آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 بهمن ماه 1396 = 29-01 2018

منبع حکومتی: تقسیم کار علیه جمهوری اسلامی

مردم‌ نيوز: مواضع روزهای گذشته مسئولین اروپائی بیانگر یک تقسیم کار دقیق بین ‌آنهاست.‌ فرانسه و آلمان مسئولیت پرونده باصطلاح موشکی و انگلیس مسئولیت پرونده منطقه ای جمهوری اسلامی را عهده دار شده اند.

۱. این تقسیم کار خباثت آمیز دو نتیجه مهم بدنبال دارد:
(مهم) الف. تلاش برای اینکه جمهوری اسلامی عملاً نتواند در مقابل همه اروپا بایستد و نهایتاً با فشار و چانه زنی، حداقل به امتیازدهی به یکی از پرونده ها (موشکی یا منطقه ای) تن دهد.
ب. هزینه هرگونه آسیب به برجام توسط جمهوری اسلامی پرداخت شود.
۲. انگلیسی ها آرام و بی سر و صدا در حال پیش بردن پرونده منطقه ای جمهوری اسلامی هستند و فرانسوی ها و آلمان ها اما ؛ با سر و صدا بر سر پرونده موشکی در حال جنجال هستند.

ظریف: نقض عهد اروپا در توافق هسته‌ ای

جواد ظریف گفتگوی اختصاصی کوتاهی با یک خبرنگار آلمانی در تهران درباره نقض عهد اروپا در توافق هسته‌ای داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خبرنگار آلمانی درباره توافق هسته‌ای از ظریف پرسید: نظر شما در خصوص شک و تردید‌های چند کشور اروپایی که دارند به علت (آزمایش) موشک‌های بالستیک و نقش تهران در منطقه خاورمیانه از اعمال تحریم‌های جدید صحبت می‌کنند، چیست؟

ظریف در پاسخ گفت: اروپا می‌تواند از این حقیقت بهره ببرد که توافق هسته‌ای، محصول دیپلماسی اروپایی است و چنانچه تلاش کند این محصول را زیرپا بگذارد و آنرا نقض کند در واقع نتوانسته است این معامله را پابرجا نگاه دارد.

خبرنگار پرسید: شاید (اروپایی‌ها) برای آرام کردن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهند چنین رفتاری از خود نشان دهند. نظر شما در این باره چیست؟

ظریف در پاسخ گفت: معتقدم مماشات و کجدار و مریز در این باره جواب نمی‌دهد. من بر این باورم که موضع مبنایی اروپا آن است که در خصوص توافق هسته‌ای نباید دوباره مذاکره‌ای صورت گیرد و اینکه تمامی مفاد این معامله، مو به مو لحاظ و رعایت شوند و انتظار ما آن است که اروپا به این توافق پایبند باشد و من معتقدم این انتظاری است که جامعه جهانی نیز از شما (اروپایی‌ها) دارد.


برجام 2 کلید خورد؛ توافق آمریکا و انگلیس

سخنگوی دولت انگلیس گفت ترزا می ‌نخست‌وزیر این کشور در ملاقاتی با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در مورد مقابله با اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم تهران در منطقه موافقت کردند.

روزنامه‌ ایندیپندنت به‌ نقل از سخنگوی دولت تراز می ‌نوشت: آنها بر اهمیت گردهم آمدن جامعه بین‌المللی برای مقابله با اقدامات بی‌ ثبات کننده رژیم تهران توافق کردند.

از سوی دیگر وزير امور خارجه آمريکا گفت: در زمينه رفع نواقص برجام شاهد پيشرفت کار با برخی کشورهای اروپايي است.

تیلرسون که در لندن بسر می برد، گفت: در واداشتن اروپايي ها به حمايت از مجازات هاي شديد و جديد علیه رژیم ايران که بتواند مانع از خروج آمريکا از توافقنامه هسته اي شود، شاهد پيشرفت بوده است.

تيلرسون پس از ديدار با ترزا مي نخست وزير انگليس، بوريس جانسون وزير امور خارجه اين کشور و مارک سدويل مشاور امنيت ملي انگليس گفت: آنها براي تشکيل کارگروهي از کارشناسان براي رفع نقايص توافقنامه هسته اي سال 2015 ، به توافق رسيدند.

وزير امور خارجه آمريکا گفت: ما تيمي را آماده کرده ايم که در حال آمدن به اروپاست.

دفتر نمايندگي آمريکا در سازمان ملل نیز روز دوشنبه در صفحه توئيتري خود نوشت: ما تحمل نخواهيم کرد که رژیم ايران - با ادامه دادن به برنامه موشک بالستيک خود - قطعنامه هاي سازمان ملل متحد را ناديده بگيرد.


جزئیات آماده شدن جام زهر جدید

وزیر خارجه فرانسه روز گذشته پیش از آغاز نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: رژیم ایران قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را رعایت نکرده است.

رویترز گزارش داد: ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه امروز دوشنبه و پیش از آغاز نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران اعلام کرد: ما در این نشست با قاطعیت موضع خود را درباره رعایت قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل توسط رژیم ایران اعلام می کنیم؛ قطعنامه ای که دسترسی رژیم ایران را به توان (موشک) بالستیک محدود می کند و تهران آن را رعایت نکرده است.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت: این نشست همچنین فرصتی است تا بار دیگر نگرانی خود از تلاشهای بی ثبات کننده رژیم ایران در یمن ، لبنان و سوریه، اعلام کنیم.


سفر به تهران برای خوراندن جام زهر

وزیر امور خارجۀ فرانسه تأکید کرد که اگر حکومت ایران خواستار بازگشت به جامعۀ بین المللی است، باید در باره برخی مسائل از جمله برنامۀ موشکی اش همکاری کند. در غیر این صورت، به گفتۀ وزیر امور خارجۀ فرانسه، جمهوری اسلامی همواره در مظان اتهام توسعۀ سلاح اتمی خواهد بود.

ژان-ایو لودریان در مصاحبه با فیگارو گفت که در جریان سفرش به تهران همچنین در باره نفوذ نظامی بی ثبات کنندۀ رژیم ایران در خاورمیانه، حمایت آنها از حزب الله لبنان و شبه نظامیان حوثی یمن گفتگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجۀ فرانسه در باره موضع دولت آمریکا نیز گفت که انتظارات رئیس جمهوری آمریکا از اروپا در قبال توافق اتمی با رژیم ایران برخی اوقات به ضرب الاجل شباهت دارد.

گفتنی است رئیس جمهوری آمریکا از کشورهای اروپایی خواست که "خلاءهای وحشتناک" توافق اتمی با رژیم ایران را پُر کنند، در غیر این صورت ایالات متحد آمریکا به طور یکجانبه از این توافق خارج خواهد شد.

وزیر خارجه فرانسه در مورد سوریه نیز گفت: در نهایت، سوریه باید روزی بازسازی شود و امکانات آن‌ها برای این کار کافی نیست. تا آن زمان هم کشور‌های اروپایی فقط در ثبات و بازسازی مناطقی شرکت خواهند کرد که حق حاکمیت در آن‌ها قابل قبول است.


گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس)

وزیر خارجه فرانسه: درباره موشک‌ها مذاکره کردیم، این بار برای بحث درباره حزب‌الله به تهران می‌روم

به گزارش خبرگزاری فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه اواخر سال جاری برای رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی به تهران می‌آید.

آنطور که لودریان به لوفیگارو گفته، این سفر روز 5 مارس (14 اسفند ماه) و با هدف مذاکره در خصوص حمایت جمهوری اسلامی از محور مقاومت (تروریستهای حزب الله لبنان و انصارالله یمن) صورت می‌پذیرد.

لودریان در خصوص برنامه سفر خود گفته: با (رژیم) ایران در خصوص مسئله موشک‌های بالستیک مذاکراتی داشته‌ایم؛ تمایل داریم که در خصوص نفوذ مخرب نظامی (رژیم) ایران در منطقه، حمایت مالی آنها از حزب‌الله و حوثی‌های یمن هم با آنها مذاکره کنیم؛ به همین خاطر است که 5 ماه می به ایران می‌روم.

خبرگزاری فارس نوشت: دولت جدید فرانسه (تحت رهبری امانوئل ماکرون) از موافقان سرسخت مذاکره با جمهوری اسلامی بر سر برچیدن برنامه موشکی است.


توصیه به رهبر برای سرکشیدن جام زهر جدید

یک کارشناس مسائل بین‌المللی در تهران با بیان اینکه سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی باید تغییر کند، به سردمداران حکومت توصیه کرد که تا دیر نشده، دست به یک نرمش قهرمانانه دیگر بزنند و از سیاستهای منطقه ای و موشکی خود عفب نشینی کنند.

علی بیگلری در گفتگو با خبرآنلاین در باره شروط رئیس جمهور آمریکا برای اتحادیه اروپا در مورد برجام گفت: این شرایط می تواند بغرنج باشد. ادامه این مسئله به نفع ما نیست. نظام اقتصادی ما دچار یک بی‌تکلیفی و بی‌سروسامانی شده و به خاطر همین تهدیدها و شل‌کن و سفت‌کن‌های آمریکا که هر 90 روز یک بار باید برجان را تمدید ‌کند، باعث شده که سرمایه‌گذار اروپایی با احتمال تهدیدات اقتصادی آمریکا میل به سرمایه‌گذاری در ایران نداشته باشد. بنابراین ما خودمان باید بنشینیم و فکری کنیم که این چارچوب‌هایی که ما در سیاست‌های منطقه‌ای و سیاست خارجی‌مان داشتیم، دیگر جواب نمی‌دهد. بنابراین یک تعبیری در سیاست‌های منطقه‌ای و سیاست‌های خارجی‌مان به‌وجود بیاوریم و قبل از این‌که برجام به انتها برسد و آمریکایی‌ها هر روز ما را تهدید کنند، این کار را ما انجام دهیم که یک مقداری از این مقاومت منفی که الان ما داریم از خودمان نشان می‌دهیم، کاهش پیدا کند و یک مقدار نرمشی در ارتباط ما با دنیا حاصل شود.

وی افزود: آمریکایی دست برنمی‌دارند. این یک امر قطعی است و اگر تا الان هم همراهی کردند و تمدید دادند، به خاطر بعضی از مخالفت‌های داخلی است. به نظر من ترامپ راست گفته، این آخرین بار است و ما باید فکر کنیم که بعد از 120 روز چه باید بکنیم. از این رو این مشکل وجود دارد که اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، هیچ چیز به نفع ما درنمی‌آید و شاید در وسط راه اتحادیه اروپا را هم از دست دهیم که اگر از دست دهیم، خیلی بیشتر ضرر خواهیم کرد.

وی گفت: ملاقاتی که آقای ظریف با وزرای خارجه سه کشور اروپایی و خانم موگرینی داشت، آن‌ها هم باز به این موضوع اشاره کرده بودند که ما تا آنجایی با شما همراهی می‌کنیم که در چارچوب برجام باشد، خارج از برجام، ما هم با آمریکا همراه می‌شویم و در مورد موشک‌ها و مسائل دخالت شما در منطقه و عدم رعایت حقوق بشر نمی توانیم با شما باشیم.

این کارشناس گفت: بنابراین ما هم باید با شرایط پیش رو جلو برویم و به تغییرات توجه کنیم و سیاست‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی خود را طوری تنظیم کنیم که متضرر نشویم.



Queen Esther's Children January 15, 2018 02:52 PM

به ضحاک بگویید پایان اسلام را بعد از ۱۴۰۰ سال حقارت در سرزمین آریایی ایران شاهد هستیم و برای هر راهکار آخوندی دیر شده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


فضول میرزا January 15, 2018 06:15 PM

اگه آمریکا هم ول کنه ما ول کن نیستیم!

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهرام January 15, 2018 07:08 PM

ای رهبر آزاده ،،، دشنه ای که پشت قذافی رو پار کرد ،، شده برات آماده

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی January 15, 2018 08:18 PM

جالب اینجاست که رهبر جمهوری اسلامی حاضر است که برای اروپایی ها مزدوری کند و جام زهر پشت جام زهر سر میکشد ولی حاضر نیست که حتی زره ای از خواسته های مخالفانش را برسمیت بشناسد همین رهبر جمهوری اسلامی هر آنچه اروپایی ها به او دستور دهند انجام میدهد چون در ایران هیچ طرفداری بجز مزدوران پولخوارش ندارد اکنون هم زمانی است از پول خبری نیست و کاسه به ته دیگ خورده و مزدوران هم تره برای رهبرشان خورد نمیکنند رهبر بیچاره هم مجبور است هر چه اربابانش به او میگویند انجام دهد پس بله جام زهر دیگری در راه است و رهبر هم باید آن را با تکبیر و سلام و صلوات نوش جان کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام January 16, 2018 12:21 AM

برای آخوند راحت ترین کار همینه حتما اینکارو خواهند کرد فقط برای مردم بی دفاع و گرسنه شاخ و شونه میکشن

گزارش یا اعتراض به این نظر


#مهرداد January 16, 2018 01:44 PM

نمی دانیم مردم خوب ایران چه گناهی کرده که این بیگانه بی
خرد باید به خود اجازه دهد و رهبر آنها بنامد۰ سالها پبش روزنامه
DIE WELT آلمان تکه ایی از زندگی او را نوشته بود اینکه در
خانواده تهی بزرگ شده و گاهی شب شام آنها نان و کشمش بوده و غیره
جالب است که او به ساز علاقه داشته سه تار می زده و دوستدار
صدای بنان بوده است۰ اگر به تن صدایش توجه کنید صدای او برای
موسیقی راک خوب است چون هرروز تمرین صدا می کند ولی دست
راستش که فلج است نمی تواند ساز بزند۰ چنین آدمی خود را نماینده
خدا روی زمین می داند۰ چون مردم در رنج هستند هر لحظه ممکن است
دوباره مانند اسبی سرکش به خیابان بریزند پس بهتر است که یکی برایش
سه تار بزند و خودش بخواند: ای وای گندش در اومد// جمهوری عمرش
سر اومد* نزدیکه ریم بشه// ریم دم درم دیم بشه*
دیم درم دم و از این حرفها!

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang January 22, 2018 05:16 AM

این درست نیست یک مقام فرانسوی برود ایران بدیدن اخوند و با انها عکس بگیرد و خوش بش کند مگر انها بدیدن داعش وطالبان و حزب اله یا حشد الشعبی میروند که حالا باید اخوندا ایران ببینند و انها با این سفرها به اخوند مشروعیت و عزت و احترام میگذارند درصورتیکه اینها باید سفارتخانه های خودشان را در ایران ببندند و انها را کاملا تحریم کنند تا اخوند مجبور بشود برگردد به قم یا قبرستان و امیدارم مردم ایران به بخاطرسفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران هم که شده بریزند خیابان

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی January 22, 2018 03:39 PM

بدون تردید ایالات متحده آمریکا وهمپیمانان اروپائی اش باید شاخ وبرگهای رژیم منحوس رادر منطقه ببرند وازآنسو با فشارهای اقتصادی گسترده کمر نظام را بشکنند دراین صورت حکومت اسلامی حتی ازپرداخت حقوق کارمندان وسپاهیان و ارتش وکارمندان و عاجز میماند وبازوهای فرامرزی اش نیز چون از منافع مادی محروم میشوند از رژیم دست خواهند کشید درچنین وضعیتی زمینه برای آوارکردن دیوارظلم برسرملایان وسرداران سپاه آسان تر و کم هزینه ترصورت خواهد گرفت در این فرآیند اعتصابات کارگری وصنعت نفت ازیکسو وخیزش عمومی از سوی دیگرقادراست در مدتی کوتاه وکمترین هزینه کاررژیم اسلامی را یکسره نماید

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین January 29, 2018 03:05 PM

سرزمین ایران همانند گوسفند بیجان و گرسنه ایست که در چراهگاه بی آب و علف رها شده تا اینکه اول شیران به او حمله کنند دوم گرگ ها سوم سگهای وحشی و چهارم لاشخورها و در آخر کوچکترها استخوان های این گوسفند را پاک کنند این جانوران درنده بر سر اینکه چه کسی اول گوشت او را بخورد در حال دعوا هستند
ما هنوز هم زودباوریم وفکر میکنیم که شیرها و گرگ ها به ما کمک میکنند مگر همین آمریکا نبود که خمینی را به ایران آورده ودرحساب او پول برای شورشیان داخلی پرداخته بود آمریکا فکر میکرد از طریق خمینی میتواند به آرزوی دیرینه خود برسد غافل از اینکه این جماعت نادان طوری میخورند که خوردها روی زمین نیافتند مبادا که کبوتران آنرا جمع کنند
دخالت کشورهای گرسنه برابر هست با نابودیِ ایران عزیز پس ما نباید خوشحال و منتظر بمانیم که این گرگان گرسنه کمکی به ما بکنند چون اینها ایران را برای ضعیف کردن برای مقاصد پلید خودشون آماده میکنند نه برای دلسوزی ملت
همانگونه که این گرگان دست پرورده در لباس برّه یکباره به پادگان ها و سفارت خانه ها حمله کردند و یک روزه همه چیز رو بدست گرفتند باید همگی بدون اطلاع رسانی به دیگران کار را تمام کنیم ما موقعیت بسیار خوبی را از دست دادیم
با آرزوی تظاهرات دوباره ونجات ایران و ایرانی!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak January 29, 2018 07:18 PM

اول بنا نبود كه بسوزند عاشقان آتش به جان شمع فتد كاين بنا نهاد
درست است که آمریکا (جیمی کارتر) با آوردن خمینی ، خواست از آب گل آلود ماهی بگیرد ، ولی همانگونه که دیدیم خودش هم افتاد توی این آب گل آلود
واما درد ما یک ریشه 1400 ساله دارد
حال پیدا کنید پرتقال فروش را

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین January 29, 2018 10:57 PM

بابک هموطن عزیزم٫ شما درست میگویید من هم میگویم اگر انقلابی وجود نداشت٫ دینِ اسلام حداقل ۱۴۰۰ سالِ دیگر هم ادامه داشت تنها خوبی رژیم منفور اسلامی این است که ماهیت اصلی اینها را نشان داده و اینکه چگونه ایرانیان را با زور از دین دیرینه شان به دین اسلام مجبور کرده است

به امید پیروزی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: