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب باعث گلایه تظاهر کنندگان علیه اصلاح‌طلبان شد. تیر خلاص را رئیس دولت اصلاحات به شقیقه نا‌آرامی‌ها شلیک کرد. سخنی به اغراق نرفته اگر بگویم تا اینجا زیان‌ده اصلی وقایع اخیر، اصلاح‌طلبان بودند زیرا اصولگرایان چیزی در این اعتراضات از دست ندادند اما اصلاح‌طلبان با کمال تاسف بخش از اعتبار خود را در میان جوانان و لایه‌های کم‌درآمد جامعه از دست دادند. بسیار بعید به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان در آینده بتوانند آن معجزه‌ای را که در انتخابات مجلس شورای اسلامی یا در انتخابات شورای شهر تکرار کردند را مجددا بتواند تکرار کنند. آینده البته نشان خواهد داد که موضع رئیس دولت اصلاحات درست بوده یا نه؟ اما ای‌ کاش اصلاح‌طلبان در این شرایط مسئولیت‌پذیرتر رفتار می‌کردند.



شهنام January 6, 2018 04:22 PM

استمرار طلب لقب برازنده برای این جانوران است

گزارش یا اعتراض به این نظر


koroush January 6, 2018 04:28 PM

چرا زیبا کلام خودش را به کوچه علی چپ میزند یا مردم را ابله می پندارد ، اگر مردم شعار بر علیه اصلاحطلب میدهند شخص خود زیباکلام را هدف قرار دادند،چون هیچ کس خودش را به اندازه ایشان اصلاحطب نمی داند و از اصلاحطب های قلابی حمایت نکرده، مردم گول اینها را نخورند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Baran January 6, 2018 05:16 PM

جانماز آب نکشید آقای زیبا کلام شما هم از اول این فاجعه ای که بنام انقلاب رخ داد نه تنها جزُ لاینفک این رژیم منحوس بودید بلکه تؤریسین، خط دهنده و آتش معرکه اینها بودید حالا سعی نکنید موذیانه برای حفظ موقعیت خود از این شاخ به اون شاخ بپرید

گزارش یا اعتراض به این نظر


seek January 6, 2018 05:48 PM

ماهیت اصلاح طلبان ازهمان اول روشن بود تنها چیزی که شده این است که این روزها برخی کسانی که طبل اصلاح طلبی را میزدند تازه درک کردند که هر دو جناح از یک آبشخور میخوردند، یعنی پایداری رژیم اسلامی به هر بها

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو January 6, 2018 06:48 PM

چه اصلاح طلب و چه اصولگرا هردو سلاخانی هستند که یکی با پنبه سر می برد و یکی با چاقو - آنچه که هر دو طیف بدون هیچ کم و کاستی درحق و حقوق مردم و چپاول های همه گونه از پولهای نفتی و زمین خواری و دروغگوئی و جنایت و خیانت انجام دادند یکسان است و تنها تفاوتی که دارند هزیان گوئی ها ظاهرسازی گول زنانه در مجلس آخوندی است - تفاوتی بین گرگ و کفتار نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهرام January 6, 2018 09:52 PM

رویاروئی با مرتجعین دست راستی آسانتر از مبارزه با استمرار طلبان و همکاران توده ای آنهاست بزرگترین دستآورد جنبش اخیر شناخت بیشتر دارو دسته های اصلاح طلبت و رنگ باختن حنای آنان در چشم توده های محروم بود واین جنبش ضربه ای مهلک به پیکر پر تزویر آنان وارد کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آنتی روسیه January 6, 2018 09:53 PM

تنها را حل رفراندوم

گزارش یا اعتراض به این نظر


omid January 13, 2018 01:37 PM

جناب آنتی روسیه در شرایط حساس شعار رفراندوم بسیار اشتباهه مگر این که در نوشته خودتون اضافه کنید " رفراندوم بعد از سرنگونی حکومت اسلامی "

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی January 13, 2018 02:52 PM

آقای صادق زیبا کلام بگذارید بدون رودربایستی باشماسخن بگویم شماخطاب به محمدخاتمی نوشته ایدکه اوبهمراه روحانیت مبارزتیرخلاص را برشقیقه نا آرامیها شلیک کرد چقدربه بیراهه رفته اید خاتمی ماهیت پنهان مانده خودراعیان نمود خاتمی یک آفتاب پرست تمام عیارازجنس خامنه ای وخمینی ومدرس است دیانت وسیاست شان عین پلیدی است اینهاخدافروشان ودکه دارانی هستند که پیامبر وامام فروشی متاع شان است برای تحمیق وفریب مردم نه تنها سیدمحمدخاتمی که تمام اصلاح طلبان درون حاکمیت هم ازهمین قماشند، با شدت وضعف شخصیتی خودشماهم ازهمین جنس هستید درقالب یک استاد دانشگاه که همواره بنا بمصلحت سخن گفته اید چراهمین حالاخطاب به سیدعلی خامنه ای درموردکشتن جوانان ما اعتراض نکرده اید ونمی کنید؟ چرادرمورد کشتن مرادتان هاشمی رفسنجانی ولایت فقیه رابچالش نکشیدید؟ وهزار چرای دیگر

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: