آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 17 دی ماه 1396 = 07-01 2018

جزييات ناپديد شدن 30 ايرانی در آبهای چين

بر اثر برخورد دو کشتي در آب‌هاي ساحل شرقي چين که ديشب اتفاق افتاد، در مجموع 32 نفر از خدمه کشتي شامل 30 ايراني و دو بنگلادشي ناپديد شدند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پکن، مقامات چين روز يکشنبه اعلام کردند 32 نفر در پي برخورد دو کشتي ناپديد شدند. يکي از کشتي‌ها يک نفتکش است که بر اثر اين برخورد آتش گرفته است.

وزارت حمل و نقل چين روز يکشنبه اعلام کرد بر اثر برخورد دو کشتي در آب‌هاي ساحل شرقي چين که ديشب اتفاق افتاد، در مجموع 32 نفر از خدمه کشتي شامل 30 ايراني و دو بنگلادشي ناپديد شدند.

بنا بر بيانيه وزارت حمل و نقل چين، در پي اين برخورد که شنبه حدود ساعت 20 به وقت محلي (12 به وقت گرينويچ) روي داد، يک تانکر حامل 136 هزار تن نفت تغليظ شده به طور کامل آتش گرفت و خدمه آن که 32 نفر شامل 30 ايراني و دو بنگلادشي بودند، ناپديد شدند. عمليات جستجو براي يافتن اين افراد آغاز شده است.

وزارت حمل و نقل چين افزود دومين کشتي که يک کشتي باري چيني است متحمل خسارتي که امنيتش را به خطر بيندازد نشده است و خدمه آن نجات داده شدند.

وزارت حمل و نقل چين توضيح داد حدود ساعت يک روز يکشنبه به وقت گرينويچ، آتش سوزي در نفتکش که هنوز روي آب شناور بود، ادامه داشت و آثار نفت روي سطح آب قابل مشاهده بود. اين حادثه حدود 160 مايل دريايي (300 کيلومتري) شرق مصب رودخانه يانگ‌تسه در نزديکي شهر شانگهاي، در شرق چين روي داد. تصاوير منتشر شده در تلويزيون دولتي «سي سي تي وي» تصاوير نفتکش آتش گرفته را نشان داد.

وزارت حمل و نقل چين خاطر نشان کرد نفتکش سانچي Sanchi با پرچم پاناما و طول 274 متر براي شرکت ايراني «برايت شيپينگ» Bright Shipping کار مي کرد و به سمت کره جنوبي براي تحويل محموله خود در حرکت بود. دومين کشتي، يک کشتي باري چيني با پرچم هنگ کنگ حامل 64 هزار تن غلات بود که 21 نفر خدمه آن که همگي مليت چيني دارند، نجات داده شدند.

مقامات دريايي چين هشت کشتي را براي عمليات جستجو و نجات به محل حادثه فرستادند و کره جنوبي نيز در اين عمليات شرکت دارد. کره جنوبي يک کشتي گارد ساحلي و يک هواپيما را به محل حادثه اعزام کرده است.

گزارش ایرنا

یک منبع آگاه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: تعداد 30 سرنشین ایرانی و 2 شهروند بنگلادشی در این حادثه مفقود شده اند و مشخص نیست که چه اتفاقی برای آنها رخ داده است.

وی افزود: این نفتکش حادثه دیده حامل میعانات نفتی، متعلق به ایران و در اجاره شرکت کره ای بوده است.

وی ادامه داد: اکنون جلسه کمیته بحران شرکت ملی نفتکش با حضور مدیران این شرکت در حال برگزاری است که پس از مشخص شدن بررسی درباره این حادثه اطلاع رسانی می شود.

گفتنی است، دو فروند کشتی شنبه شب در آب های ساحلی شرقی چین با یکدیگر برخورد کردند که نفتکش حادثه دیده متعلق به ایران و در اجاره شرکت کره جنوبی بوده است.

بر اساس آخرین گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت ترابری چین، این نفتکش که «سانچی» معرفی شده، هنوز در حال سوختن است و نفت آن به دریا نشت می کند.

چین ساعت یک بامداد امروز (یکشنبه) به وقت گرینویچ، چهار کشتی برای نجات و سه قایق برای تمیز کردن نفتی که به دریا نشت می کند اعزام کرده است.

هنوز از جزییات و علت وقوع این حادثه گزارشی منتشر نشده است.

کسرا نوری مدیر روابط عمومی وزارت نفت نیز امروز اعلام کرده بود که این کشتی متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران و محموله آن نیز میعانات متعلق به شرکت ملی نفت ایران بوده است و البته این کشتی و محموله آن هر دو تحت پوشش یک شرکت بیمه معتبر خارجی قرار داشته اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: