آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 دی ماه 1396 = 15-01 2018

دستگیری ۲ تن از فعالان موسیقی رپ در مشهد

خبرگزاری هرانا – تنها پس از ۲ روز از دستگیری ۲۱ خواانده زیرزمینی در بندرعباس، مأموران سازمان اطلاعات سپاه امام رضا خراسان رضوی اقدام به دستگیری ۲ تن از افرادی کردند که آنها را “لیدرهای فعال در زمینه موسیقی زیرزمینی” در مشهد معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، رصدهای اطلاعاتی نشان می‌داد که عده‌ای با راه‌اندازی استودیوهای زیرزمین در مشهد اقدام به تهیه آلبوم‌های موسیقی زیرزمینی در زمینه رپ می‌کنند.

با به دست آمدن این اطلاعات سازمان اطلاعات سپاه امام رضا خراسان رضوی به این پرونده ورود کرد.

مأموران در بررسی‌های نامحسوس میدانی با شناسایی برخی از عوامل این پرونده متوجه شدند که این افراد از چهار سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تاکنون ده‌ها آلبوم موسیقی رپ را تهیه کرده اند.

در ادامه مأموران به شناسایی و بازداشت ۲ نفر از “لیدرهای فعال موسیقی زیرزمینی” مشهد اقدام کردند. آنها مدعی شدند افراد بازداشت شده “ترویج سبک زندگی غربی و انتشار موسیقی مبتذل در سطح جامعه” می‌کردند.

روز ۲۱ دیماه نیز رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان از شناسایی و دستگیری ۲۱ خواننده زیرزمینی (فاقد مجوز) و پلمب ۶ استودیوی غیرمجاز ضبط موسیقی در بندرعباس خبر داد.

موسیقی زیرزمینی مجموعه‌ای از سبک‌های موسیقی است که در زمان تولید خود مورد توجه ناشران و تهیه‌کنندگان قرار نمی‌گیرد و معمولاً با سبک زندگی و بعضی ارزش‌های اجتماعی یا دینی در تضاد است. این نوع موسیقی از سوی نظام حاکم به رسمیت شناخته نشده‌است و در مکانی که موقعیت رسمی ندارد و در استودیوهای خانگی به صورت مخفیانه و با مضامین اعتراض‌گونه تولید می‌شود.ز مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع موسیقی قابلیت جذب مخاطبان نخبه و صاحب اندیشه و همینطور عام و مردم عادی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: